Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peníze navíc?

Volkswagen vyslal mezi hot-hatche velkou zbraň. Ta má natolik těžký kalibr, že začíná stavět na vedlejší kolej i prémiovější modely Audi. Proč kupovat dražší S3, když to samé nabídne už Golf R?
Seznam kapitol
  1. Audi S3 v kostce
  2. Úvod, Interiér známe
  3. Cestování mu nejde?, Na okreskách bez soupeře
  4. Cena není zlá, jenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Vypadá to tak trochu jako střelba do vlastních řad. Německý koncern vyslal na trh skvělé auto, které nabídne naprosto všechno. Golf R si umí hrát na obyčejný hatchback, ale umí také načepovat pořádnou dávku adrenalinu. Nakonec výkon 300 koní a stovka za 4,9 s mluví za vše.

Testy | Volkswagen | Hatchbacky | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Audi S3 to nebude mít vůbec lehké, protože nabízí identické parametry a prakticky totožnou techniku. Objektivních důvodů, proč upřednostnit S3 před Golfem R, mnoho není. Jedním takovým racionálnějším je větší nabídka karoserií. Můžete si koupit sedan nebo kabriolet. Anebo si můžete pořídit S3 prostě proto, že to je Audi. Každopádně vždy platí, že musíte mít svým způsobem zbytečné peníze navíc.

Pokud je investujete do testovaného Audi S3 s karoserií sedan, litovat nebudete. Dostanete pěkné auto, efektnější interiér a především budete mít k dispozici stroj s výbornými jízdními vlastnostmi. Okreskám budete v drtivé většině případů kralovat a jen těžko najdete soupeře, který by vám mohl výrazně odjet. Budete rychlí, sakra rychlí. Je tu ale jeden problém. Nebudete o tom vědět.

Radosti
Výborné jízdní vlastnosti
Ostré brzdy
Povedený motor
Stabilita v zatáčkách
Zpracování interiéru
Pozice za volantem
Starosti
Rychlé, ale poněkud sterilní auto
Zbytečné příplatky
Až moc podobné ve srovnání s Golfem R
Méně místa vzadu pro nohy i hlavu
9  /10
108 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie108 fotografií
_DSC1464.JPG _DSC1466.JPG _DSC1469.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S3 v kostce
  2. Úvod, Interiér známe
  3. Cestování mu nejde?, Na okreskách bez soupeře
  4. Cena není zlá, jenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků