Test Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic: Jednoduše TT

Nová generace TT vznikla podle stejného receptu jako její předchůdci: zabalením techniky kompaktních modelů skupiny TT do designově propracované karoserie malého kupé. Drobnějších změn k lepšímu ale proběhla celá řada. Nové TT je o něco menší, lehčí, technicky vyspělejší. A jako první model Audi dostalo nový virtuální přístrojový štít.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Přehled motorizací
  2. Design; virtuální přístroje a Audi connect
  3. Jízda podle očekávání, až na…
  4. Praktičnost; Výbavy a ceny; Verdikt
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Jak ten čas letí! Věřili byste, že letos to bude 20 let, co Audi ohromilo návštěvníky autosalonu ve Frankfurtu futuristickým konceptem malého kupé TT? A o tři roky později ohromilo ještě víc, když model velmi podobný původnímu konceptu začalo sériově vyrábět. Pod návrhem, který se natrvalo zapsal do učebnic automobilového designu, byla podepsána řada pozdějších velkých jmen designérské branže: mj. J Mays, donedávna viceprezident pro design a vrchní kreativní ředitel Ford Motor Company, Martin Smith, až do loňska ředitel designu Ford of Europe, nebo Peter Schreyer, současný prezident značek Hyundai a Kia.

MQB a hliník

O dvě dekády později je TT pevnou součástí nabídky Audi a na trh vstupuje jeho třetí generace. Ve srovnání s předchozím modelem ztratilo nové Audi TT na hmotnosti a trochu i na rozměrech. Při délce 4180 mm a šířce 1832 mm je o dva centimetry kratší a o osm milimetrů užší. Rozvor přitom narostl o výrazných 37 mm, na 2505 mm. Základní verze s předním pohonem váží 1230 kg, což podle Audi představuje úsporu 50 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled nové, na první pohled TT; testované auto mělo exteriérový paket sportovního vzhledu S line za 70 300 Kč

Nižší hmotnost je výsledkem použití hliníku na kapotu, blatníky, střechu, dveře a výklopnou zadní stěnu. Technický základ poskytla již dobře známá koncernová platforma MQB.

Ačkoliv český web Audi klidně míchá motorizace starého a nového TT, třetí generace malého kupé je ve skutečnosti k dostání pouze se dvěma motory v celkem šesti konfiguracích hnacího řetězce. Diesely jsou zastoupeny jednotkou 2.0 TDI 135 kW, v našich končinách spojovanou zejména se Škodou Octavia RS. Benzín je vždy 2.0 TFSI. V základním provedení se dodává s manuální převodovkou a pohonem předních kol, ale můžete si přiobjednat dvouspojkový S tronic nebo Haldex, popřípadě obojí.

Zajímavosti | Tajné | Audi | Sportovní auta

Audi TT RS bude, Roadster přijde již do Paříže

Výkonnější varianta motoru 2.0 TFSI je vyhrazena pro ostřejší sportovní model TTS, který má čtyřkolku vždy. Pro přehlednost jsme seřadili všechny nabízené kombinace motorů a pohonu do tabulky:

Audi TT a TTS Coupé (2015): srovnání motorizací
Motorizace 2.0 TDI ultra 2.0 TFSI 2.0 TFSI 2.0 TFSI 2.0 TFSI (TTS) 2.0 TFSI (TTS)
Převodovka manuál manuál S tronic S tronic manuál S tronic
Pohon přední přední přední quattro quattro quattro
Výkon (kW/k) 135/184 169/230 169/230 169/230 228/310 228/310
v ot./min. 3500-4000 4500-6200 4500-6200 4500-6200 5800-6200 5800-6200
Toč. moment (Nm) 380 370 370 370 380 380
v ot./min. 1750-3250 1600-4300 1600-4300 1600-4300 1800-5700 1800-5700
0-100 km/h (s) 7,1 6 5,9 5,3 4,9 4,6
Max. rychlost (km/h) 241 250 250 250 250 250
Komb. spotřeba
(l/100 km)
4,2 5,9 6,3 6,4 7,1 6,8
Hmotnost (kg) 1340 1305 1335 1410 1440 1410

Audi TT Coupé v bílé barvě Gletscher (ledovec), které jsme dostali od importéra k testu, je nejvyšší model pod variantami TTS. Má dvouspojkovou převodovku i pohon všech kol. Za povšimnutí stojí, že hmotnostní penalizace oproti stejnému motoru s manuálem a předním pohonem činí 105 kg.

Koncernová skládačka

Všechny důležité ingredience TT známe už z jiných koncernových modelů. Motor z konstrukční řady EA888 existuje v mnoha modifikacích. Tato konkrétní odpovídá jednotce, kterou Volkswagen montuje do Golfu GTI s příplatkovou sadou Performance. Pohon všech kol je realizován spojkou Haldex 5. generace a převodovka je samozřejmě v robustnějším provedení s „mokrými“ spojkami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední i zadní světla jsou tvořena diodami; zadní spoiler se vysouvá automaticky podle rychlosti nebo manuálně tlačítkem

Přesto nelze říct, že by 3. generace Audi TT nepřinášela žádnou novou techniku. Inovační úsilí konstruktérů se v tomto případě soustředilo do interiéru, konkrétně na novou generaci komunikačního a ovládacího rozhraní. 

Radosti
Atraktivní design
Výborná sedadla
Inovativní přístrojový panel
Perfektní zpracování
Silná přilnavost na suchu
Sklopná zadní sedadla
Starosti
Problémy s trakcí na mokru
Občas nepřehledné MMI
Komfort odpružení v městských rychlostech
S luxusní výbavou povážlivě vysoká cena
6  /10
116 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie116 fotografií
Audi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 190.jpg Audi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 189.jpg Audi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 176.jpg

Následující kapitola
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 158 174 km
Cena: 400 000 Kč
Audi A4 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 133 325 km
Cena: 290 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 62 859 km
Cena: 385 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků