Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Vyzkoušeli jsme prémiové SUV, které nemá sobě rovného. Ne v tom smyslu, že by bylo dokonalé, ale doslova – žádný přímo srovnatelný model na trhu není.
Seznam kapitol
  1. Audi SQ5 v kostce
  2. Motor, zvuk a dynamika
  3. Podvozek a chování na silnici
  4. Interiér a výbava
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Nebyl to od Audi hloupý tah: Nač soupeřit se záplavou prémiových SUV se sportovními ambicemi přímo, když existuje skulinka, kterou ještě žádný konkurent neobsadil? Výsledkem je, že Audi SQ5 doslova nemá sobě rovného. Je to jediné menší sportovní SUV s logem prémiové značky na kapotě a naftovým motorem pod ní. Samozřejmě se můžeme ptát, kdo potřebuje takové auto. Pokud se zrovna teď hlásíte o slovo a vykřikujete „Já! Já!”, zjistíte, že v Ingolstadtu pro vás namíchali povedený mix rychlosti, každodenního komfortu a exkluzivity. Nebudeme si nalhávat, že je to to nejzábavnější sportovní svezení na světě. To je ovšem v pořádku. Nikdo soudný by přece nechtěl nejzábavnější sportovní svezení na světě od naftového SUV.

Radosti
Povedený „umělý“ zvuk motoru
Dynamika v reálném provozu
Výborně odladěná převodovka
Adekvátní komfort odpružení
Vycizelovaný chod ovladačů
Komfortní sedačky s dobrým vedením těla
Pravidelně tvarovaný kufr
Starosti
Vysoká hmotnost a z ní plynoucí těžkopádnost
Omezený prostor pro kolena vzadu
21palcová kola jsou krásná, ale zranitelná
V zatáčkách nenadchne tolik jako Alpina XD3
Pořád je to jen diesel
7  /10
101 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie101 fotografií
Audi SQ5 TDI 44.jpg Audi SQ5 TDI 47.jpg Audi SQ5 TDI 49.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi SQ5 v kostce
  2. Motor, zvuk a dynamika
  3. Podvozek a chování na silnici
  4. Interiér a výbava
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2009
Stav: 178 182 km
Cena: 310 000 Kč
Audi A6 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 148 830 km
Cena: 185 000 Kč
Audi A4 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 196 972 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků