Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.
Seznam kapitol
  1. Spousta prostoru v malém těle
  2. 1.6 TDI: Nejslabší neznamená nejhorší
  3. Cena, závěrečný verdikt
  4. Fotogalerie

Audi A3 Sportback 1.6 TDI je sice motorově nejslabším kouskem z faceliftované řady, to ale ještě neznamená, že nejde o důstojný luxusní hatchback. Á-trojka sice na první pohled působí rozměrově skromně, nabízí však dostatek prostoru pro celou posádku a také komfortní pocit z jízdy. To vše zabalené v pěkném sportovním designu. Drobné mouchy tu jsou, dají se však vzhledem k vysoké ceně odpustit?

Dieselgate | Audi

Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Spousta prostoru v malém těle

Kdybych měl nejnovější Audi A3 Sportback popsat jedním jediným slovem, bylo by to „sexy“. Černá kráska se 17palcovými koly s pětiramenným designem je skvělým kompromisem z hlediska vzhledu, tak i funkčnosti. Na sportovním pak vynikají zejména světla, za jejichž nejluxusnější provedení je však potřeba si připlatit. LED světlomety s dynamickými zadními směrovkami se totiž nachází v příplatkové výbavě a vyjdou na 13.000 korun. Do ostřikovačů světlometů pak případní zájemci investují dalších 7.200 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A3 Sportback je po faceliftu skutečnou krasavicí. Kombinace černého laku a rozumně velkých stříbrných disků funguje parádně!

Při prvním setkání jsem si okamžitě vzpomněl na pár týdnů starou zkušenost s novým Renaultem Scénic. Ten na první pohled působil robustně a dalo se tak počítal s dostatkem místa pro celou posádku, jenže to byla nakonec prava jenom napůl. Velkým negativem bylo nedostačující místo pro nohy zadních cestující, což se dá u MPV toletovat jenom těžko.

Situace u testované Á-trojky byla k mému překvapení opačná. Automobil co do rozměrů sice působí skromněji, ale prostoru uvnitř je pro všechny dostatek. Vzadu tak nebudou delší trasy utrpením ani pro pro dospělého člověka. Komfort cestujících však neslevil z objemu zavazadlového prostoru, který nabídne 380 litrů. Jeho prostředí pak lze ještě vylepšit příplatkovým paketem za 5.100 korun.

Testy | Luxusní auta | Audi | Sedany | Audi A4

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Přesuňme se ale na místo řidiče. Že Audi nabídne skutečný luxus a pohodlí, není žádným překvapením. Sezení na tužších sedačkách je dostatečně útulné a navíc si ho můžete přizpůsobit ještě více podle vlastních představ. Nechybí totiž ani možnost prodloužení podsedáku. Pohodlně si nastavíte správnou řidičskou pozici, kokpit vás navíc příjemně obejme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je oku i doteku lahodící a vše potřebné máte při ruce, včetně ovladačů multimédií

Skutečná paráda nastává v momentě, kdy se začnete seznamovat s ovládáním multimédií. Ano, na jednotlivé prvky si musíte nějaký čas zvykat, ale až si je osvojíte, stanou se nedílnou součástí komfortu cestování. Ovladače spolupracují s displejem na středu palubní desky, který je sice menší, ale svou práci dokáže plnit obstojně. Grafika prostředí se povedla a displej využijete zejména jako navigaci. Ta je ovšem vůbec nejdražší součástí příplatkové výbavy a přijde na 36.600 korun. V dalších případech už má displej jen sekundární role, jediným stisknutím tlačítka však zmizí v útrobách palubní desky.

Trochu zamrzí, že zkoušený kousek nebyl vybaven jedním z hlavních prvků letošní modernizace. Řeč je to digitálním přístrojovém štítu virtual cockpit, který se začal rozšiřovat do dalších modelů po příchodu současné generace kupé a roadsteru TT. Pro linii Sport je v nabídce za 13.000 Kč.

Radosti
Povedený design
Komfort pro cestující
Nízká spotřeba
Kvalita zpracování
Starosti
Vyšší pořizovací cena
Průměrná dynamika
Výše některých příplatků
8  /10
30 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie30 fotografií
aua325.jpg aua320.jpg aua340.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Spousta prostoru v malém těle
  2. 1.6 TDI: Nejslabší neznamená nejhorší
  3. Cena, závěrečný verdikt
  4. Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2009
Stav: 167 576 km
Cena: 285 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 380 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2007
Stav: 153 420 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 39 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků