Tesla ve velkém průšvihu. Může za to test Modelu S, který vyšel v NYT

117 komentářů

Arakain
14. února • 10:21

Problém je úplně jiný. Jak dokáže novinář, který svým chováním klidně mohl být skrytě zamotivován majiteli většiny rafinerií světa (je to poměrně známé jméno, v Americe jejich společnost byla donucena se rozdělit na několik menších, co si tzv "konkurují"), zničit hodnotu firky, která je jedna z mála ochotná s tímto bojovat.
Kolik miliard byla zdtráta hodnoty těch akcií? Anebo to byl cílený podvod, aby se někdo k těmto akciím levně dostal?
O to auto šlo až v poslední řadě.P.S. Nejbližší dealer Tesla je v Kodani. Byl jsem, svezl se, dodnes nevycházím z úžasu. Bohužel mi chybí těch 100 000 EUR na sporťáček do Prahy.

runner42
14. února • 14:04

Velmi zábavné. Co přesně byste jako chtěl s elektrickým sporťáčkem dělat?
Vzít ho na víkend po Evropě? Vyrazit z Prahy do Brna na Den otevřené dráhy a jezdit s ním půl dne na okruhu?Jo táák, vy byste ho chtěl na cestu do práce a zpátky, že? Bože bože :-D:-D

Martin
14. února • 21:57

Proč si lidé kupují aston martiny, ferrari a jiné super krasavce? Aby s nimi jezdili do práce? Aby s nimi jezdili na dovolené k moři nebo na hory? Anebo aby se jen tak projeli a užili si jízdu? To samé je to s tímto autem....ano, nepřejedete celou čr za "půl hodiny", ale věřím tomu, že člověk si jízdu s tímto autem dokáže užít. A ruku na srdce model S je opravdu krásné auto.

runner42
15. února • 11:33

Kravina. Sorry, ale jako fakt totální kravina. Řekněme čistě teoreticky, že ho máš...
V dubnu jedeme z Prahy do Brna jako každý rok na otvírání okruhu a den Otevřené dráhy - přidáš se?
V květnu jedeme se Zetkama na dva dny na Nürburgring Nordschleife, jeden den tam, přespat, od rána dát 9 jízd a večer se vracíme zpátky - přidáš se?
V červnu si plánuju na týden vyrazit a zopakovat si Passo dello Stelvio a pak směr Švýcarsko - přidáš se?Už to chápeš? Nebo ti je padesát o hodláš na sporťák lovit dvacítky ze sousední vesnice?

Arakain
14. února • 14:45

No a v čem je problém jezdit s ním do práce?
Pořád lepší, než jezdit s A6, Q7 a pod.
A pamatuju uzavření vjezdu do Prahy autům, které neměly katalyzátory atd. Pravda lidi od té doby topí převážně plynem, takže emisí o dost ubylo, ale horší jsou emise, které nejsou vidět.
Ale na otočku do Brna to s tím prostě nejde.
I když před 120 lety na tom byl elektromobil líp než spalovací motor.

runner42
15. února • 11:19

Tak můžu vám to popsat podle mých zkušeností...
Pneu Mich SuperSport 4kč/km, Natural 98 a spotřeba po městě 20litrů, kovaná kola a vysoké obrubníky, parkoviště s úzkými stáními a blondýny, atraktivita auta pro zloděje a deprivanty.... a to kvůli tomu abych se nudně a nezajímavě stylem rozjet zastavit rozjet zastavit procukal přes semafory z místa A do místa B?
Na to mám jiné auto, takové kterého mi není líto. Ta vámi zmiňovaná A6 mi přijde docela vhodná.
Ovšem v létě o víkendu ho vezmu a zažiju s ním fantastický ježdění a klidně za víkend dám 1000km. Nebo týden do italských nebo švýcarských Alp... ňam ňam.
Něco, co mi elektrosporťák opravdu nedokáže nabídnout.

Levisko
13. února • 22:34

Ropa sa musí predsa dočerpať a za zaujímavé ceny. V investíciách do ropy sú veľké peniaze. Keď môže byť takéto luxusné malosériové auto za zaujímavú cenu, tak je otázka na čo ešte čakajú veľkosériový výrobcovia. Morí ich kríza s autami na fosílne palivá, ktoré už dávno mali mať minoritný podiel na trhu. Čakajú, vyčkávajú a pozorujú, až si uvedomia, že nestihli vlak a predbehol ich aj maloseriový pionier. Dávam fosílnemu boľševikovi desať rokov. Ale je potrebné ešte zvýšiť CO2 v atmosfere, aby najbližších 100000 rokov bola "zábava". Ale napr. taký Klaus by nad tým len mávol rukou a sadol do bavoráka. Najlepšie je orientovať sa podľa okamžitého zisku a ostatné vyrieši trh, to znamená po nás potopa.

ctrl
14. února • 0:14

Obávám se, že ropy máme ještě hodně. Už teď jediné na co nadávám při platbě je "elektrobolševik" a stát. 1.litr uhlovodíkového paliva stojí cca 20 kč a lidé s plenou na hlavu berou cca 12 kč. EV je poražen peněženkou. Již 100 let. Ale třeba jednou něco vymyslí Číňané.;-)

Ign
13. února • 22:26

Na dlouhé vzdálenosti to není a na ježdění z práce a do práce si pořídit auto za 2 miliony. No nevím, asi se na to fronty stát nebudou..

Martin
13. února • 20:12

Dle mého názoru patří mezi kritiky elektromobilů lidé, kteří jsou v dnešní době zvyklí na všechny věci kolem sebea nedokážou si představit jak museli žít lidé bez těchto věcí...mají auto se spalovacím motorem a jsou zvyklí na benzinky na každém rohu, mají své teplo v domově, internet, elektřinu, prostě všechno, co bylo v minulosti nedostatkem a co ve svých počátcích přinášelo více problémů než užitku. A stejně tak je to dnes s elektromobilem.

runner42
14. února • 13:59

To je přesně důvod, proč blbiny jako elektromobily nemají šanci. Je to totiž přesně obráceně, než popisujete. Lidé používají věci, které jsou sice v něčem možná nepříjemné, ale celkový přínos převyšuje problémy.Jmenujte jedinou věc, kterou lidí začali hromadně používat, přestože přinášela více problémů než užitku.

Krocan
11. května • 14:11

Přesně jedna věc mne teď napadla: Voda v PET lahvích. A další a další...

Skyline
14. února • 14:07

Mas to pomotane, nic totiz nebylo od zacatku dokonale a temer vse, co dnes mame melo pocatky tezke, plne runneru, prorokujicich zbytecnost, nesmyslnost a zanik. Auta, letadla, televize, mobilni telefony, vsechno proslo vyvojem, ktery si kdysi davno omezenci jako ty nedovedli vubec predstavit a hodnotili vec ve stavu, v jakem ji meli pred sebou (casto ve vyrazne horsim, nez je dnes Tesla). Nejsem zadny priznivec elektromobilu, protoze to, co lze aktualne koupit je za nesmyslne penize a uzitne vlastnosti jsou minimalne sporne, nicmene tvoje vykriky jsou usmevne.;-)

runner42
14. února • 14:20

Já neprorokuji zbytečnost. Konstatuji fakt, že stávající elektromobil jako prostředek individuální dopravy je na h***o a stále platí důvody, proč ho vývojově mladší auto se spalovacím motorem v přímé konkurenci dokonale převálcovalo.
Takže čistě technicky ... já jsem ten pokrokový, nechápu, proč se někdo stále zabývá takovou zastaralou a překonanou technologií jako je elektromobil ;-)Mobilní telefon přinesl zcela nové možnosti... telefonování v terénu. Kvalita díky které lidé akceptovali i tu obrovskou nepraktickou cihlu co museli nosit.
Jaké nové kvality pro uživatele podle vás přináší elektromobil oproti autu se spalovacím motorem?

Martin
14. února • 21:53

Jednu věc, kterou lidé začali hromadně používat, ačkoliv přinesla více problémů? Tak např. počátek aut se spalovacím motorem? Tehda lidé jezdili na kolech, na koních a lidé v autech jim smrděli pod nosem. Za cenu, že ani možná nedojedou do cíle, obrovské poruchovosti, i přesto si kupovali auta, a čelili posměškům ze strany cyklistů a jezdců na koních...a dnes?? A teď si uděláme takovou analogii, že vy v dnešní době jste jezdec na koni a lidé kupující elektromobily jsou smraďoši s autem, které možná nedojede do cíle :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
15. února • 10:59

Dovolím si vám nabídnou malou lekci z historie, abych ukázal, jak je vaše analogie mimo.Elektromobily a automobily se spalovacím motorem se objevily na silnicích společně kolem roku 1880. Obě skupiny soutěžily s koňským spřežením a přestože byly díky ceně (postupná ruční výroba) a jak správně píšete nespolehlivosti oproti koním v nevýhodě, ve městech se začaly postupně objevovat. Benz jich vyrobil ročně cca 500 kusů. A teď to skutečně zajímavé... elektromobily se začaly prodávat dřív a byly před rokem 1900 dokonce prodávanější, než auta se spalovacím motorem. Byla to auta s NiFe bateriemi a dojezdem cca 120km (!). Ještě v roce 1900 byla čtvrtina prodaných aut elektromobily. Jenže pak se spalovací motory výrazně zlepšily a lepšími parametry zlikvidovaly elektromobily a následná sériová výroba srazila cenu a zlikvidovala ty koně.Je důležité si stále uvědomovat, že elektromobil není vynález současnosti natož technologie budoucnosti a důvody proč se neprosadil, stále platí.

RomanS
13. února • 16:53

To je tady zase nesmyslných keců... jen pár bodů co bych rád zmínil
1.jak řekl Jay Leno po tom přiznal že je fanda TESLA motors "čím víc lidí bude jezdit EV tím víc benzinu na nás zbude"
2.co se týče čerpání, tankování, nabíjení a k tomu potřebné infrastruktury tak nabíjecí stanice je na stavbu zdaleka nejlevnější a nejjednodušší řešení(klasická benzinka, vodíková stanice,... to sou prostě drahé špásy oproti stojanu se zásuvkou)
3.ať pan redaktor NYT zveřejní záznam cesty, vše ostatní je pouhým plácnutím do vody a trapnou snahou stáhnout pozornost-i moje naftové BMW dojede sotva 30km když nemá plnou nádrž a pokud má plnou tak nedojede z Brna do Prahy když to vezmu přes Miláno a Ženevu
4.akcie tesla motors začali zase růst :-) o 0,924% dneska
5.Panasonic už ohlásil na letošek další generaci NCR akumulátorů (použitých v modelu S) a tím pádem je jisté, že bude opět větší dojezd u další generace(minimálně 17%)

sad panda
13. února • 15:57

Hm ale nikdo tam nerikal jestli ten ridic tomu daval za usi nebo ne, ten dojezd co uvadi Tesla je snad prumerny ne?Pokud pojedu naplno tak ty baterky vybiju driv...

Petr
13. února • 11:50

NEVÍTE NĚKDO zda se to dá dobít z obyč zásuvky (přímo nebo pomocí nějakého trafa nebo adaptéru)?

mkuchar
13. února • 16:58

Ano, dá. Dodává se k tomu adaptér jak na 110V, tak i k nám na 220V. Lze si vybrat jak dobíječku pomalou (z normální zásuvky), tak i rychlonabílečku, tuším 40A

jan taraba
24. května • 7:57

Coz znamena dobijeni 3-10h na 3f resp 1f zasuvce

Skyline
13. února • 16:30

Neda, musi se s tim do USA, takze pro Evropana je to pouzitelne pouze dost omezene.

RomanS
13. února • 17:23

Přesně tak, NEDÁ, my tady v EU používáme jiné napětí, Nabíjení funguje tak že střídavé napětí je nejdříve usměrněno a pak posláno do nabíječky a ta pak nabíjí. Usměrňovače tesla používá dva typy, na kabelu a na zeď(mnohem výkonnější). Usměrňovači je prakticky jedno jak vysoké napětí do něj pustíte. Pozor na to že lidi neznalí tento usměrňovač nazývají nabíječka, ale nabíječky má auto pod zadními sedadly.
Jádro pudla o kterém tady píše uživatel Skyline je v tom, že máme oproti USA zcela jiné střídavé napětí. V USA se střídavé napětí střídá z prava do leva a v EU se střídá z leva do prava. Takže výsledný usměrněný proud sice teče správným směrem, ale vzhůru nohama a proto není možné v EU toto auto nabíjet. Toto je zcela neřešitelný problém protože by jsme museli v celé evropě otočit směr rotace generátorů v elektrárnách.

mkuchar
13. února • 19:06

V USA mají proto jiné usměrňovací diody Křemík je napařován zleva, namísto zprava jako je tomu u nás.

miki
13. února • 9:22

Pro některé diskutující - až budete za 15 - 20 let sedět za volantem svého 1. elektromobilu, vzpomeňte si na ty bláboly, co jste sem psali. Marginální technické nedostatky (topení, klima, výměna baterií atd.) budou dávno vyřešeny. Jediný problém bude v tom, že cena el. energie bude v té době srovnatelná s dnešní cenou ropy(nebo spíše bude daleko vyšší) - to už si mocní tohoto světa ohlídají. Já si teď užívám jízdu na elektroskůtru - téměř zadara - ale to asi dlouho trvat nebude.

runner42
13. února • 10:00

Víte, když byste se pořádně učil, věděl byste, že elektromobily tu jsou sto let, na začátku 20. století měli dokonce značně navrch oproti spalovacím motorům. Jenže pak narazili na neprostupnou zeď zvanou hustota energie v bateriích. Za sto let se hustota energie, kterou umíme do baterií uložit a využít, zvedla 2x. Aby elektromobily mohly vůbec uvažovat o konkurenci spalovacím motorům, musela by se hustota zvednout ještě 10x (!) Stávající rychlostí vývoje bude problém vyřešen tedy tak za 350 let, takže klid.

miki
13. února • 13:41

Tak je to jasné. Je to mým nedokonalým vysokoškolským vzděláním v elektro specializaci :-D. Proboha runnere42 , dávno je vyvinuta technologie na uchování energie, která vůbec nesouvisí s "hustotou energie " v bateriích. Dovedete si ale představit důsledky uvedení takové převratné technologie TEĎ k volnému použití? Skončilo by to 3. SV. Takže klid.

runner42
13. února • 14:05

:-O Léčíte se?Povídejte a přehánějte, který to utajený zázrak opakovaně uskladní více jak 11,5 kWh v kilogramu?

miki
13. února • 15:48

Vaše jednoduchost je odzbrojující. O čem nevíte, to neexistuje, že?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
13. února • 17:54

Ale jsem narozdíl od vás natolik soudný, že netvrdím, že existuje něco o čem nikdo neví.
Máte něco, čím můžete svoje stihomamové kecy podložit?

lethal924
15. února • 9:00

Ach jo, opet ma nepodlozeny blabol vice plusu a racionalni prispevek vice minusu. Uz se to tu stava standardem

jan taraba
24. května • 7:53

No samo, Na tom je zalozena levicova politika evropskych zemich. Uz neni potreba Lenin jako vudce. Uz to funguje samo, protoze pocet naivnich blbcu v populaci prekrocil bod zlomu.

jan taraba
24. května • 7:53

No samo, Na tom je zalozena levicova politika evropskych zemich. Uz neni potreba Lenin jako vudce. Uz to funguje samo, protoze pocet naivnich blbcu v populaci prekrocil bod zlomu.

Vize
13. února • 14:52

Podle speciální teorie relativity je hmotnost a energie ekvivalentní. Takže třeba 1 kg peří teoreticky obsahuje stejné množství energie jako 1 kg benzínu, uranu, zlata či vody.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ign
13. února • 22:21

Kdyby miki zvládnul anihilaci a připravil si třebas 0.5kg peří a 0.5kg antipeří, tak by mu z toho káplo (jestli jsem se nepřepočítal) cirka 25GWh. A na to se alespoň jednou do práce a zpět dá dojet, ne? :-D

runner42
13. února • 18:01

Děkujeme za připomenutí teorie. A dál? :-D

Vana666
13. února • 9:52

miki: tady přece neřešíme elektromobil který bude za 20 let, hodnotíme současnost a zatím zoufalé (ne)schopnosti dnešní špičky v oboru

Eniel Lorien (eniel)
13. února • 7:46

http://www.patria.cz/akcie/TSLA.F/tesla-mot/ch... ... ... nech sa pozeram ako sa pozeram ziadny tragicky prepad nevidim..

Pavel
13. února • 0:10

Pánové kritici, podívejte se například na Dánsko ... projekt " Better Place" http://danmark.betterplace.com... kde Dánské království - ano za masivní podpory státu buduje síť výměnných stanic baterií EV. Osobně vyzkoušeno s vozem Renault ... funguje to výborně. Auto přes GPRS komunikuje s řídí cím centrem a než by vám měly dojít baterie tak vás nasměruje do nejbližší výměnné stanice. Doba výměny aku byla asi 4 minuty ... pak jsem pokračoval dál. Takže je to hlavně o infrastruktuře, která v USA není ... a u nás bohužel zatím taky ne. V Dánsku je navíc veškerá energie pro EV Better place zajišťovaná u nás ne příliš populárními "větrníky". Takže EV ano, ale musí se vytvořit infrastruktura. Kdyby byla pumpa každých 300km, taky by byl problém s autem na benzín ...

st
13. února • 11:36

a co když přestane foukat vítr? Nebo naopak bude foukat moc?| To se pak nebude jezdit?

