Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.
Seznam kapitol
  1. Spousta prostoru v malém těle
  2. 1.6 TDI: Nejslabší neznamená nejhorší
  3. Cena, závěrečný verdikt
  4. Fotogalerie

Audi A3 Sportback 1.6 TDI je sice motorově nejslabším kouskem z faceliftované řady, to ale ještě neznamená, že nejde o důstojný luxusní hatchback. Á-trojka sice na první pohled působí rozměrově skromně, nabízí však dostatek prostoru pro celou posádku a také komfortní pocit z jízdy. To vše zabalené v pěkném sportovním designu. Drobné mouchy tu jsou, dají se však vzhledem k vysoké ceně odpustit?

Dieselgate | Audi

Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Spousta prostoru v malém těle

Kdybych měl nejnovější Audi A3 Sportback popsat jedním jediným slovem, bylo by to „sexy“. Černá kráska se 17palcovými koly s pětiramenným designem je skvělým kompromisem z hlediska vzhledu, tak i funkčnosti. Na sportovním pak vynikají zejména světla, za jejichž nejluxusnější provedení je však potřeba si připlatit. LED světlomety s dynamickými zadními směrovkami se totiž nachází v příplatkové výbavě a vyjdou na 13.000 korun. Do ostřikovačů světlometů pak případní zájemci investují dalších 7.200 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A3 Sportback je po faceliftu skutečnou krasavicí. Kombinace černého laku a rozumně velkých stříbrných disků funguje parádně!

Při prvním setkání jsem si okamžitě vzpomněl na pár týdnů starou zkušenost s novým Renaultem Scénic. Ten na první pohled působil robustně a dalo se tak počítal s dostatkem místa pro celou posádku, jenže to byla nakonec prava jenom napůl. Velkým negativem bylo nedostačující místo pro nohy zadních cestující, což se dá u MPV toletovat jenom těžko.

Situace u testované Á-trojky byla k mému překvapení opačná. Automobil co do rozměrů sice působí skromněji, ale prostoru uvnitř je pro všechny dostatek. Vzadu tak nebudou delší trasy utrpením ani pro pro dospělého člověka. Komfort cestujících však neslevil z objemu zavazadlového prostoru, který nabídne 380 litrů. Jeho prostředí pak lze ještě vylepšit příplatkovým paketem za 5.100 korun.

Testy | Luxusní auta | Sedany | Audi | Audi A4

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Přesuňme se ale na místo řidiče. Že Audi nabídne skutečný luxus a pohodlí, není žádným překvapením. Sezení na tužších sedačkách je dostatečně útulné a navíc si ho můžete přizpůsobit ještě více podle vlastních představ. Nechybí totiž ani možnost prodloužení podsedáku. Pohodlně si nastavíte správnou řidičskou pozici, kokpit vás navíc příjemně obejme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je oku i doteku lahodící a vše potřebné máte při ruce, včetně ovladačů multimédií

Skutečná paráda nastává v momentě, kdy se začnete seznamovat s ovládáním multimédií. Ano, na jednotlivé prvky si musíte nějaký čas zvykat, ale až si je osvojíte, stanou se nedílnou součástí komfortu cestování. Ovladače spolupracují s displejem na středu palubní desky, který je sice menší, ale svou práci dokáže plnit obstojně. Grafika prostředí se povedla a displej využijete zejména jako navigaci. Ta je ovšem vůbec nejdražší součástí příplatkové výbavy a přijde na 36.600 korun. V dalších případech už má displej jen sekundární role, jediným stisknutím tlačítka však zmizí v útrobách palubní desky.

Trochu zamrzí, že zkoušený kousek nebyl vybaven jedním z hlavních prvků letošní modernizace. Řeč je to digitálním přístrojovém štítu virtual cockpit, který se začal rozšiřovat do dalších modelů po příchodu současné generace kupé a roadsteru TT. Pro linii Sport je v nabídce za 13.000 Kč.

Radosti
Povedený design
Komfort pro cestující
Nízká spotřeba
Kvalita zpracování
Starosti
Vyšší pořizovací cena
Průměrná dynamika
Výše některých příplatků
8  /10
30 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie30 fotografií
aua325.jpg aua320.jpg aua340.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Spousta prostoru v malém těle
  2. 1.6 TDI: Nejslabší neznamená nejhorší
  3. Cena, závěrečný verdikt
  4. Fotogalerie
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 152 250 km
Cena: 310 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 155 660 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.496
Rok výroby: 2001
Stav: 298 726 km
Cena: 45 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků