Test Alfa Romeo 146 1,8 TS: dostupný sportovec

79 komentářů

Arth
10. ledna • 18:50

Vsimli jste si nekdy, ze u vsech recenzi je poznamka ", dobry, az na tu udajne zlobivou elektroniku"... nebo jako tady "traduje se, ze zaplatite za opravy nakupni cenu jeste jednou"... atd.
Ale necetl jsem: "behem testu nam upadly sterace"... jako u BMW.
Nebo: "auto se vratilo k importerovi na odtahovce a dostali jsme k testovani jinej kus...", jako u NOVEHO VW!
Mel jsem Alef nekolik... a nemel jsem problem.
S třilitrovou 164 jsem najezdil 386tisic km! Nez jsem ji prodal... nevim, jak dneska, ale dobu jeste jezdila normalne dal...
Akorat jsem se k nim choval slusne, menil oleje... a bylo.
Toyota neni o tolik spolehlivejsi... jen si ji kupuji starsi panove, co jezdi opatrne a dbaji na servis.
:-)

petr164
3. března • 22:42

Potvrzuji. Navíc údajné problémy s elektronikou mikrožárovkami mají na svědomí výrobky Bosch a v případě slepých displejů chipy Siemens. Tyhle problémy mají po nějaké době provozu prakticky všechna auta.

Alfa1
23. února • 21:59

Kdo s Alfou jezdil ví o čem je řeč.

Marián
24. srpna • 11:35

Vcera som kupil alfu 146 1.4 TS buchnutu ale pred havariou bola v perfektnom stave. Chcem len napisať že som alfy nikdy neuznaval hoc vykony maju krasne ale po jazde 350KM musim zkonštatovať že to auto je perfektne ten motor ked v otačkach zareve tak len si vsimam ako sa ostatny uhinaju a to nie preto bo neaky debilko si dal napr. na feliciu vyfuk z blšaku ale ten zvuk (mi bude trvať kym si nanho zvyknem je perfektny) a vykon je tiež vybony len keby to netrebalo v takych otačkach držat čo ma sklamalo bol podvozok lebo otec išiel predomnou na starom passate r.v 92 1.9td a vzatackach kde som ja uz musel brzdiť on este mohol prydavať dufam ze to bolo spôsobene uskymy pneomatikamy lebo ked nie tak to musim riešit športovym podvozkom. Celkovy dojem z auta je že za take peniaze co tie auta stoja lepšie vozenie neekzistuje.

Sajfa
24. září • 20:27

Zdravím !
Cez víkend som si kúpil 146 1.4 TS (103k)model 2000(70.000km). Chcel som sa opýtať: to vážne sa auto vôbec neberie do 5tisíc otáčiek ??? Doteraz som bol zvyknutý na benzíny väčších objemov, preto sa pýtam, či nieje náhodou niekde problém. Váha je čistá sanie filter tiež, olej nový. Zaujímavé je, že keď preraďujem napr. z 3 na 4, tak na sekudnu zaberie a potom opäť pomaly nástup otáčiek a čakať až do 5000. Pripadá mi to ako 1.3 felicia. Takisto ma aj prekvapuje, keď otváram palivovú nádrž, že je tam dosť veľký podtlak. Ďakujem za každý názor.

Waldemar Kokesh z Prajske
12. října • 13:13


Sajfe,to su tak porobene ty Twinsparky, bo tam je efekt ve vysokých otáčkach jak cyp. U větších je tah už níže a le taky maju tu gradaci kolem 5000...já mam 1.8TS 106Kw a tam je gradace od 4900 jak riť. To je jak včela co letí do huby nějakého seniora, co zyva. Ale od 1.4 nemužeš čekat newtometry...žádné nemá...Takže enem točit a točit. 2.0TS už má tah i v nízkých bo má zdvih 91 mm a to je jak kajaky dieselovy bazmek. To tahne jak kokot. A podtlak v nadrži to ma jak cyp. T je nejlepči tuning, přijit k temu, odšrubovat vičko a natahnut do teho zas vzduch. Pak to lepe jede a gradace je jak kokot. Bez teho to enem tak plynule zrychluje. A ten chumaj, co tu psal tu recenzi...chumaju, 1.8TS nemá hlinikový blok! Si kousni...a ucitiš staru fajnu litinu jak cyp. Takych zme se tu cosi narobili v Novej huti Klementa Gottwalda. A chumaju, že by už v roce 99 bylo euro III? A chumaju, ta alfa má 163 Nm a ta Euro II ma 169Nm/3500. Tak zdař buh vy experti.

Laďa
5. října • 10:25

Přiznám se, že mě autor článku pěkně nas... Prý se Alfa u přístrojové desky inspirovala takovým designerským humusem jako je BMW. Samozdřejmě je to blbost. Italští designéři nemají zapotřebí se inspirovat od Němců o nichž je známo, že mají vkus řezníka!!!!

tomas fuk
11. května • 17:37

Rád bych se zeptal té p... co má se zaprděnou alfou,až si někdy koupíš pořádný auto tak můžeš machřit.Takové kecy může mit jenom h... který má doma fáčko po tátovi a o autech ví úplnou p...!!!!!!!!!!!!!!!Zdravím vsěchny alfisty a at nám dloooooooooooooouho vydrží!!!!!!!!!!!

blabla
10. května • 23:09

tak musim napsat, ze nektere prispevky jsou opravdu dilem jakychsi dogmat, ci predsudku, kdy tady nekdo koupil po roce 89 bouchlou 164 a ted nadava. mel jsem soucasne GT 3,2 twinspark a za celou dobu jsem s tim autem nemel vazne problemy. normalni naklady jak maji jina auta. co musi majtel dodrzovat je opravdu se u auto starat. tim myslim jit na servis, kdyz se ma . jedinou mensi vytkou byla spotreba, ale to jsem neresil a neresim u takoveho auta. nu a koupil jsem si novou 159 wagona. ano, alfa nabrala nejake to kilo, ale ktere auto ne. co musim oprvadu pochvalit je jeji exklusivita. potkal jsem dohromady asi ctyri 159 za rok. takze jsem spokojeny. moc jich nejezdi. vsichni koukaji, ocumuji a to me tesi. to myslim mohou poznat pouze majïtele techto krasnych vozu. aby si tu nekdo nemyslel. rukama mi prosly dve hondy, bmw, skoda. a alfa je jedinecna. mozna ne nejrychlejsi, ale nejkrasnejsi.
jeste k tem hondam. s temi jsem byl v servisu mnohem casteji. motor vzdy ok. ale porad neco. skoda o te ani nemluvim. to se sice moc nekazila, ale taky nejak jaksi nezapusobila a se sportovnim nadechem to nema nic poslecneho. pri prichodu k vozu, kdy pred barakem bylo asi 60% stejnych jsem rekl dost. to nechci. a bmw. to je nemecka klasa. neni tak exklusivni jako alfa, ma o neco lepsi povest. tak jsem se trochu rozepsal panove. at vsem slouzi jejich milacci. :)

Petr Ježek
28. června • 16:56

3.2 V6 Busso motore

Alivederci
15. prosince • 10:53

jen te opravim 3.2 neni TwinSpark ale V6 B-]

Vody
10. května • 16:06

Fiaty ani alfy nemám v lásce, ale když autor napíše cituji:
"Základní motorizací byl čtyřválec 1,4 i.e. o objemu 1 351 ccm, který poskytoval výkon 66 kW (90 k) při 6 000 ot./min a točivý moment 115 Nm při 4 400 ot./min. Tento motor se poměrně osvědčil a patří mezi spolehlivější, i když pochází z dílen Fiatu, jehož motory nejsou obecně považovány za nejtrvanlivější."
tak už si říkám že i Wolff by to napsal líp. Za prvé to není motor od Fiatu ale od alfy a za druhé nevím kde autor přišel na to kterým obecenstvem jsou benzíňáky od fiatu považovány za ne moc trvanlivé. Motory u fiatu považuji asi za nejtrvanlivější část na italských automobilech a nejen na italských, motor 1.2 FIRE je toho důkazem

hary
10. května • 16:49

Jo tak to souhlasím.Na puntu s motorem 1,2 (8V - vyrobeno 1999) letos odkroutím jubilejní
200000 km a zatím jsem na něm (kromě rozvodů,oleje,filtrů a svíček) měnil jenom těsnění pod víkem ventilů = 500kč i s prací.Jezdí a hlavně je tichej,jako když byl novej:-)

JK
10. května • 19:03

To ve světle taxikářských Oktávek f tédéíčku s natočeným půl milionem je slabej odvar.

hary
11. května • 16:39

to je možný...na druhou stranu...vybrat si oktavku mk.I, jako auto k provozování taxi,může snad jen nějakej tragéd (místo vzadu) :-P

midli
12. května • 11:46

Cos všechno na tom autě vyměnil.

Lukee
10. května • 14:55

Z článku lze vyčíst, že autor je pako co se týče znalosti Alf. Nenazývám ho pakem protože půl článku jsou nesmysly, ale protože ty nesmysly píše aniž:
- o nich něco ví
- jež má nějak podloženy
viz. jak napsal už Harous, např. že 1,4ie nebyl řadové ale boxer a že 8V T.S. se do 145/146 vůbec nedávaly. Taky nechápu kde vzal autor informace o tom, že podovzek je z Fiatu Tipa, když všichni (Alfisti) ví, že je převzat z Fiatu Brava. To samé lícování dílů karoserie - to může být jev opravdu jen u bouračky - tady je vidět jak ještě umístil link na bazar, kde je tahle konkrétní 146 na prodej, a jestli opravdu popis "nelícujících" karos. dílů převzal z testovaného kusu nebo z "doslechu", pak je téměř jisté, že testovaný kus byl bourán. Měl jsem AR 155, po koupi jsem měnil na autě věci, které se mění u každého tak starého auta, teď mám AR 145 s přesně tím samým motorem který je v tomto testu a nemůžu si stěžovat. Auto mám po druhém majiteli, s pár perlami (např. vepředu brzdy z GTV 3,0 V6). Proto bych doporučil AutoRevue, ať autora článku přesunou do redakce německých vozů (nejlíp BMW), tam si svoje příznivce svými recenzemi určitě najde, a možná napíše i méně ptákovin nebo doslechů.

Majkl
10. května • 23:51

To same co Harousovi. Vycet typickych nedostatku jiste nevychazi z testu, ale z takovych tech typickych "eurotaxovych" a podobnych informaci, ktere test v podstate popira. Nevim, prober se, prvni kapitola jsou nejake informace, druha a treti test. Tam se hovori o aute co je na fotkach a je to imho receno spravne.Cetls to vubec? Nejaky zabednenec vyse napise, ze test je debilni proto, ze nejprve ten motor pohani obecnymi info a pak ho pochvali v testu. To je sakra minus?? To je prece plus. To v prvni kapitole nejsou nazory autora, ale to, co se bezne siri jako "pravda". A realita uvedena dal. A co je spatnyhzo na tom, ze popira obecna klise? Za to ja jsem rad.Kdyz vidim jak tu nekteri vystupuji, tak me trochu mrzi, ze mi nekteri rikaji Alfista. To je tady pomalu synonem pro zabednenost a zaslepenost...

Harous
10. května • 17:19

Jen Te poopravim v tom podvozku, Bravo/Brava totiz vychazi taky z Tipa. Takze s Tipem ma autor vyjimecne pravdu. ;-)

wolff
10. května • 21:46

To že vychází není totéž. ten podvozek je hodně upravený. A zkus napasovat něco z Tipa na Bravu. No moc neuspěješ...:-D

Harous
10. května • 12:46

Neda mi to a dovolim si autora poopravit v "par" nesrovnalostech... Vezmu to postupne.
1. Prvni Alfou s prednim pohonem byl Alfasud, nikoliv 33.
2. Fiat Barchetta neni na podvozku Tipa, ale Punta. Na "Tipu" je Fiat Coupe...
3. Motor 1.4ie 1351ccm nepochazel z dilen Fiatu - byl to Alfacky boxer.
4. Zminovane osmiventilove twinsparky jsou opravdu nesmrtelne, jen se do rady 145/146 nikdy nedodavali...
5. Nevidel jsem nebourane auto s "nesoumerne slicovanymi" dily karoserie.
6. Inspiraci u BMW vidi v palubni desce asi jen autor...
7. Za to, ze autor nevi jak zevnitr otevrit kufr, vyrobce opravdu nemuze. :-P

B
12. května • 9:38

S bodem 5 bohužel nemůžu souhlasit. Předek fakt nelícuje a auto máme od novoty a bourane nebylo. :-/ Ale to nic nemění na to, že je to parada.

Alivederci
15. prosince • 10:50

co ti na predku nelicuje? Ja mam 146ku a sedi vsecko pomalu na milimetr!

Majkl
10. května • 23:41

Nevim, ale zda se mi, ze to trochu prehanis. V clanku je par nepresnych informaci, ale opravdu jen par. Tvuj vycet je fakticky uplny a to jeste dodavam
ad 4. nikde v clanku neni psano, ze by se 8V TS do 145/6 davaly, jen ze jsou spolehlivejsi,
ad 5. kdo rika ze auto je nebourane, spis naopak ze je bourane
ad 6. subjektivni pohled autora, nechme mu jej
ad 7. to jsem nepochopilKazdopadne nez tyto reci jsem par faktickych drobnosti poslal sefredatrovi, ktery slibil napravu. Test jako takovy je myslim kvalitni a ukazuje, o cem dnes 146 je a co nabizi. Vysledek vyzniva jasne pro 146, tak co se certite? Kvuli kritice motoru? To si autor urcite nevymyslel a pokud tak statistiky hovori... Alfy mam rad, ale nebudte zaslepeni, budte objektivni a kdyz najdete chybu, snazte se ji resit a ne delat z autora blbce. Tohle neni kultivovana debata, ale sjezd zaslepenych buranu. Sorry...Mam 145 2,0... Clanek me neurazi, spis me potesil. Test neni o faktech co si kazdy najde na wikipedii a tech omylu je jen par...

Harous
11. května • 16:22

Aha, tak tim ze upozornim na to, ze autor tam ma par chyb a zcela evidentne nevi o cem pise, jsem zaslepenej buran... :-D
No nevim, necham na kazdym at si nazor udela sam... ;-)

THUD
10. května • 9:01

Zdarec, nemyslím to špatně, ale můžete mi někdo říct, proč si vlastně lidi kupujou Alfy? Snad jenom mimo toho, že některý modely jsou designově fakt povedený (a uznávám, že mají dobrý podvozky, ale určitě ne nejlepší)? I když nebudu vycházet jenom z tohohle článku, tak dle mých informací je to předražený, nespolehlivý auto, s nijak extrémně výkonnými motory a s drahými náhradními díly i spotřebákem. Pletu se? Neberte to jako útok na kdysi slavnou značku, ale z pohledu člověka, kterej hodně jezdí a za život vystřídal hromadu aut je Alfa úplně mimo.

petr164
3. března • 22:16

Drahý provoz a opravy je mýtus, který mají na svědomí dva faktory: První - značkové servisy mívaly zvyk nehledat jinde než ve značkových, notně předražených ND, i když zastupitelnost a kvalitní vždy existovala. Druhý - někteří duchem chudší majitelé se k Alfám chovali podle sebe a s problémy pak chodili za "kamošem ze stodoly, co to umí opravit", což vedlo k nerespektování (neznalosti) specifik konstrukce a servisních postupů u těchto všeumělů. Alfa měla obvykle žíznivější motory, protože vždy pracovala s bohatší směsí pro živější reakce a majitelé svým alfám obvykle nic nedarovali a honili je jak nadmuté kozy. Nespolehlivost? No, když se včas nevymění rozvoďák (u motorů s řemenem) a správný olej (ne že "to ještě pár tisíc vydrží a pak tam dám tu lehkou syntetiku"). Prostě, Alfy nejsou pro blbce...

B
12. května • 9:24

Hlavně bych doporučil si uvědomit, že článek je o starých Alfách.

Anděla
10. května • 15:47

Zdarec Thude, úplně mimo jsi ty. Pochybuju, že jsi někdy nějakou Alfu měl. Náhradní díly novejch Alf jsou cenově srovnatelný např. s VW, některý komponenty jsou dokonce levnější a s tou nespolehlivostí je to pořád omílaná a už docela nudná písnička. Buď od té dobroty a jdi se někdy do nějaké prodejny podívat, poptat se na ceny, servis, projet se a pak tady můžeš rozumovat. Nic ve zlým...ale mám Alfu 5 let a a tvoje divení, proč si vlastně lidi kupujou Alfu mě naprosto ničí. Je to první auto, co mě chytlo za srdce.

JK
10. května • 19:05

No díly, spíše jejich trvanlivost. Čepy a ramena na 156 hoří jak papír. Co 10-15 tis. nové a to se tu bavím o originálech.

Petr Ježek
28. června • 16:50

Když jsou šoféři prasata a jezdí po českém tankodromu jako po italské pistě, tak závěsy a tlumiče trpí, hliníkové pak obzvláště. Na 159 dala Alfa ocelové robustní závěsy - a dostala držkovou, že je to těžké, tak zase začala vyrábět hliníkové s robustnějším profilem...

Murphy
10. května • 21:27

jasně, každých 10tkm nové ramena :-D a každých 14 km to auto kompletně vybuchne, že? :-D

JK
10. května • 22:59

Ne, akorat jsem napsal, ze originalni dily jsou asi z jahodovyho dřeva, protože nic nevydrží.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr164
3. března • 22:37

Kdyby ses zajímal o konstrukci a trochu víc respektoval stav českých silnic, pochopil bys, že přední hliníková ramena se sportovní kinematikou poskytující informaci přes řízení dostanou na frak více než robustní ramena selských vozů. Že by se měly častěji vyměňovat nijak drahé čepy a silentbloky, když se jezdí po výtlukách a kočičích hlavách?

B
12. května • 9:26

Hmmmmm, má 156 SW s 30 tis. je v poho, ale tak na tvé doporučení raději nechám vyměnit všechno a dvakrát, když už jsem na 30 tis. km. ;-) B-]

midli
12. května • 11:43

Na keterým autě držej.

dall
10. května • 10:06

Moje první Alfa byla 33 1.7 16V Permanent4 a po vychytání všech chyb způsobených nevhodným chováním předchozích majitelů a nesprávným servisem bylo to auto naprosto spolehlivé s nepřekonatelným podvozkem, krásným točivým boxerem s přenádherným zvukem a s obrovským charisma. A taková láska se nezapomíná :-)
Problém těchto aut je, že je v ČR nikdo neumí servisovat, ve Fiatu už vůbec ne a Alfa jako taková je na servis náročná, nicméně ne pro to, že by byla víc poruchová, ale pro to, že je stavěná téměř jako závodní stroj.
Takže závěrem, ano, Alfu musíš milovat a nikdy nebude běžným spotřebákem na ježdění na nákupy a do práce, ale kdo tu lásku jednou prožil... :-)

Proplesk
10. května • 11:45

Ten tvuj "temer zavodni stroj" dostane na prdel od poloviny seriove konkurence stavene jako rodinna auta. Je to auto jako kazdy jiny, reci o "lasce" nejsou vhodny - taky budes milovat nekoho, kdo ti je kazdejch 14dni nevernej?
Jiste, kdyz nemas nic na praci, tak si kup Alfu. Kdyz potrebujes jezdit, kup treba Toyotu. A kdyz ses normalni, nekupuj nic a usetrisB-]

l1bi
27. srpna • 12:30

Sorry ale ty jsi idiot o tom nepochybuji😀skoč do svého golfa a jdi si honit šulina. A povez kolik těch rodinejch vozíků má v atmosféře u 1,8 víc jak 100kw?!

Petr Ježek
6. srpna • 20:08

Truhlíci netuší jaká byla AR33 s 1,7 ie. Netuší ani to, že celkově nízko položené těžiště, lehká stavba a perfektní motokárový podvozek stál včetně boxer koncepce Japoncům ze Subaru za jejich typické "vzít jinde a vypiplat k dokonalosti" (u Mitsubishi zase vypiplali 4x4 od Lancie). Prostě Alfy stojí za to kupovat i po letech.

Matthew Blow
19. prosince • 15:34

Já vlastnim Alfu 75 a tomu jak jezdí se dnes a denně divim.Mam jí 4 roky a dělam jen pravidelný údržby. Dnešní sportovní sedany v pohodě prohánim.Nikdy bych se jí nevzdal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr164
17. dubna • 16:17

Jo, klasika zadohrab, pozor na péči brzd na vnitřku náprav. Ta živost je ale také daní za trochu papírovost konstrukce - pozor na jakékoli kolize.

asimov
10. května • 14:31

Mám stařičkou Alfettu GTV 2.0 z roku 1985. Z tohoto roku už na silnici tehdější konkurenti dávno vyhynuli. Nejezdím s ní denně, ale v garáži se taky nepovaluje. Během tří let se mnou najela 18700 km se dvěma závadami: zlomený kabel ve spínačce, opraveno před barákem za 15 minut + mrtvé autorádio Kenwood - made in Japan...... Jezděte si lidi čím chcete, hlavně nám to nevnucujte. Na naší ulici jsou 2 hezký auta... moje GTV a opravdu krásnej GOLF první generace v původním stavu. Pak už jen... Favority, Feldy, Fabky, Octavky, Passaty - stádovej syndrom. Lidi jsou ovce.

žvejkal
10. května • 16:09

Ty wole, normální lidi chtěj jezdit, ne se kochat karosérií nebo před barákem v dešti hledat přetržené kabely. :-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asimov
10. května • 16:34

To je vážně těžkej průser na 22 let starým autě zlomenej drát.. WOLE

JiVi
10. května • 20:32

18000/3 je kolik ?? to to auto proste jenom stoji .. a u stojiciho auta se zlomil kabel :-O

petr164
3. března • 22:31

Další trotl. Kdyby nechyběly náhradní díly a ouřady nediskriminovaly starší perfektně fungující stroje, koupím si starou třiatřícu a budu happy, protože moc dobře vím, co potřebuje, aby sloužila. Jinak u stojících aut nastávají závady, které u jezdících obvykle nenastanou, protože auta jsou stavěná na provoz, ne na výstavu. Takže pokud panáček neví, proč se po čase lámou elektrické kabely, rostou v nich odpory a co je to uzemnění, tak by neměl na to moc upozorňovat, aby nebyl pro smích...

JK
10. května • 19:02

Taky když to auto pořád pucuješ, tak se nediv. Podobně jezdí soused s žigulem, taky nic neřeší.

dall
10. května • 11:57

Jmenuj tři rodinné auta z té doby, od které dostane uvedaný model na prdel a dolož to něčím jiným, než tvou hloupou domněnkou...

Sances
10. května • 12:28

dall: Máš pravdu. I s tím závodním strojem.
Proplesk: Je vidět, že autům moc nerozumíš, nebo záměrně kecáš. Zrovna 33 Alfu bych si do huby nebral. To bylo auto s motorem "snů" a celkový dojem byl skvělý. V té době pro něj nebyla konkurence ve stejné třídě, ještě mnoho let nebyla.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
10. května • 15:34

Co konkretne bylo na 1.7 "snoveho"? V cem konkretne nemel "jeste dlouho potom" konkurenci?

Alivederci
15. prosince • 10:47

ocividne jsi to auto asi nemel . . . to ze jelo jako pila a sedelo jak motokara . . . nezapomen ze to auto je z roku 1992!

sagem5
10. května • 9:12

Mel jsem Alfu 146 (1.6 TwinSpark). Perfketni svezeni, krasne jizdni vlastnosti, auto bylo svizne no proste parada. Ale pouze pokud jelo :-( A ono dost casto nejelo.
- jednou mi zhasnul motor pri predjizdeni v noci na nejake okresce. Fakt super to zvaldnout. V servisu mi prehrali ridici jednotku a rekli ze nevi cim to bylo ;-)
- na podzim nesla vetsinou nastartovat. x-krat v servisu, prehrali ridici jednotku a rekli ze ji asi budou muset vymenit (40 000,-) (jo a ze prej to vsichni vi, ze kdyz je lezavo a mokro, tak elektrika v Alfe nefunguje dobre ....)
- a nakonec jsem to zakoncil v 90 000 km pretrzenym rozvodovym remenem. Oprava 45 000,-takze zpatky k puvodni otazce: Ten kdo si koupi Alfu tak musi to auto proste milovat, aby mu odpustil vsechny tyhle problemy, ktere ma. Dostane za to krasnej design, vyborne jizdni vlastnosti a spoustu starosti navic ;-)
Ja jsem si podruhe Alfu uz nekoupil a rozhodne se k tomu nechystam. I kdyz se mi napr. 159 libi. Od auta cekam, ze bude predevsim jezdit .....

robert37
27. srpna • 11:00

Jen na okraj: to, že se Ti přetrhl v 90tkm rozvoďák, je jen a jen tvoje chyba. Měl sis ho nechat vyměnit .

Alivederci
15. prosince • 10:45

naprosty souhlas! Protoze vymena dle vyrobce se ma delat v 85. tisicich, to by nekdy chtelo cist manualy a ne pak vypoustet z huby takove nesmysly!

Petr Ježek
28. června • 16:44

No, výměny řemenů nejdéle po pěti letech a při vyšší zátěži motoru raději i v 60000, je to za babku a ušetří to desetitisíce...

Michal
10. května • 19:59

Holt německá elektronika DĚLALA své. :(.

Smx
10. května • 10:12

Tady bych viděl hlavní problém v tom, že servis je společný s Fiatem. Tebou popisované problémy jako by z oka vypadly problémům, které jsem měl s prvním Fiatem Punto. Kolikrát jsem si už říkal, o kolik by to bylo jiné, kdyby v tomautorizovaném servisu nepracovali nekvalifikovaní idioti, ale fachmani, kteří by problém vyřešili hned při prvním výskytu a neplácali nesmysly o výměnách řídící jednotky apod.
Protože, až na tyhle problémy s nekvalifikovaným a strašidelným servisem to bylo naprosto perfektní auto.. ;-)

sagem5
10. května • 12:39

Tak s tim souhlasim. Servis byl uplne tragickej. :-( Je to skoda, auta to jsou hezky. Co naplat.Ale jak rikam, mel jsem Alfu i Fiata a tyhle auta mi ted nesmi pres prah. At si s nima jezdi ty co maji cas a penize na starosti co tyto auta prinasi.

Petr Ježek
28. června • 16:42

Dost hloupý názor i po šesti letech. Opakuji, že Alfy vyžadují péči. kdo to nerespektuje, má starosti, kdo spoléhá na vyměňovače dílů podle tabulek místo na znalce servisáky, má smůlu i jeho šrajtofle. Mám dnes AR 164 2.0 TB V6 z roku 1997 a nebýt neočekávané šestnáctileté životnosti, kterou nečekali výrobci vodivých pásků v klimaboxu a udělali jen desetileté, běhala by prakticky bez jakékoli vady. Kupuji 146 1.8 TS z roku 1999 a očekávám, že bude v mé a motorážově péči ještě dlouho dělat radost. Petr164

petr164
3. března • 22:20

Alfy dobře opečované starosti nepřinášejí, naopak přinášejí široký úsměv a radost v srdci tomu, kdo řídí to, oč se postaral.

dall
10. května • 7:47

Nevadí vám, že při výčtu motorů motáte dohromady řadové TwinSparky a 1.7 16V boxera??? A co je za blábol, že třiatříca měla přeplňovanou patnáctistovku???

Troophy
10. května • 10:19

Co to plácáš? jsem Alfař a mě se ten článek líbí

Gorby
23. června • 14:56

No to nevim co plácáš ty.Jsem 100% alfař a v tom článku bylo tolik chyb že kdybych je měl vyškrtat tak z něj nezbyde nic například že se zadní kufr musí otvírat klíčkem.Ja ho teda otvíram tlačítkem na pristrojvce a nemusim k tomu vypinat motor...

petr164
3. března • 22:05

164ka má otvírání na palubní desce, kdepak ho má 146ka, že jsem si toho nějak nevšiml? Ale rád věřím na rozdíl od autora článku, že inženýři v Alfě léta nemají ve zvyku vypínat motor a vyndavat klíčky, když si chtějí otevřít kufr...

petr164
17. dubna • 16:14

Aha, klasika páka s bowdenem pod sedačkou vlevo. Takže žádná nutnost používat klíček. Na ten funguje pouze autor článku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Ježek
23. února • 17:40

Jinak po 1.4 TS 1.8 TS a vše bez jakýchkoli problémů, jen dolévat palivo a mazivo a udržovat gumy... Kdo to a Alfami neumí, ten platí jako mourovatý...

Petr Ježek
10. června • 14:46

Tak u některých i tlačítko na středovém panelu. Jen mi zlobí odskok...

Petr Ježek
23. února • 17:37

Už nezlobí, stačilo si trochu pohrát se seřízením zámku, chce to cit.

Bl
10. května • 8:55

Toto je mistrně napsané:" Mimochodem, nástupci TwinSparků si dnes musejí poradit s obézními Alfami a přísnými emisními normami. A tak zatímco řidič kupuje Alfu v naději, že získává krásnou a po všech směrech rychlou milenku, místo toho se mu dostane hezké, ale tlusté kamarádky. "vypadá to, že i taková Fabia HTP, je rychlejší a určitě ne tak tlustá jako zaprděná alfa.Celkové vyznění článku vyznívá ostře proti alfě, na začátku kritizuje motory twin spark jaké to jsou šunty co nic nevydrží a v zápětí v testu motoru ten samý motor vyzdvihuje jak skvěle jede a má výborný zvuk a dynamiku a to i po 140000 km.Dále nemá cenu komentovat, ale přeci jenom: u testu některého německého konkurenta by se toto nestalo.

Skyline
10. května • 11:14

Ta veta o tlustych kamaradkach ovsem nove Alfy vystihuje naprosto presne. Takova GTV vazila s V6 rozumnych 1415 kg, dnesni obtloustla Brera ma 1630.
Jeste hur je na tom Spider, ktery vazil okolo 1400 kg, zatimco dnes ma V6 1690 kg v manualu a 1710 v automatu (!!).Autor ma v tomto pravdu, komu se libila lehka Alfa driv, bude asi dnesnimi tlustoprdkami zklaman.

Marc159
10. května • 20:03

bylo by ovšem fér také napsat, že díky požadavkům na bezpečnost stoupá hmotnost VŠECH aut. takhle to vypadá, že Alfy vozí v kufru traverzu. Jenže to už by chtělo holt trochu přehled.;-)

Lovap
11. května • 12:55

No ono je to trochu inak. Samotné vedenie podniku priznalo, že nové nové Alfy majú jednoducho nadváhu a niekde na nete (na českých weboch) som čítal, že s tým idú niečo robiť. Má prísť už pri tejto generácii k odľahčeniu o cca 50 - 70 kg. Nie je to moc, ale asi to súčasná konštrukcia za nejaké rozumné náklady neumožňuje.

Skyline
11. května • 9:25

Tvrzeni autora srovnava starsi Alfy s novymi a cisla to potvrzuji. Ze jsou na tom ostatni podobne je vcelku irelevantni, nikdo totiz netvrdi, ze to tak neni.

wolff
10. května • 8:21

Nic si z toho nedělej. Tohle bylo asi nejhorší psaní a nejvíce zmatečné co sem tady kdy viděl. Jako nemá cenu komentovat některé perly...ve stylu inspirace přístrojovým štítem BMW je zřejmá...a narážky na Fiat... Hold pán byl zřejmě odborník... Už hovidím, jak seděl za volantem toho auta a tůroval ho za studena... Nebudu to komentovat... Nevím co to psalo za truhlu. No možná měl slabší den...,a le faktem je, že je tam víc rádoby dogmat a mýtů než reálnýho popisu toho auta... Jinak divit se, že auto plavé po 10 letech a s nejspíš min. 230 000 km a s ůvodními tlumiči je taky celkem super.. TAk nic no...

Troophy
10. května • 10:23

Co to plácáš? Alfa je úžasná a nikdo nemůže za modely 145 a 146 a když jsou to vlastně Fiaty i tak jsou dobrý tak si už ne*** do huby :-/

Trophy
10. května • 22:02

Super já tu mám dvojníka :-/

JiVi
10. května • 8:38

a ja bych tam, po zkusenostech s mladsima stopadesatsestkama pridal jeste 100 litru km najetych navic ...

wolff
10. května • 8:24

Jenom poznámka...Ten podvozeka to auto má samozřejmě s Tipem společného asi tolik jako autor s jeho matkou, případně otcem. To je celkem trefné přirovnání...

Doporučujeme

Články odjinud