Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Model Audi A3 se historicky vůbec poprvé dočkal provedení klasického tříprostorového sedanu. Samozřejmě jde o věc určenou pro všechny možné trhy, jenom ne pro ten evropský. Dokáže i tak zaujmout a přesvědčit pár zájemců rozhodnutých pro koupi klasického hatchbacku?
Seznam kapitol
  1. Pouze upravený hatchback?, Kupé nebo sedan?
  2. A8 v provedení mini
  3. Benzinový vrchol
  4. Jízdně schopná až na drobný detail, Starý problém: příplatky, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Aktuální generace Audi A3 postavená na platformě MQB se dočkala jedné zajímavé premiéry. Po třídveřovém základním hatchbacku a pětidveřové variantě Sportback dorazil na trh také klasický tříprostorový sedan. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, kdyby tomu nebylo za celou existenci tohoto modelu vůbec poprvé. Audi nikdy dříve nic podobného ve spojení se svou trojkovou řadu nenabízelo.

Důvody příchodu nového sedanu netřeba dlouho vyhledávat. Sedan je záležitostí velmi oblíbenou na východních trzích v čele s Čínou a své početné zastánce má také v Americe. Asi není nutné připomínat, o jak velké trhy jde a jak velký potenciál v nich automobilky vidí. Třeba taková Škoda si speciálně pro Čínu připravila tříprostorový Rapid.

Přesně toto jsou hlavní odbytiště pro premiérový malý sedan odvozený od A3. Odhady hovoří o tom, že by se v příštím roce mělo celosvětově prodat 115 000 exemplářů. Jen pro porovnání, konkurenční Mercedes-Benz má pro rok 2014 své vyhlídky stanovené na 71 000 kusů. Ale to se všechno ještě teprve uvidí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Sedan je oproti pětidveřové verzi delší o 150 mm a naopak o 9 mm nižší. Vypadá velmi dobře.

Pouze upravený hatchback?

V minulosti bychom našli mnoho případů, kterak se celkem horkou nití ušil z původního hatchbacku sedan pouze tím, že mu byla naroubována jiná záď. Často se výsledek po stránce designu příliš nepovedl, ale hlavní je, že je na vybraných trzích co nabízet. Myslet si, že se tato situace týká také A3 Sedan by byl jeden velký omyl. Oproti Sportbacku je vůz delší o 150 mm, širší o 11 mm a nižší o devět milimetrů. A jestli někde skutečně nemá rezervy, tak to je hlavně jeho vzhled, respektive design.

Audi | První svezení | Audi A3

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Audi A3 Sedan (respektive Limuzína, jak zní její přesný český název) měří na délku 4456 mm, 1796 mm na šířku a 1416 mm na výšku. Rozvor náprav dostal hodnotu 2637 mm. Rozměrově jde v podstatě o stejný vůz, jakým byla předchozí A4 zařazená o kategorii výše.

Abychom měli informační úvod kompletní, připojme ještě informaci o výrobě. A3 Sedan se vyrábí v Maďarsku, konkrétní ve městě Györ. Pro Audi to není žádná novinka, protože na stejném místě tato značka měla svou motorárnu už pěkně dlouho. Ostatně za vše nejlépe mluví fakt, že tato fabrika slaví dvacetileté výročí. Pro čínské zákazníky je výroba A3 Sedan umístěna od závodu Foshan, což je město v jižní Číně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zezadu připomíná nová varianta Audi A3 Lexus IS předchozí generace. V praxi působí více jako kupé než sedan.

Kupé nebo sedan?

O Audi A3 Sedan si můžete myslet co chcete, ale jedna věc je téměř jistá, design se stoprocentně povedl. Novinka má být vstupní branou mezi limuzíny značky Audi a má také kombinovat koncepce sedan a kupé. S něčím podobným přišla tahle automobilka už před lety, kdy představovala současnou generaci vlajkové lodi A8. Mimochodem tu A3 připomíná ve více ohledech, ale k tomu se ještě dostaneme.

Klasické proporce mají jednoznačně své kouzlo, nový německý sedan působí velmi dynamicky. Svůj nemalý podíl na tom ale měl v případě testovacího exempláře paket S line. Ten přidá jiné nárazníky, boční prahy, dozadu difuzor, jiná je také maska chladiče, mlhovky a zapomenout nesmíme na plakety s příslušným nápisem. Zároveň zájemce dostane sportovní podvozek nižší o 10 mm, velká kola, sportovní sedadla, volant a tak dále.

Premiéry | Sedany | Audi | Názory | Audi A3

Audi A3 Limuzína: nový sedan pro mladé a bohaté…

Standardem jsou osmnáctipalcové disky, které lze vyměnit za devatenáctky, kterými se chlubil také náš exemplář. Kola jsou obuta do pneumatik o rozměru 235/35 R19. Co je na pohled výborné, nemusí být v praxi úplně přínosné. Jakmile vezmete klasický český kanál, ozve se taková rána, že se vám z toho naježí všechny vlasy na hlavě. Zároveň si budete muset dávat velký pozor na to, jak a kudy jedete, protože nizoučká pneumatika v kombinaci s větším výmolem může znamenat kromě jiného také odřený disk. Stačí opravdu málo.

Každopádně Audi A3 vypadá velmi dobře a nezbývá nic, než se těšit na příchod vrcholné S3 s tříprostorovou karoserií, která bude vypadat podobně, jako testované auto, ale nabídne ještě více emocí. Celá věc má pouze jeden drobný detail. Člověk si na první pohled není příliš jistý, zda kolem něj jede A3, A4 nebo A5. Inu univerzální design sázející především na to, aby všichni bezpečně rozeznali, že jde o Audi. Poznat konkrétní model už není tak důležité.

Následující kapitola
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 370 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2009
Stav: 167 576 km
Cena: 299 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 390 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků