Krátce po uvedení na trh jsme vyzkoušeli nejnovější Audi A4 na českých silnicích – ale nejen na nich. Vzali jsme ho i na letiště. Jádro palety motorů tvoří čtyřválce v několika stupních naladění a s různými kombinacemi pohonu a převodovky. Audi ale zachovalo i naftový šestiválec 3.0 TDI, který se dodává jen s automatem a pohonem všech kol. Tlačítkem Audi Drive Select vyvoláte nabídku jízdních režimů na displeji MMI. 17palcová přední kola testovaného auta ovšem roztáčel nejdostupnější vznětový motor, 2.0 TDI v provedení naladěném na 110 kW (150 k). Audi udává mírně odlišné parametry než Škoda a Volkswagen, které do svých modelů střední třídy montují stejný motor napříč. Zatímco Superb a Passat mají vstřikování močoviny jen ve výkonnějších verzích, Audi má nádrž na AdBlue už v provedení 110 kW. Páka šestistupňové manuální převodovky chodí v kulise lehce a přesně, přeskoky mezi jednotlivými stupni ale měly být menší. Kromě přednastavených módů je samozřejmě k dispozici i režim Individual, který můžete nakonfigurovat podle svého. Porovnání akcelerace 0-150 km/h. Červená čára představuje Audi A4, modrá patří dříve testovanému Passatu. To byl rovněž sedan s motorem 2.0 TDI 110 kW, manuálním řazením a předním pohonem. Opravdu má Audi (červená čára) o tolik horší brzdy než Volkswagen? To samozřejmě ne. Naše měření ale ukazuje, že zimní pneumatiky mají na suchém povrchu výrazně delší brzdnou dráhu než letní. Udávaným 8,9 s z nuly na 100 km/h jsme se moc nepřiblížili. Naměřená hodnota 10,32 s je horší než u obou příbuzných s motorem napříč. Zatímco v intervalu 80-130 km/h na trojku Audi s přehledem Superbu i Passatu ujede, na čtyřku je naopak mnohem váhavější. Kompletní test nového Audi A4 najdete na AutoRevue.cz už příští týden. 93 Fotogalerie Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled Jiří Červenka 6. prosince 2015 • 6:55 Kapitoly článku: Úvod testu; představení auta Interiér a vnitřní prostor Dynamika, brzdy a spotřeba Chování na silnici Ceny a výbava; verdikt Technické údaje: kompletní fotogalerie Technické údaje: Audi A4 2.0 TDI Rok • stupeň výbavy 2015 • Design Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 1 968 cm3 Vrtání • zdvih 81,0 mm • 95,5 mm Stupeň komprese 16,2 Nejvyšší výkon 110 kW (150 koní) Nejvyšší výkon při otáčkách 3 250 až 4 200 ot/min Nejvyšší krouticí moment 320 Nm při 1 500 až 3 250 ot/min Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,9 s Nejvyšší rychlost 221 km/h Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 480 l • 965 l Objem palivové nádrže 40 l Hmotnost: provozní • celková 1 430 kg • 2 030 kg Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 4,8 • 3,6 • 4,0 l/100 km Rozvor náprav 2 820 mm Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 572 mm • 1 555 mm Rozměr pneumatik 225/50 R17 (výbava Design) Rozměry: délka × šířka × výška 4 726 × 1 842 × 1 427 mm Předchozí Na začátek Audi Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi. Audi A1 • Audi A3 • Audi A4 • Audi A5 • Audi A6 • Audi A7 • Audi A8 • Audi Q2 • Audi Q3 • Audi Q5 • Audi Q7 • Audi Q8 • Audi R8 • Audi e-tron Vstoupit do diskuze (37) AutoRevue.cz TestyAudiLuxusní autaAudi A4Sedany