Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Vyzkoušeli jsme prémiové SUV, které nemá sobě rovného. Ne v tom smyslu, že by bylo dokonalé, ale doslova – žádný přímo srovnatelný model na trhu není.
Seznam kapitol
  1. Audi SQ5 v kostce
  2. Motor, zvuk a dynamika
  3. Podvozek a chování na silnici
  4. Interiér a výbava
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Nebyl to od Audi hloupý tah: Nač soupeřit se záplavou prémiových SUV se sportovními ambicemi přímo, když existuje skulinka, kterou ještě žádný konkurent neobsadil? Výsledkem je, že Audi SQ5 doslova nemá sobě rovného. Je to jediné menší sportovní SUV s logem prémiové značky na kapotě a naftovým motorem pod ní. Samozřejmě se můžeme ptát, kdo potřebuje takové auto. Pokud se zrovna teď hlásíte o slovo a vykřikujete „Já! Já!”, zjistíte, že v Ingolstadtu pro vás namíchali povedený mix rychlosti, každodenního komfortu a exkluzivity. Nebudeme si nalhávat, že je to to nejzábavnější sportovní svezení na světě. To je ovšem v pořádku. Nikdo soudný by přece nechtěl nejzábavnější sportovní svezení na světě od naftového SUV.

Radosti
Povedený „umělý“ zvuk motoru
Dynamika v reálném provozu
Výborně odladěná převodovka
Adekvátní komfort odpružení
Vycizelovaný chod ovladačů
Komfortní sedačky s dobrým vedením těla
Pravidelně tvarovaný kufr
Starosti
Vysoká hmotnost a z ní plynoucí těžkopádnost
Omezený prostor pro kolena vzadu
21palcová kola jsou krásná, ale zranitelná
V zatáčkách nenadchne tolik jako Alpina XD3
Pořád je to jen diesel
7  /10
101 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie101 fotografií
Audi SQ5 TDI 44.jpg Audi SQ5 TDI 47.jpg Audi SQ5 TDI 49.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi SQ5 v kostce
  2. Motor, zvuk a dynamika
  3. Podvozek a chování na silnici
  4. Interiér a výbava
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků