Test: Alfa Giulietta JTDm – naftová kráska

Giulietta je symbolem znovuzrození značky Alfa Romeo. Ale kolikátým už? Krátce jsme zkusili provedení s motorem JTDm2.
Seznam kapitol
  1. Víra ve značku Alfa Romeo, Nezaměnitelný vzhled, Výbava a ceny, Šest moderních motorů
  2. Rozsáhlá výbava, Elegance především, Vše po ruce
  3. Praktický a pohodlný interiér, Na silnici, A vystupujeme
  4. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Víra ve značku Alfa Romeo

Je to zvláštní. Řada motoristů a milovníků automobilů z poněkud iracionálních důvodů jaksi podvědomě drží klasickým italským značkám palce. Přiznám se, že v případě Alfy Romeo jsem na tom podobně; kdykoli sedám do auta této značky, tak nějak si přeji, abych o něm mohl psát jen v superlativech. Nicméně dosud se mi to nepodařilo, ať už šlo o Alfu Romeo 156 1,8 TS, nebo Alfu Romeo 147 1,6 TS.

Tip: Na tomto místě najdete katalog modelu Giulietta

Nyní je zde ale další příležitost v podobě krátkého svezení s novou Giuliettou. Se zkušenostmi se zážehovou verzí Alfa Romeo Giulietta 1,4 T jsme vás již seznámili, tentokrát jsme měli ke krátkému svezení k dispozici Giuliettu se slabším ze dvou z nabízených vznětových dvoulitrů JTDm 2. Proto se v dalších řádcích zaměříme především na specifika tohoto konkrétního provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nezaměnitelný vzhled

Zcela nová Alfa Romeo Giulietta slavila svoji premiéru vloni na jaře v Ženevě, tedy v roce 100. výročí založení značky Alfa Romeo, a většina milovníků automobilů na ni toužebně čekala. Bylo v tom očekávání pokračování italské automobilové renesance, ale i trocha jisté nostalgie. Giulietta je synonymem pro rychlost klasických vozů Alfa Romeo, nyní se vrací na silnice a stává se ztělesněním toho nejlepšího, čím se může pochlubit současná italská designérská a konstruktérská škola. A čekání se vyplatilo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Giulietta vznikla ve vlastním designérském oddělení Centro Stile Alfa. Můžeme se těšit na typickou trojúhelníkovou masku chladiče, jež je moderní interpretací tradičního firemního štítu, nebo zadní obrysová a přední denní světla složená z LED. Profil Giulietty byl navržen ve stylu kupé a kliky zadních dveří jsou proto opět (jako u předchozího modelu 147) skryty v zadních sloupcích. Za povšimnutí stojí také náznak difuzoru v zadním nárazníku s dvojicí kulatých koncovek zdvojené výfukové soustavy po stranách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výbava a ceny:

Alfa Romeo Giulietta JTDm Distinctive
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH):
599 000 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH):
454 000 Kč
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
6x
El. řízení podvozku:
ABS, VDC, Q2, Hill Holder
Centrální zamykání:
Ano, dálkové
El. ovládání oken:
Ano, 4x
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, man.
Stavitelný volant:
Ano, výškově a podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, aut.
Autorádio:
Ano, na CD a MP3
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano
Palubní počítač:
Ano

 

Šest moderních motorů

Na výběr je nyní celkem ze šesti výhradně čtyřválcových motorů, půl napůl benzínových a naftových, které se bez výjimky vyznačují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Základem nabídky se stává jednotka 1,4TB ve dvojím naladění, slabší provedení dává 120 koní (88 kW) a to výkonnější s označením TB MultiAir pak 170 koní (125 kW). Vrcholným provedením je motor 1750 TBi dosahující i přes svůj skromný objem takřka neuvěřitelného výkonu 235 koní (173 kW). Milovníci extrémně hospodárných jednotek pak mají k dispozici „turbodiesely“ JTDm s nejnovější generací vstřikování common-rail. Základem je motor 1,6 JTDm s výkonem 105 koní (77 kW), náročnější uživatele pak jistě uspokojí „dvoulitr“ dodávaný ve výkonových verzích 140 a 170 koní (103, resp. 125 kW).

Tip: Na tomto místě najdete podrobné technické specifikace

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků