Tesla zákazníkům radí: Nesnažte se naše elektromobily vylepšit

Tuning je věc, která se nezastaví před žádným automobilem (pár důkazů bychom našli také v Ženevě) a elektromobily nejsou výjimkou, což se týká taktéž vozů značky Tesla. Tato společnost ovšem přišla s prohlášením, ve kterém své zákazníky od dalších vylepšení odrazuje. Může to údajně přinést více škody než užitku.

Testy | Elektromobily | Luxusní auta | Tesla

Test Tesla Model S: Úplně jiná

„Pokud si zákazník náš vůz přizpůsobí nebo změní nabíjecí infrastrukturu pomocí dalších doplňků, vůz nemusí pracovat správně, což by mohlo poškodit náš byznys“. I taková prohlášení můžete najít v rozsáhlé výroční zprávě. Ta dále hovoří o tom, že automobiloví nadšenci mohou vyhledávat možnosti elektrické obdoby chiptuningu za účelem zvýšení výkonu. Pak by se mohlo snadno stát, že dojde k narušení bezpečnosti vozu.

Video | Elektromobily | Design | Luxusní auta | Tesla | Elon Musk

Také Tesla Model S může být čtyřmístným autem s dvojicí křesel vzadu

Jako příklad špatných uprav jsou uváděny také nestandardní sedadla, kola a pneumatiky, případně i instalace výkonnějších reproduktorů. Dalším rizikem je údajně použití nesprávných dobíjecích kabelů, což by mohlo vést v konečném důsledku až k úrazu vysokým proudem.

Ze zprávy ale nakonec vyplývá, že to, čeho se Tesla bojí nejvíce, jsou nehody, které by kvůli dodatečným úpravám mohly nastat, a které by na tuto automobilku upoutaly nežádoucí pozornost veřejnosti. A to by přirozeně vedlo k narušení obchodních aktivit.

Otázkou je, jak se k podobné informaci postaví třeba společnost Saleen, která minulý rok představila upravenou verzi Tesly Model S. Tuning kromě jiného zahrnuje nově nastavený podvozek, samosvorný diferenciál a pozměněný stálý převod. 

Tuning | Elektromobily | Sedany | Tesla

Saleen oficiálně představil svou úpravu pro Teslu Model S

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků