Tesla zákazníkům radí: Nesnažte se naše elektromobily vylepšit

Tuning je věc, která se nezastaví před žádným automobilem (pár důkazů bychom našli také v Ženevě) a elektromobily nejsou výjimkou, což se týká taktéž vozů značky Tesla. Tato společnost ovšem přišla s prohlášením, ve kterém své zákazníky od dalších vylepšení odrazuje. Může to údajně přinést více škody než užitku.

Testy | Elektromobily | Luxusní auta | Tesla

Test Tesla Model S: Úplně jiná

„Pokud si zákazník náš vůz přizpůsobí nebo změní nabíjecí infrastrukturu pomocí dalších doplňků, vůz nemusí pracovat správně, což by mohlo poškodit náš byznys“. I taková prohlášení můžete najít v rozsáhlé výroční zprávě. Ta dále hovoří o tom, že automobiloví nadšenci mohou vyhledávat možnosti elektrické obdoby chiptuningu za účelem zvýšení výkonu. Pak by se mohlo snadno stát, že dojde k narušení bezpečnosti vozu.

Video | Elektromobily | Luxusní auta | Design | Tesla | Elon Musk

Také Tesla Model S může být čtyřmístným autem s dvojicí křesel vzadu

Jako příklad špatných uprav jsou uváděny také nestandardní sedadla, kola a pneumatiky, případně i instalace výkonnějších reproduktorů. Dalším rizikem je údajně použití nesprávných dobíjecích kabelů, což by mohlo vést v konečném důsledku až k úrazu vysokým proudem.

Ze zprávy ale nakonec vyplývá, že to, čeho se Tesla bojí nejvíce, jsou nehody, které by kvůli dodatečným úpravám mohly nastat, a které by na tuto automobilku upoutaly nežádoucí pozornost veřejnosti. A to by přirozeně vedlo k narušení obchodních aktivit.

Otázkou je, jak se k podobné informaci postaví třeba společnost Saleen, která minulý rok představila upravenou verzi Tesly Model S. Tuning kromě jiného zahrnuje nově nastavený podvozek, samosvorný diferenciál a pozměněný stálý převod. 

Tuning | Elektromobily | Sedany | Tesla

Saleen oficiálně představil svou úpravu pro Teslu Model S

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků