Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Model Audi A3 se historicky vůbec poprvé dočkal provedení klasického tříprostorového sedanu. Samozřejmě jde o věc určenou pro všechny možné trhy, jenom ne pro ten evropský. Dokáže i tak zaujmout a přesvědčit pár zájemců rozhodnutých pro koupi klasického hatchbacku?
Seznam kapitol
  1. Pouze upravený hatchback?, Kupé nebo sedan?
  2. A8 v provedení mini
  3. Benzinový vrchol
  4. Jízdně schopná až na drobný detail, Starý problém: příplatky, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Aktuální generace Audi A3 postavená na platformě MQB se dočkala jedné zajímavé premiéry. Po třídveřovém základním hatchbacku a pětidveřové variantě Sportback dorazil na trh také klasický tříprostorový sedan. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, kdyby tomu nebylo za celou existenci tohoto modelu vůbec poprvé. Audi nikdy dříve nic podobného ve spojení se svou trojkovou řadu nenabízelo.

Důvody příchodu nového sedanu netřeba dlouho vyhledávat. Sedan je záležitostí velmi oblíbenou na východních trzích v čele s Čínou a své početné zastánce má také v Americe. Asi není nutné připomínat, o jak velké trhy jde a jak velký potenciál v nich automobilky vidí. Třeba taková Škoda si speciálně pro Čínu připravila tříprostorový Rapid.

Přesně toto jsou hlavní odbytiště pro premiérový malý sedan odvozený od A3. Odhady hovoří o tom, že by se v příštím roce mělo celosvětově prodat 115 000 exemplářů. Jen pro porovnání, konkurenční Mercedes-Benz má pro rok 2014 své vyhlídky stanovené na 71 000 kusů. Ale to se všechno ještě teprve uvidí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Sedan je oproti pětidveřové verzi delší o 150 mm a naopak o 9 mm nižší. Vypadá velmi dobře.

Pouze upravený hatchback?

V minulosti bychom našli mnoho případů, kterak se celkem horkou nití ušil z původního hatchbacku sedan pouze tím, že mu byla naroubována jiná záď. Často se výsledek po stránce designu příliš nepovedl, ale hlavní je, že je na vybraných trzích co nabízet. Myslet si, že se tato situace týká také A3 Sedan by byl jeden velký omyl. Oproti Sportbacku je vůz delší o 150 mm, širší o 11 mm a nižší o devět milimetrů. A jestli někde skutečně nemá rezervy, tak to je hlavně jeho vzhled, respektive design.

Audi | První svezení | Audi A3

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Audi A3 Sedan (respektive Limuzína, jak zní její přesný český název) měří na délku 4456 mm, 1796 mm na šířku a 1416 mm na výšku. Rozvor náprav dostal hodnotu 2637 mm. Rozměrově jde v podstatě o stejný vůz, jakým byla předchozí A4 zařazená o kategorii výše.

Abychom měli informační úvod kompletní, připojme ještě informaci o výrobě. A3 Sedan se vyrábí v Maďarsku, konkrétní ve městě Györ. Pro Audi to není žádná novinka, protože na stejném místě tato značka měla svou motorárnu už pěkně dlouho. Ostatně za vše nejlépe mluví fakt, že tato fabrika slaví dvacetileté výročí. Pro čínské zákazníky je výroba A3 Sedan umístěna od závodu Foshan, což je město v jižní Číně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zezadu připomíná nová varianta Audi A3 Lexus IS předchozí generace. V praxi působí více jako kupé než sedan.

Kupé nebo sedan?

O Audi A3 Sedan si můžete myslet co chcete, ale jedna věc je téměř jistá, design se stoprocentně povedl. Novinka má být vstupní branou mezi limuzíny značky Audi a má také kombinovat koncepce sedan a kupé. S něčím podobným přišla tahle automobilka už před lety, kdy představovala současnou generaci vlajkové lodi A8. Mimochodem tu A3 připomíná ve více ohledech, ale k tomu se ještě dostaneme.

Klasické proporce mají jednoznačně své kouzlo, nový německý sedan působí velmi dynamicky. Svůj nemalý podíl na tom ale měl v případě testovacího exempláře paket S line. Ten přidá jiné nárazníky, boční prahy, dozadu difuzor, jiná je také maska chladiče, mlhovky a zapomenout nesmíme na plakety s příslušným nápisem. Zároveň zájemce dostane sportovní podvozek nižší o 10 mm, velká kola, sportovní sedadla, volant a tak dále.

Sedany | Premiéry | Audi | Názory | Audi A3

Audi A3 Limuzína: nový sedan pro mladé a bohaté…

Standardem jsou osmnáctipalcové disky, které lze vyměnit za devatenáctky, kterými se chlubil také náš exemplář. Kola jsou obuta do pneumatik o rozměru 235/35 R19. Co je na pohled výborné, nemusí být v praxi úplně přínosné. Jakmile vezmete klasický český kanál, ozve se taková rána, že se vám z toho naježí všechny vlasy na hlavě. Zároveň si budete muset dávat velký pozor na to, jak a kudy jedete, protože nizoučká pneumatika v kombinaci s větším výmolem může znamenat kromě jiného také odřený disk. Stačí opravdu málo.

Každopádně Audi A3 vypadá velmi dobře a nezbývá nic, než se těšit na příchod vrcholné S3 s tříprostorovou karoserií, která bude vypadat podobně, jako testované auto, ale nabídne ještě více emocí. Celá věc má pouze jeden drobný detail. Člověk si na první pohled není příliš jistý, zda kolem něj jede A3, A4 nebo A5. Inu univerzální design sázející především na to, aby všichni bezpečně rozeznali, že jde o Audi. Poznat konkrétní model už není tak důležité.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pouze upravený hatchback?, Kupé nebo sedan?
  2. A8 v provedení mini
  3. Benzinový vrchol
  4. Jízdně schopná až na drobný detail, Starý problém: příplatky, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Audi A6 Allroad 2.967
Rok výroby: 2013
Stav: 206 383 km
Cena: 590 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 181 923 km
Cena: 225 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 148 777 km
Cena: 360 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků