Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…

Mercedes je vnímán jako luxusní, BMW zase všichni obecně považují za značku produkující auta pro potěšení z jízdy. Audi stojí tak trochu napůl cesty, chce být luxusní jako Mercedes, ale zároveň se chce za každou cenu přiblížit značce BMW nebo ji dokonce porazit. S modelem A6 se to skoro podařilo.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasika značky Audi
  2. Klišé na tisíc procent, Dostatek pro čtyři, Jenom pět set?
  3. Zrozen pro dálnice, Máte peníze? Připlácejte, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Začátkem minulého roku proběhla na autosalonu v Detroitu světová premiéra nové generace Audi A6. Tento model nadělal zcela oprávněně své konkurenci spoustu starostí. Po stránce designu vypadá hodně dobře a už první informace jasně říkaly, že tohle auto bude také co do jízdy velice silným soupeřem. Především diferenciál převzatý z ostrého modelu RS5 preferující zadní nápravu měl být hlavním trumfem nové generace Audi A6. Musím říci, že jsem kouzlu nového sedanu jen těžko odolával a po prvním svezení jsem měl jasno v tom, že se nová A6 dost povedla.

Aby toho nebylo málo, Audi do A6 převedlo prakticky všechny technologie, které měly svou premiéru v posledním vydání vlajkové lodi A8. Řeč je například o propojení GPS modulu s dalšími systémy vozidla, nočním vidění, adaptivním tempomatu schopným auto úplně zastavit a tak dále. Audi A6 není nic jiného, než zmenšená A8 a na to by mohli vrcholní manažeři slyšet, obzvlášť když byla nabídka postupem času rozšířena o tolik oblíbenou karoserii kombi (a nově také o Allroad).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Konzervativní design Audi dnes asi nikoho nepřekvapí, ale své kouzlo určitě má. 

Klasika značky Audi

Audi A6 jsme v provedení sedan už jednou v redakci měli a stejně tak už jsme psali také o verzi kombi. Design proto není potřeba rozebírat. Audi je v tomto ohledu velmi konzervativní a úzkostlivě dbá na to, aby všichni kolemjdoucí jasně rozpoznali, že okolo právě projelo Audi. O jaký konkrétní model šlo, to je věc vedlejší. Ve výsledku začíná být trochu problém poznat při pohledu zezadu, zda před vámi jede A6 nebo A4 a to samé platí také třeba o Q3 a Q5.

Audi | Audi A6

Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

Testovaná A6 Avant přijela do redakce takříkajíc v plné palbě a součástí výbavy byly i příplatkové světlomety složené jenom a pouze z LED diod. K jejich funkci se ještě dostaneme, v tuto chvíli chci pouze zdůraznit, že právě přední světlomety s velmi zajímavou optikou byly zřejmě tím nejvýraznějším prvkem na celé karoserii. Auto tak dostalo hodně futuristický výraz. Mimochodem ve spojení se šestiválcovým motorem si za ně Audi naúčtuje bezmála 45 000 Kč. V tomto případě ovšem mluvíme o smysluplném příplatku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jak přední, tak zadní světla jsou kompletně složena z LED diod. Především ty přední propůjčují Audi A6 velmi zajímavý výraz.

Audi A6 Avant měří na délku 4926 mm, široké je 1874 mm a vysoké 1461 mm. Rozvor náprav dosahuje na 2912 mm. Pětkové BMW je o něco kratší (4907 mm), užší (1860 mm), s výškou na tom je prakticky stejně. Největším rozdílem je rozvor náprav, který má bavorský konkurent větší o rovných 42 mm, což už se v interiéru projeví.

Závěrem první části ještě doplním jednu věc. Jakkoliv je Audi velmi konzervativní a nemá tolik luxusní charizma jako Mercedes-Benz, v našich končinách se z nějakého zvláštního důvodu těší nadprůměrné dobré pověsti. Česká republika je zkrátka trochu specifický trh a já jsem se o tom během testu znovu přesvědčil.

Audi | Hybridy | První svezení | Audi A6

Audi A6 Avant a Hybrid: první jízdní dojmy

Testovaný Avant poutal až nepříjemně hodně pozornosti a reakce typu „Hmmmm, dobrá Audina“, „Ty jo, ty máš Audi, svez mě“… byly na denním pořádku. Čtyři kruhy na masce zkrátka znamenají luxus a v našich končinách také určité postavení, tím spíš, když jde o pětimetrové kombi. Marketing Audi by si za odvedenou práci zasloužil „cenu za zmasírování trhu do žádané podoby“.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasika značky Audi
  2. Klišé na tisíc procent, Dostatek pro čtyři, Jenom pět set?
  3. Zrozen pro dálnice, Máte peníze? Připlácejte, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Audi A2 1.422
Rok výroby: 2002
Stav: 170 255 km
Cena: 54 000 Kč
Audi A4 1.896
Rok výroby: 2007
Stav: 156 335 km
Cena: 120 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2013
Stav: 119 586 km
Cena: 650 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků