Test: Americká houpačka Hyundai Terracan

Poněkud překvapivý tah udělala značka Hyundai, když přivedla na trh další vůz kategorie SUV. Vedle Santa Fe má ještě větší a pohodlnější Terracan. Charakterově se oba vozy odlišují - Terracan je typický vůz pro americké podmínky. Velký, silný, komfortní, až s příliš měkkým podvozkem.

Hyundai Terracan existuje na našem trhu ve dvou základních verzích – s motory 3,5 V6 a 2,9 CRDI. My jsme měli k testu ten druhý, o který je koneckonců větší zájem. Jezdili jsme s lépe vybavenou verzí Elegance, která nepostrádá kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, tmavá zadní skla atd. Sériově se do terracanů montuje pětistupňová samočinná převodovka, ale tady byl příplatkový čtyřstupňový automat (+ 70 000,- Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Terracan je rozhodně příjemným oživením už tak bohaté nabídky
vozů SUV na českém trhu

Terracan se dobře hodí do skupiny v USA velmi populárních vozů tohoto typu. Vnějšími rozměry je skutečně impozantní, téměř pětimetrovou délkou se řadí mezi největší. I výška 1840 mm hovoří sama za sebe. Zaoblené tvary působí elegantně, mohutnému dojmu přispívají i robustní prahy. V interiéru najdeme vše, co k drahému vozu patří. Elektronicky řízenou klimatizaci, šest reproduktorů audiosoustavy, dostatek odkládacích prostorů. Na displeji řídicí jednotky klimatizace je problematická nízká hladina intenzity záření číslic, takže v okamžiku rozsvícení světel pohasnou až pod samou hranici čitelnosti. zejména v zimním období to musí být problém.

Klepněte pro větší obrázek 
Úzká optika projektorových multifokálních
světlometů s úzkým ohniskem výborně svítí

Cestující na zadních sedadlech mají neobyčejně velkorysý prostor ve všech směrech. Do vozu se na všechna sedadla nastupuje pohodlně a snadno. Velmi nepraktické je ale uložení náhradního kola. najdeme ho venku pod zavazadlovým prostorem a spouští se poměrně složitě pomocí pák a vrátků. Klika je v několika dílech na různých místech, například pod levou větší částí zadního sedadla a ve schránce kufru. Tam je i hever dobytný jen velmi nesnadno. Opravovat defekt v obtížných podmínkách nemůže být vůbec nic příjemného.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vysoká sedadla nešetří pohodlím, řidičovo
má elektrické nastavování; Na zadních sedadlech je
místa také dost

Zato jízda je příjemná. Zejména těm, kteří se rádi pohoupou na měkkém podvozku a jedou po pěkné vozovce. Tady je terracan jako doma. Jakmile přejede na horší povrch, třeba roletu, ztrácí na stabilitě. Tlumiče a pérování jsou tak měkké, že vůz snadno rozhážou. Pokud překonáváme jen ojedinělou nerovnost, například zpomalovací prahy v městských ulicích, je to lahůdka. Ovšem se zhoršujícími se podmínkami pevnost stopy klesá. To platí i o rychlých průjezdech úzkými zatáčkami, kdy se vůz naklání a je třeba si zvyknout. Vedení stopy pomáhá i v takových podmínkách zapnutí pohonu 4x4. Stačí k tomu jednoduchý pohyb otočného spínače, jímž se uvádí do činnosti i redukovaný 4x4. Průchodnost terénem je velmi slušná, v tomto případě měkký podvozek nevadí. Terracan sice nemá karoserii na rámu jako pravý terénní vůz, ale v našich podmínkách to běžně stačí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
U voliče samočinné převodovky najdeme mezi sedadly i spínač pohonu 4x4
Indikace zařazeného programu převodovky je po americkém způsobu i na přístrojové desce

Téměř třílitrový turbodiesel common-rail má příznivý průběh křivky točivého momentu, takže maximum 333 N.m je k dispozici už od 2000/min. Automat tak nemusí příliš často řadit. V terénu si poradí i s velmi příkrým stoupáním bez ohledu na zátěž. Na dálnici chvíli trvá než se rozjede, ale potom bez obtíží drží ručičku tachometru v oblasti kolem 155 km/h. Největší rychlost jsme naměřili 159 km, zrychlení z 0 na 100 km/h za 15,5 s. Hyundai Terracan tedy není žádný drak, však také musí rozpohybovat pohotovostní hmotnost jednadvaceti a půl metráku. Těmto dimenzím odpovídá i objem palivové nádrže s velikostí 75 l. Na tolik nafty se dá ujet hodně daleko, zejména pokud nejezdíme moc po městě. Tady přeci jen spotřeba stoupá snadno až na 13 l/100 km, mimo město klesá na hodnotu pod 10 l/100 km. na dálnici při využití maximálních možností se pak opět zvyšuje k hranici 11 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek
Velikost zavazadlového prostoru se pohybuje od 750 do 2000 dm3

Testované vozidlo můžeme označit za pohodlný a solidní vůz s velkým prostorem pro cestující i zavazadla, jehož příznivé vlastnosti vyniknou zejména na kvalitní vozovce. neschází mu ani dostatečná průchodnost terénem. Velmi dobrá výbava a ušlechtilé materiály odpovídají automobilu cenové kategorie, která začíná u této podoby terracanu nad milionem a sto tisíci korunami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mohutný turbodiesel se projevuje velmi tiše;
Ani v terénu si nepočíná terracan zle

Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 121 058 km
Cena: 174 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2012
Stav: 74 208 km
Cena: 125 000 Kč
Hyundai i30 1.591
Rok výroby: 2012
Stav: 156 998 km
Cena: 172 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků