Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Giulietta je symbolem znovuzrození značky Alfa Romeo. Ale kolikátým už? Krátce jsme zkusili provedení s motorem JTDm2.
Seznam kapitol
  1. Víra ve značku Alfa Romeo, Nezaměnitelný vzhled, Výbava a ceny, Šest moderních motorů
  2. Rozsáhlá výbava, Elegance především, Vše po ruce
  3. Praktický a pohodlný interiér, Na silnici, A vystupujeme
  4. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Víra ve značku Alfa Romeo

Je to zvláštní. Řada motoristů a milovníků automobilů z poněkud iracionálních důvodů jaksi podvědomě drží klasickým italským značkám palce. Přiznám se, že v případě Alfy Romeo jsem na tom podobně; kdykoli sedám do auta této značky, tak nějak si přeji, abych o něm mohl psát jen v superlativech. Nicméně dosud se mi to nepodařilo, ať už šlo o Alfu Romeo 156 1,8 TS, nebo Alfu Romeo 147 1,6 TS.

Tip: Na tomto místě najdete katalog modelu Giulietta

Nyní je zde ale další příležitost v podobě krátkého svezení s novou Giuliettou. Se zkušenostmi se zážehovou verzí Alfa Romeo Giulietta 1,4 T jsme vás již seznámili, tentokrát jsme měli ke krátkému svezení k dispozici Giuliettu se slabším ze dvou z nabízených vznětových dvoulitrů JTDm 2. Proto se v dalších řádcích zaměříme především na specifika tohoto konkrétního provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nezaměnitelný vzhled

Zcela nová Alfa Romeo Giulietta slavila svoji premiéru vloni na jaře v Ženevě, tedy v roce 100. výročí založení značky Alfa Romeo, a většina milovníků automobilů na ni toužebně čekala. Bylo v tom očekávání pokračování italské automobilové renesance, ale i trocha jisté nostalgie. Giulietta je synonymem pro rychlost klasických vozů Alfa Romeo, nyní se vrací na silnice a stává se ztělesněním toho nejlepšího, čím se může pochlubit současná italská designérská a konstruktérská škola. A čekání se vyplatilo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Giulietta vznikla ve vlastním designérském oddělení Centro Stile Alfa. Můžeme se těšit na typickou trojúhelníkovou masku chladiče, jež je moderní interpretací tradičního firemního štítu, nebo zadní obrysová a přední denní světla složená z LED. Profil Giulietty byl navržen ve stylu kupé a kliky zadních dveří jsou proto opět (jako u předchozího modelu 147) skryty v zadních sloupcích. Za povšimnutí stojí také náznak difuzoru v zadním nárazníku s dvojicí kulatých koncovek zdvojené výfukové soustavy po stranách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výbava a ceny:

Alfa Romeo Giulietta JTDm Distinctive
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH):
599 000 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH):
454 000 Kč
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
6x
El. řízení podvozku:
ABS, VDC, Q2, Hill Holder
Centrální zamykání:
Ano, dálkové
El. ovládání oken:
Ano, 4x
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, man.
Stavitelný volant:
Ano, výškově a podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, aut.
Autorádio:
Ano, na CD a MP3
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano
Palubní počítač:
Ano

 

Šest moderních motorů

Na výběr je nyní celkem ze šesti výhradně čtyřválcových motorů, půl napůl benzínových a naftových, které se bez výjimky vyznačují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Základem nabídky se stává jednotka 1,4TB ve dvojím naladění, slabší provedení dává 120 koní (88 kW) a to výkonnější s označením TB MultiAir pak 170 koní (125 kW). Vrcholným provedením je motor 1750 TBi dosahující i přes svůj skromný objem takřka neuvěřitelného výkonu 235 koní (173 kW). Milovníci extrémně hospodárných jednotek pak mají k dispozici „turbodiesely“ JTDm s nejnovější generací vstřikování common-rail. Základem je motor 1,6 JTDm s výkonem 105 koní (77 kW), náročnější uživatele pak jistě uspokojí „dvoulitr“ dodávaný ve výkonových verzích 140 a 170 koní (103, resp. 125 kW).

Tip: Na tomto místě najdete podrobné technické specifikace

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Následující kapitola
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků