Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Celkem v tichosti začal Chevrolet prodávat na českém trhu vedle modelů typu Spark nebo Cruze také podstatně zajímavější Camaro. V nabídce najdeme pouze vidlicové osmiválce o objemu 6,2 litru. Pokud se náhodou auto někomu líbí, ale nepotřebuje až příliš velká stáda koní, pro něj tu je šestiválcová alternativa prodávaná na americkém trhu.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Camaro: sázka na design
  2. Půjdem spolu do Evropy, Atraktivní, ale…
  3. Není Camaro, jako Camaro, Na okreskách suverén , Názor z branže
  4. Fotogalerie

Automobilka Chevrolet je značka se skutečně velkým rozsahem. Zatímco někteří, a myslím si, že většina, okamžitě po vyslovení tohoto jména vypálí slovo Corvette, jiní si vzpomenou třeba na Aveo nebo Spark, což jsou bez debat modely, které by mnozí u této značky nejraději nikdy vůbec neviděli. Nedá se nic dělat, není zkrátka Chevrolet jako Chevrolet.

Každopádně jsme se v nedávné době dočkali také my tady v té naší zemi krásné české, kde je s patřičnými kontakty možné úplně všechno (pro některé zkrátka hotový ráj, ale to sem nepatří). Chevrolet totiž uváděl jeden model za druhým a kromě nového Sparku, který mě tedy zrovna dvakrát z pochopitelných důvodů nenadchnul, většího MPV Orlando nakonec došlo také na jeden z těch opravdových Chevroletů – Camaro.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Není Chevrolet, jako Chevrolet... Nic víc není potřeba dodávat.

Musím otevřeně přiznat, že jsem o Camaru a jeho prodeji na českém trhu slyšel naposledy na tiskové konferenci při zahajování českého prodeje modelu Spark a to je tedy už zatraceně dlouhá doba. Chevrolet celkem v tichosti vystavil na svých stránkách ceník a dal k dispozici pouze verze s osmiválcovými motory.

Zajímavosti | Americká auta | Design | Kabriolety | Kupé | Cestování | Chevrolet

Chevrolet Camaro: čím se to evropské liší od amerického? (+ 91x foto)

Dovolím si trochu odbočit a zdůraznit, že udělal moc dobře. Jakkoliv je Česká republika malá, jde o specifický trh, kde se najde spousta lidí, kteří chtějí prostě a jednoduše to nej. Zatímco jinde (třeba v Rusku) touží množství lidí po například Audi A8 a je jim jedno, zda je pod kapotou osmiválec nebo čtyřválec, u nás tomu je jinak. Proto právě Audi odstartovalo prodeje své vlajkové lodi pouze s osmiválci, proto udělal Chevrolet dobře, když začal na českém trhu pouze s osmiválcovým Camarem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Design současného Chevroletu Camaro se povedl přímo pekelně. Nemá jedinou chybu.

Na americkém trhu ovšem najdeme bohatší nabídku. K dispozici totiž je i základní provedení se šestiválcem 3.6 V6. Vzhledem k tomu, že se tato varianta na náš trh oficiálně nedováží, bude velice zajímavé vyzkoušet, jaké vlastně takové základní Camaro je.

Camaro: sázka na design

Finanční krize může být hrozná, jak chce, americká auta obecně si u nás určitě najdou velkou spoustu zájemců. Možná, že právě neustále v médiích propírané záležitosti točící se kolem hroutících se bank a států paradoxně pomohou zvednout prodeje amerických vozů, které díky všem těmto okolnostem dostávají větší punc luxusu a svému majiteli zajistí velkou pozornost. Ještě paradoxnější je fakt, že zmínění majitelé na nákupu takového auta vlastně ušetří, protože lze najít na trhu velice zajímavé exempláře za zajímavé ceny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nízká silueta, ostré hrany... Kamkoliv přijedete, budete v centru pozornosti.

Dost ale bylo polemiky na téma finanční krize. To, co Vám zajistí v případě Camara nadprůměrnou pozornost bude vždy a všude design. I kdyby byl pod kapotou dvouválec TwinAir, všichni bez výjimky otočí za tímto autem hlavu a já se tomu vůbec nedivím. Poslední vydání Chevroletu Camaro totiž dostalo (a řeknu to naplno) brutální vzhled.

Nízká silueta, úzká maska chladiče, kulaté světlomety, vytažené blatníky, ostré hrany… Zatraceně, tohle auto se po stránce designu povedlo, až to není hezké. Můžeme si tu v různých testech vyprávět o tom, kterak evropské a jiné v Evropě běžně prodávané automobilky dělají dynamicky tvarovaná auta (viz. třeba Kia) a ta opravdu třeba i vypadají dobře, jenže pak člověk potká něco ve stylu Camara a nezbývá mu nic, než uznat, že všechno to ostatní je odvar slabý asi tak jako třikrát převařený čaj.

Sluší se doplnit, že evropské Camaro se od toho amerického liší v několika různých detailech. Mimo jiné dostanou Evropané podstatně větší zpětná zrcátka. Je to škoda, protože vypadají tak trochu jako z Captivy a na autě prostě nesedí.

Camaro vypadá strašně dobře a je jedno, o jakou výbavu se zrovna jedná. Jediná věc, která autu tak úplně nesluší, jsou základní disky kol. Mají sice velikost osmnáct palců, jenže vyšší pneumatika do celku zrovna dvakrát nepasuje. Opět můžeme debatovat o tom, že na české silnice je vyšší pneu stoprocentně praktičtější, ale to je celkem bezpředmětné. Tohle auto je především o stylu a navíc, kola přece dělají auto…

Následující kapitola
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 119 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 8 309 km
Cena: 210 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků