Test „ameriky“: Cadillac SRX 3.0 V6 – útok na Evropu

Není to tak dávno, co pojem „americký vůz“ zařazený do kategorie SUV jednoznačně znamenal asi tak zhruba minimálně pět a půl metru dlouhé auto. Jenže doba se mění a také američtí výrobci zatoužili proniknout do Evropy. Výsledkem se staly různé modely, přičemž jedním takovým typickým je Cadillac SRX.
Seznam kapitol
  1. Ano, design, Luxusní?
  2. Samozřejmě benzín, Pohodlně především, Názor z branže, Technické údaje
  3. Fotogalerie

V našem seriálu testů amerických aut se tentokrát po klasických „amerikách“ ve stylu Chevroletu Camaro nebo Dodge Challenger podíváme na trochu jinak pojatou „ameriku“. Na rozdíl od obou předchozích jde o SUV, které je na poměry zámořského trhu relativně malé a navíc si jej můžete od minulého roku pořídit od oficiálního dovozce také na českém trhu.

Současný Cadillac SRX si odbyl svou premiéru v roce 2009 na autosalonu v Detroitu. První generace byla větší a prodejně se příliš neujala, takže celkem oprávněně se objevily názory, zda je dobrým nápadem přicházet s takovým modelem podruhé. Jenže Cadillac se rozhodl pro radikální změnu. Druhé vydání SRX si ze svého předchůdce neponechalo prakticky vůbec nic, poměrně výrazně se zmenšilo a především sám výrobce hlasitě hovořil o svých plánech na evropském trhu. Řečeno prostě a jednoduše, Cadillac SRX prodělal takový celkový americký downsizing. Jak už bylo řečeno, minulý rok dorazil tento crossover oficiálně na český trh a aby toho nebylo málo, letos byl na autosalonu v New Yorku k vidění facelift.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Takový design nemá v ČR konkurenci. Tohle auto prostě přehlédnout nemůžete.

Ano, design

Položím jednoduchou otázku. Co prodává ten který vůz nejvíce? Odpovědi mohou být různé, ale jisté je, že na předních příčkách se umístí design. Například na nedávné tiskové konferenci automobilky Infiniti padla zmínka o tom, že drtivá většina zákazníků si jde pro FX (mimo jiné kvůli tomu, že už je nebaví německá konkurence) právě kvůli tomu, jak to auto vypadá. SRX, respektive obecně auta značky Cadillac, je přesně tím stejným případem. Je to ojedinělý zjev, dokonce se mi design velmi líbí, mým osobním problémem ovšem je fakt, že Cadillac SRX postrádá takovou tu americkou auru, o americkém stylu ani nemluvě.

Testy | Americká auta | Chevrolet

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Cadillac SRX navíc dostal vlastnost pro americká auta zcela nevídanou. Na první pohled vypadá menším, než ve skutečnosti je. Možná další důkaz toho, že by vůz velmi rád oslovil nemalou část zákazníků na evropském trhu. Na délku měří SRX 4833 mm, široké je 1910 mm a vysoké 1667 mm. Vlastně se bavíme o autě velikosti Hyundaie ix55, což by myslím nikdo na první pohled netipoval. Abychom byli úplní, dodejme, že rozvor náprav má hodnotu 2807 mm.

Ano, design je bez debat jedním z těch důležitějších trumfů tohoto crossoveru, nebo chcete-li amerického SUV. V provozu podobné auto potkáte asi tak stejně často, jako ministra dopravy v tramvaji. Navíc styl současných Cadillaců budí pozornost sám o sobě. Pokud už vás nebaví všechny ty BMW, Mercedesy nebo Audi, tohle by mohla být zajímavá alternativa, tedy alespoň co se týká vzhledu.

Luxusní?

Než se pustíme do hodnocení interiéru, musím přeskočit všechny ostatní kapitoly a zastavit se u oficiální ceny na českém trhu. Nový Cadillac SRX pořídíte přibližně za 1,2 milionu Kč. Jakkoliv je auto na pohled zajímavé, dostává se do prémiového segmentu, kde je evropská konkurence schopna zatočit se slabším soupeřem podobně, jako ruský fotbalový tým s tím českým na aktuálně probíhajícím mistrovství Evropy. Cadillac je bezesporu prémiová automobilka, ale znáte to už tolikrát ohrané „když dva dělají totéž…“ Ona je prémie a prémie, no a ta americká na tu evropskou poněkud ztrácí, i když, jak jsme se mohli přesvědčit třeba u Chevroletu Camaro, pomaličku se na evropské standardy dotahuje.

Testy | Americká auta | Dodge

Test „ameriky“: Dodge Challenger R/T – a o tom to je

Cadillac slibuje na svých oficiálních stránkách zajímavé věci týkající se ruční čalounické práce nebo zabudovaného navigačního přístroje, plus samozřejmě efektní detaily. To vše je zřejmě pravda a i na fotkách vůbec tohle auto nevypadá špatně, v reálu ale o zas tak prémiovou záležitost nejde. Spíš máme před sebou takový pěkný Opel, což ještě nemusí být nutně nevýhoda. Zpracování je na slušné úrovni, ergonomie zrovna tak není špatná, jen ty páčky a čudlíky známé u nás z podstatně levnějších automobilů nedělají dobrý dojem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Na první pohled vypadá interiér Cadillacu SRX zajímavě, luxusní ovšem není. Dobrý dojem nedělají ovladače známé třeba z laciných Chevroletů.

Přístrojový štít kombinuje klasické přístroje s velkým displejem schopným zobrazovat kde co, včetně rychlosti v kilometrech za hodinu, což se v našich končinách docela hodí. Efektní jsou netradičně umístěné kontrolky blinkrů (viz. obrázek, nevím, jak jejich umístění popsat). V praxi je ovšem tenhle detail přímo ukázkovým příkladem efektního řešení, které v reálu působí lacině. Přístroje jsou ale přehledné a jak už jsem napsal, s ergonomií nebudete mít problémy.

Jakkoliv se Cadillac SRX snaží být evropský, něco ze svého amerického původu si přeci jen (naštěstí) nechal. Jsou to samozřejmě kůží čalouněné sedačky, respektive křesla. Pohodlně se v nich usadí i sebevětší postavy, vhod přijde i rozumné boční vedení. Sedadla jsou maximálně měkká.

Na rozdíl od některých evropských modelů lze o druhé řadě napsat to samé, co o té přední. Sice na pětimetrový automobil vzadu není místa na rozdávání, ale prostorovou nouzí určitě trpět nebudete. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání 537 litrů, po sklopení sedaček můžete naložit až 1548 l. Pravidelný tvar potěší.

Cadillac SRX není typická „amerika“, respektive to je „amerika“ už dost poevropštěná, což poznáte především v interiéru. Ten si s evropskou konkurencí v ničem nezadá, ovšem pokud se bavíme o levnější konkurenci, na prémiové konkurenty přeci jen stále trochu ztrácí. To ale nic nemění na tom, že SRX umí být velmi komfortním a tichým společníkem na cestách. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ano, design, Luxusní?
  2. Samozřejmě benzín, Pohodlně především, Názor z branže, Technické údaje
  3. Fotogalerie
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 133 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 115 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 84 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 39 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků