Test Audi RS 6 Avant: zatraceně schopné kombi

Poslední vydání ostrého kombi Audi RS 6 Avant už nemá desetiválec převzatý z Lamborghini a řidiči zároveň nabídne nižší výkon. Jenže to ještě neznamená, že musí být nejnovější generace nutně horší. Je tomu přesně naopak.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Když zkřížíte kombi s DTM
  2. Kauza hmotnost
  3. Vyloženě rodinný typ, Na dobrou noc
  4. DTM nejen podle difuzoru, Postav se na (vnější) zadní
  5. Kde udělali „soudruzi z NDR“ chybu?
  6. Cena, aneb kobereček za padesát tisíc, Technické údaje
  7. Fotogalerie

Zájemci u rodinný vůz se schopnostmi supersportu už mají delší dobu dveře dokořán otevřené u automobilky Audi. Ta má pod „céčkovým“ označením v nabídce hodně ráznou odpověď na M5 z dílny svého odvěkého mnichovského rivala. V minulosti už jsme se setkali s C5, C6 a nejnověji se na trhu objevila verze C7, která určitě má na co navazovat a zároveň také bylo hodně co vylepšovat.

Předchozí generace C6 totiž byla doslova ztělesněním kombinace supersportovního automobilu a praktického kombi. Pod kapotou se rozvaloval dost velký desetiválec disponující maximálním výkonem 580 koní. Předpokládám, že každý dobře ví, odkud tenhle motor pocházel. Ano, samozřejmě jde o značku Lamborghini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Předchozí RS 6 byla výkonná, ale dost těžká. To se snaží současná verze napravit.

Jakkoliv vypadá na papíře a v tabulkách všechno maixmálně lákavě, velmi často se na konto předchozí RS 6 Avant můžete dočíst cosi o důkladné nedotáčivosti. Upřímně se musím přiznat, že s generací C6 mám jen velmi stručné letištní zkušenosti a to ještě navíc pouze z místa spolujezdce, takže budu muset protentokrát svým kolegům věřit, ovšem problém týkající se nedotáčivosti je vcelku logický. Velký a těžký motor umístěný u přední nápravy není tím opravdovým ideálem. K tomu ještě můžeme přidat celkově vysokou hmotnost. Konkrétní číslo má hodnotu 2148 kg a jak už bylo naznačeno, její rozložení nebylo zrovna ideální.

Tuning | Design | Sportovní auta | Kombi | Příslušenství | Premiéry | Audi

Audi RS6 Avant: superkombi od ABT s výkonem 700 koní

Celkově byla předposlední RS 6 Avant většinově odsouzena k pálení benzinu v levém pruhu německých dálnici, případně to měl být pro Passaty nedostižný soupeř dálnic českých a zároveň velká ruleta o průkaz umožňující řízení motorového vozidla. Nelze se tak divit tomu, že inženýři u C7 opravdu důkladně zapracovali především na těchto negativech a jak se dočtete dále, svůj úkol téměř splnili.

Když zkřížíte kombi s DTM

Co se mi na Audi RS 6 vždycky líbilo, to byla zaprvé kombinace motoru z Lamborghini a karoserie kombi, zadruhé v podstatě velká nenápadnost. Když si vezmu, že stejný motor používaly vyhlášené supersporty, vypadala RS 6 absolutně nenápadně. Nová generace je od pohledu agresivní, tolik agresivní možná ani nikdy nebyla, ale přesto z ní asi úplně na větvi nebudete. Ptáte se proč?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Agresivní nárazník, vzadu velký difuzor a do něj pěkně zasazené koncovky výfuku. Přesto stále platí, že je RS 6 Avant vzhledem ke svým schopnostem spíše nenápadné auto. 

V zájmu co nejlepších prodejů trh doslova zaplavily všemožné pakety a mnoho různých doplňků. Trend je jednoznačný, pokud na to máš, můžeš si koupit, co chceš. Odborníkem na tento přístup je BMW, ale ani Audi nezůstává pozadu. Ve finále tak na silnicích často potkáte zajímavě vypadající sedan nebo kombi, který ovšem nemá pod kapotou nic jiného než obyčejný diesel. Vizuální kouzlo vrcholných verzí se prostě vytratilo. Platí to zcela obecně, platí to logicky tedy také pro RS 6 Avant.

Testy | Srovnávací testy | Kombi

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Že se nedíváte na 2.0 TDI ve verzi S-Line, to prozradí bližší prohlídka. Obří nasávací otvory v nárazníku, vytažené blatníky (na každé straně o 31 mm), které důkladně vyplňují ve standardním provedení dvacetipalcová litá kola, spoilery z pravého karbonu a na zadním nárazníku obří difuzor, který jakoby se sem nastěhoval ze speciálu DTM. Taktéž samozřejmě používá jako základní stavební materiál karbon a kromě toho jsou do něj velmi vkusně zasazeny dvě koncovky výfuku, jejichž rozměr zcela odpovídá potenciálu a schopnostem automobilu.

Současné Audi RS 6 Avant vypadá výborně a vypadá také agresivně. Tipnuli byste mu ale zrychlení z nuly na stovku za 3,9 s? Tenhle kombík je stále ještě svým způsobem docela nenápadný, a to se mi na něm líbí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Když zkřížíte kombi s DTM
  2. Kauza hmotnost
  3. Vyloženě rodinný typ, Na dobrou noc
  4. DTM nejen podle difuzoru, Postav se na (vnější) zadní
  5. Kde udělali „soudruzi z NDR“ chybu?
  6. Cena, aneb kobereček za padesát tisíc, Technické údaje
  7. Fotogalerie
Audi A2 1.422
Rok výroby: 2002
Stav: 170 255 km
Cena: 54 000 Kč
Audi A4 1.896
Rok výroby: 2007
Stav: 156 335 km
Cena: 120 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2013
Stav: 119 586 km
Cena: 650 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků