Test Alfa Romeo 147 1,6 TS: podivná kráska

Během krátké doby pro vás máme test další Alfy z druhé ruky. Nyní padla volba na menší 147. Podařilo se jí složit reparát? (test ojetiny)
Seznam kapitol
  1. Velká očekávání, Bouřlivá doba nadějí, Odpovědný vývoj
  2. Nabízené verze a facelift, Zkoušený vůz, Na první pohled
  3. Uvnitř, Zavazadelník nepřekvapí, Za volantem, Na slinici
  4. A vystupujeme, Okem obchodníka, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Velká očekávání

Význam v titulku tohoto testu použitého výrazu „podivná“ lze vysvětlit jako „podivu hodná“. Ano, Alfa 147 je skutečně podivuhodným a pozoruhodným zjevem v unylé konkurenci Golfů a Focusů, k popisu jejích některých vlastností se však přesto lépe hodí přívlastek „podivný“.

Když se na podzim roku 2000 model Alfa Romeo 147 představil, milovníci hodnot klasických italských automobilů dávných dob opět zaplesali. Nadšení odborné veřejnosti vyústilo v zisk titulu Auto roku 2001, což se podařilo též v případě o dva roky staršího typu 156 (v testu ojetiny jsme vám jej představili na tomto místě). Nakonec ani Alfa 147 nesplnila tak úplně očekávání obrody značky Alfa Romeo co do kvality a odbytu.

Bouřlivá doba nadějí

V době nástupu modelu 147 však větší Alfa 156 vykazovala slušné prodejní výsledky, díky ní evropské prodeje vozů Alfa Romeo poskočily o 30 %, přičemž na náročných trzích v Německu, Francii či Velké Británii byl tento posun ještě výraznější.

Alfa 147 navázala na tradici typů 33 a dvojčat 145/146 a vyznavače ušlechtilého italského stylingu potěšila svéráznou přídí s vysokou maskou chladiče odkazující především na rok 1949 a Alfu 6C 2500 nebo Alfu 1900 z roku 1951. Sdružené světlomety se vyznačovaly zvětšenými, kruhovými dálkovými světly, zatímco blinkry byly decentně ukryty až ve spodní části nárazníku. Alfa 147 z předešlého modelu 156 převzala umístění přední registrační značky v levé části nárazníku a vozy s pětidveřovou karoserií dostaly kliky zadního páru dveří decentně skryté ve sloupcích.

Nárazovými testy Euro NCAP prošla Afla 147 v roce 2001, ovšem s nepřesvědčivými výsledky vyjádřenými ziskem pouhých tří hvězd z pěti (podrobnosti k tomuto testu najdete na tomto místě).  

Alfa 33 15 4x4 1985.jpg Alfa 145 1997.jpgAlfa 147 2000.jpg
Alfa 33 1,5 4x4, 1985 / Alfa 145, 1997 / Alfa 147, 2000

Odpovědný vývoj

Vývoj Alfy 147 koncern Fiat v žádném případě nepodcenil. Linie karoserie svěřil internímu studiu Centro Stile Alfa, jemuž v té době ještě šéfoval Walter De Silva, který záhy prchnul k Seatu. Přední kola spočívala na dvou párech příčných ramen, vzpěry McPherson se pak nacházely i na víceprvkové zadní nápravě. Brzdy se standardně instalovaným ABS Bosch 5.7 s dělením brzdné síly dostaly kotouče o průměru 284 a 251 mm, dvoupístkové hliníkové třmeny vpředu dodával Lucas. Ve výbavě vozu Alfa Romeo se díky modelu 147 poprvé objevily i okenní airbagy a škála elektronických systémů. V závslosti na modelu byly dostupné soustavy ASR a VDC (obdoba ESP), zatímco na palubě lze najít automatickou klimatizaci s čidlem znečištění vzduchu nebo informační a komunikační systém Connect s pětipalcovým monitorem na středové konzoli. Produkce s kapacitou 100 000 vozů ročně byla svěřena tvárně Pomigliano d´Arco.

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Alfa Romeo 159 2.4
Rok výroby: 2007
Stav: 144 000 km
Cena: 160 000 Kč
Alfa Romeo 159 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 118 000 km
Cena: 179 999 Kč
Alfa Romeo 146 1.9
Rok výroby: 2000
Stav: 214 000 km
Cena: 25 000 Kč