Pavel
13. února • 11:50

Dánsko je ostrov, větrníky jsou v "moři" a proto vítr fouká stabilně a stále. Na výpadky jsou připravené paroplynové vyrovnávací zdroje, ale jsou potřeba zcela výjimečně. Dánsko má vlastní zemní plyn a má taky zákon zakazující jeho vývoz.

Skyline
13. února • 10:22

Takze si soudruzi v Dansku buduji krasneho big brothera za penize danovych poplatniku. No, vsak to "pirati" brzo zaplati na pokutach, krasny svet to pred nami...:-/

Pavel
13. února • 10:55

Kdo chce, může auto tajnůstkářsky nabíjet ze zásuvky :) samozřejmě to jde. Kdo chce mít baterii nabitou ihned, vymění si jí v "charge station" ihned. Směrování do EV nabíjecí stanice lze vypnout a podle sledování odeslání datových paketů se opravdu pak už nic neposílá.
Ano, Dánsko je bohatá země a jejich daňový systém je nastaven tak, že se EV vyplatí. To jsem měl asi napsat hned, že auta se spalovacím motorem mají v Dánsku "odjakživa" 70-100% daň při nákupu. V přepočtu vychází 5er BMW OD 2,2 mil. českých korun. Ale plat v dánsku je velký, hodně velký ..

Skyline
13. února • 12:04

Bohata zeme? Pekny eufemismus. Navic Dansko si to "muze dovolit" asi tak jako si to muzeme dovolit my, tedy na dluh. Nejak mam ale dojem, ze kdyz nekdo jede na Bahamy na splatky, rozhodne bych o nem nerekl, ze "si muze dovolit luxusni dovolenou". Spis mi z toho vychazi pravy opak.

Zelí
13. února • 9:31

A kdo tohle monstrum zaplatí. Pokud bys to měl natvrdo v ceně provozu, tak by ses nedoplatil. To by si nikdo nepořídil. ČR má státní dluh 1,5 bilionu Kč a není schopna ho splatit, vůbec nesplácí jistinu. A teď k tomu připočti další ztrátu jednoho bilionu za soláry + další zelené ztráty a tady se připravují další legislativní sekyry maskované energetickou dobročiností. Dánsko na tom není o nic lépe, spíš hůře.

Vana666
13. února • 6:59

To by se ale museli výrobci domluvit na snadno vyměnitelných jednotných bateriích. Asi jako u mobilů, že ...

marepa
12. února • 22:09

rikejte si co chcete ...ale je to nefer! kdyz budu mit natakovane auto (benzin) .. a PP mi ukaze ze dojedu 600km ... a moje cesta bude 500 kde taky bude jedina benzinka... tak pokud pojedu rychle s klimou/topenim ..tak taky se mi muze stat ze nedojedu ...co je mi platne ze mi PP ukazuje odhadovany dojezd .. kdyz ten zalezi na mnoha okolnostech

Honza99
13. února • 15:29

Když budu mít benzínku 500 km, tak si do kufru dám kanystr alespoň na 20 litrů. Ten novinář si taky měl do kufru vzít náhradní baterie :-)

Vana666
13. února • 6:57

marepa: jedna benzinka na 500km ? Snad jestli jezdíš po poušti, ale v civilizované zemi dojedeš vždy

Skyline
13. února • 10:20

Jiste, benzinka v kazde dire byla pri nastupu spalovacich motoru jeste ani Ford T nevyjel z brany a v podstate nikdy tedy nebyla situace, kdy by clovek musel brat dojezd sveho auta v uvahu. Byl to tehda krasny svet, benzinka na kazdem rohu a na silnicich prazdno. Kdyz nekomu dosel benzin, byl z toho clanek v Timesech a verejne mineni pranyrovalo vyrobce automobilu zleva zprava a dotycneho ridice/pisalka nikdo za hlupaka, ktery si spatne naplanoval cestu, nepovazoval. Joo ty stary casy, to uz se nevrati.

Zelí
12. února • 19:35

Tesla je jen další strojek na tunelování veřejných peněz přes zelené dotace. Nic jiného to není. Je to ve stejném ranku jako soláry, větráky, biostanice......

runner42
12. února • 21:36

100% souhlas.

Zelí
12. února • 22:30

Greenpeace je dceřinou společností italské mafie. Aféra LTO je odvar proti tunelu se solárama.

ctrl
12. února • 19:10

EV na "baterky" je na nic a hotovo. Již od doby vzniku tragický dojezd a doba tankování. Jistým způsobem nevýhody byly odstraněny u Ampery, kde spalovací motor slouží jako zdroj energie. Už se jen těším jak přispěji (přispějeme) na výstavbu nabíjecích stanic, posléze vyrazím na výlet s EV, na cestě se stane něco nepředvídaného a třeba umrznu. :-)
Pán 80 minut vůz tankoval po vybití aku. Za 80 minut přejedu 1/4 tohohle státu! A ten čas mi zaplatí kdo? EV na "baterky" "testovali" již několikrát, a výsledek stále stejný. Tragedie. :-(
Je zajímavé jak se soudruzi z Tesly čertí, když jim někdo ty jejich zázraky "vytluče". Viz např. spor Tesla vs BBC (myslím TopGear).

Fireman
13. února • 10:33

Ale i ten TopGear pochválil jak je to auto dobré a v podstatě jediné co jim vadilo byl ten dojezd, který při agresivní jízdě byl podstatně menší. Ale to se samozřejmě není čemu divit i u benzínových motorů je při pálení pneumatik spotřeba enormně vyšší než při cruisingu na dálnici.
Jinak souhlas, že lepší než baterie je pro elektromobily zřejmě palivový článek na vodík. Dotankovat vodík by šlo asi stejně snadno jako třeba LPG které už je docela rozšířené i u nás. Ale i vozidlo na baterie není špatné, jen si myslím, že tesla správně nepokrývá segment. Je to auto na dálnice, ale s "krátkým" dojezdem. Pokud pojedu dál něž 300km tak budu muset zastavovat a "dlouho" dobíjet baterie. Při cestě třeba 1200km tím nabíjením strávím několik hodin a cesta se tak neúnosně protáhne. Na ježdění do práce je zase to auto krapet "přepychovější" než si většina může dovolit (a to i po odečtení ceny baterií).

Linkinn52
12. února • 16:20

Jo zapravdu se každý zlobí. :-P

Zelí
12. února • 16:12

Pro skutečné polykače kilometrů to auto není. Protože dojezd k pumpě je sice výhra-záchrana před potupným odtažením, nicméně při dojezdu k pumpě následuje několika hodinové zevlování než se baterie nabijí na 100%, aby se panáček mohl vrátit do výchozího bodu. Děkuji, nechci.

Fireman
13. února • 10:26

Pro tohle samozřejmě není elektromobil vhodný. Ale pro jízdy odněkud někam to stačit může. Velké procento cest je právě tvořeno na kratší vzdálenosti. Nedělám si iluze, že by tohle auto bylo na běžné ježdění do práce, ale na obchodní cestu ke klientovy by to stačit mohlo a pokud to bude třeba do 200km a jednání nebude na půl hodinky, tak by to stačilo.Ale pro zbohatlíka co objíždí Evropu a denně ujede 600km to není, pokud by se vždy nezastavil někde na delší oběd.

Skyline
13. února • 16:27

Zbohatlika, co chudak objizdi Evropu autem a dava 600 km denne bych chtel videt, rad bych se ho zeptal, k cemu mu ty penize vlastne jsou:-DA naopak me pripada, ze na cestu ke klientovi 200 km je to k nicemu, naopak na denni dojizdeni do prace uplne v pohode, neni problem dobijet kazdou noc nebo treba jednou za tyden, zalezi, kolik clovek najede.

runner42
12. února • 21:36

Samozřejmě. Je fascinující sledovat, kolik mínusů Váš racionální příspěvek získá od fantastů a magorů, co si myslí, že elektrika vzníká v zásuvce a peníze na dotace nosí ježíšek.

runner42
12. února • 21:58

U mě zatím jen jeden mínus? Musíte se víc snažit!! Nepůjdu spát, dokud jich tu nebude alespoň 40 :-D

dave_007
12. února • 12:56

Akcie Tesly spadly o brutalnich 4,4 % procenta? Tak to asi bude dalsi cerny patek, ne? Tesla ve velkem prusvihu? V jakem?Zacina se to tu napadne podobat nejakemu zenskemu magazinu. Skoda casu takovy bulvar cist.

toogood
12. února • 13:50

vy to zlehčujetea ale uvědomte si, že před tím brutálním pádem stouply jejich akcie meziročně pouze o 23%. Inflace je jim těsně v patách!
A to se ještě v dalším článku provalí, že se Tesla-S nebude dělat ani v růžové ani v champagne a před krachem už je žádný tiskový mluvčí nespasí.

WinDiesel
12. února • 15:50

Na druhou stranu růst ceny akcií je jedna věc a to že Tesla nevydělala ještě ani jeden dolar je věc druhá.
Oni potřebují nalákat investory a jejich dolárky a pokles se jim do jejich plánů vůbec nehodí.

Vana666
12. února • 18:04

ovšem kdybych zerovna chtěl nakoupit akcie Tesly tak by takový test přišel náramně vhod

runner42
12. února • 22:12

Jsem sice hazardér, na podzim sem nakoupil akcie Nokie za 200 tisíc, ale akcie Tesly bych si nikdy nikdy nekoupil.

Eniel Lorien (eniel)
12. února • 12:55

...zatial tesla model absolvoval dve desiatky testov v ktorych to auto dopadlo viac ako dobre. Ziskalo par prestiznych cien a bol nespocetne krat overeny jeho dojazd.. Ale to nenapisete. Hlavna cena Motor Trend 2013... Vitazstvo v sutazi Automobile Magazine 2013 a zopar dalsich.. Mne sa to nechce hladat.
Ked napisete A tak napiste aj B.

ich
12. února • 16:32

Celý vývoj elektromobilů jsou vyhozený prachy. Je to slepá ulička. Třeba jen na topení potřebuješ aspoň 1 kW na hod. Pro benziňák, co má motor 100kW je to nic, baterky vybiješ pomalu jen na vyhřátí a odmrazení okna.

Vana666
12. února • 16:36

A to je 1kW ještě žalostně málo. Stačí možná tak na udržování teploty v mírném klimatu, ale na rozmrazení auta v zimě potřebuješ několikanásobně víc

ybalgin
12. února • 21:48

Přesně tak, bude to podstatně víc než 1kW. Navíc se v zimě velké množství energie spotřebuje na zahřátí baterií, které mají relativně malý rozsah pracovních teplot.
Vysoká teplota okolí je pro elektromobil taky špatně, protože pak zase jede klima. Ta si klidně vezme 2-3 kW.
U spalovacího motoru se v zimě využívá odpadní teplo. Takže jeho tolik propíraná účinnost je v zimě podstatně vyšší.
No vývojářům elektromobilů přeju hodně úspěchu :-)

Eniel Lorien (eniel)
13. února • 7:45

neuveris ale aj el produkuje odpadove teplo. Podsstatne menej ale produkuje, Pri ucinnosti el mob je to zial iba radovo par stoviek wat na 100km jazdy. Druhy pohlad je ten ze ak mas priemernu sotrebu cca 20 kwh / 100km na kurenie a ine veci ti narastie max o 2 kwh. Co je pri kapacite 85kwh pomerne zanedbatelny udaj..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
13. února • 9:48

Eniel: No zanedbatelné to není, ten novinář nejspíše kvůli tomu nedojel

Eniel Lorien (eniel)
14. února • 7:50

Rozdiel je cca 10%. Model s ma pomerne dobre prepracovany system sledovania "spotreby" a vypocet dojazdu. Takze novinar mi pripada ako uplny troll. Mimochodom el m je omnoho citlivejsi na jazdny styl.. Takze rozdiel tazka verus lahka noha na plyne na tej istej trati znamena 40 -50% v dojazde, A to ako mily pan novinar siel dsa nedozvies nikde

WinDiesel
12. února • 15:41

Myslíš všechny ty dobře zaplacené a podplacené ankety? Prosím Tě, nebuď jak malý, víš snad jak to ve světě chodí... A když nevíš, zeptej se třeba v marketingovém oddělení VW...

Fireman
13. února • 10:20

Samozřejmě je pravděpodobnějších uplacených spousta lidí kolem nejrůznějších anket a soutěží, než jeden novinář v krátkém článku.

miki
12. února • 14:38

A o tom to celé je. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.

WinDiesel
12. února • 15:42

A kdo chce dobrý výsledek v nějaké anketě, vždy najde dostatek lidí k podplacení ....

kubajz
12. února • 12:52

samozřejmě vyjádření PR Tesly je taky perla, ale už vidím pana novináře, jak dement zaprcatělej vyrazil v -15?(extrémně chladné počasí) topení na plný pecky,že si musel otevřít okýnko, do toho vyhřívání sedačky na plný pecky, pro jistotu i volantu(jestli má?) a jestli to má i vyhřívaný čelní okno tak i to a samozřejmě zadní plus zrcátka a to je nám pak překvapení, že to nedojede, když jde všechno jen z baterky,že? To pak bych pak možná bral i jako úspěch, že to auto v takovým marastu skončilo 10 mil před stanicí....

WinDiesel
12. února • 15:39

Pan novinář zapomněl na českou mentalitu ....... :-D
Takže - při minus 15 st. hlavně nezapínat topení aby se mu z Česka nedostalo nadávek.
Blbý je, že on by tak jako tak nedojel:
1 - došla elektřina - topil - nedojel
2 - nedošla elektřina - netopil - zmrznul - nedojelV každém případě jsou vozidla EV na 2 věci. na prd a na ovno.

runner42
12. února • 21:30

Souhlas

Sinuhet
12. února • 13:09

To ale nemění nic na tom, že závěr článku je: Nedojede k další stanici.
A to je průser.

Psenda
12. února • 14:44

Vis ze se to cas od casu stava i benzinovejm autum?

runner42
12. února • 21:30

A víš že u benzínového auta se tomu dá předejít krátkou zastávkou po cestě u takový chalupy se stojanama?

jakub
15. května • 20:33

Což u elektroauta jde vyřešit zastávkou u zásuvky spojenou s občerstvením, relaxací, nákupem, čtením knih, výletem po okolí a dalšími aktivitami

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jan taraba
24. května • 7:24

Jistě. A nez se auto dobije, zvladnete obed, svacinu a veceri.

Mikek
12. února • 14:23

Přečtěte si detaily na jiných serverech - novinář jel oklikou a tak byla skutečně ujetá vzdálenost podstatně vyšší, než vzdálenost propočtená pro přímou cestu. Když si spočítám, že cesta z Prahy do Plzně je cca 380 km, ale potom to vezmu oklikou přes Vídeň, tak se asi nemůžu divit, že mi nebude stačit původně předpokládané množství benzínu, ne?

runner42
12. února • 22:00

Co je vám potom kudyma a proč jel. To je fakt drzost...

Mikek
14. února • 11:24

Novinář si půjčil auto k testu. Tesla z každého testu archivuje log, kde je mimo jiné i trasa. Co je drzého na tom, že trasa je důležitá pro recenzi?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
14. února • 13:52

Proč je trasa důležitá pro recenzi??
Zajímá vás, po jaké přesně trase se jezdí, když redaktoři testujou Octavia Social Edition?
Je úplně jedno kudy jel nebo kdy mu došla štáva, podstatné je že došla o čtvrtinu dřív než je deklarování, což je u auta bez možnosti dotankování průšvih. Tečka, nic jiného na tom není.

Mikek
14. února • 14:41

Četl jsem toto:
http://www.wired.com/autopia/2013/02/tesla-log... ...
http://www.engadget.com/2013/02/14/elon-musk-rebu... ... Podle logu, které auto uchovává, odpojil novinář auto od nabíječky, když ukazovalo dojezd 32 mil, přestože plánoval ujet 61 mil. Ve článku novinář napsal, že mu auto řeklo, že má zastavit on jen tak tak stačil sjet z dálnice než se auto zastavilo. To podle logu také není pravda - novinář sjel z dálnice a zastavil sám. Baterie nebyla vybita pod kritickou hranici.Nejsem milovníkem elektromobilů a sám bych si jej nikdy nekoupil. Nelíbí se mi všechna ta omezení, které auto má. Ale když někdo píše recenzi, tak by měl být objektivní. Tečka, nic jiného na tom není.

runner42
15. února • 10:21

Ukázkový příklad salámové metody, jak se Tesla snaží vyrovnat s nepříjemnou pravdou.
Promiňte, ale fakt že novinář v jednom cyklu k již nabitým bateriím dobil energii pro 32 mil (nikoliv 32 dojezd, jak se chybně domníváte) a chtěl pak ujet 61 mil je NEPODSTATNÉ a je typickým odváděním pozornosti od faktu, že autem indikovaný celkový dojezd se v průběhu jízdy o čtvrtinu snížil, když si novinář na dálnici dovolil jet 120 km/h a pustit si topení na 22 stupňů.
Protože to je přesně to, co lze i z vašich odkazů vyčíst.

Vana666
12. února • 15:17

Takže kudy autor reportáže jel vědí na jiných serverech lépe než sám autor ?

Fireman
13. února • 10:17

Než autor toho příspěvku na který reaguje? Zřejmě ano.

Skyline
12. února • 12:24

Majitel Tesly je mozna miliardar, ale jeho PR clovek je idiot a mel by to po tom tweetu okamzite vyletet. Vypustit z huby takovou hloupost jako ze "novinar jel oklikou" muze opravdu jen slabomyslny jedinec. Je snad jedno, kudy pan novinar jel, dulezite je, ze neujel pocet mil, ktery mu auto ukazovalo. Soucasne je samozrejme smesny i pan novinar, napriklad me auto ukazuje dojezd klidne i 1000 km a presto je to v beznych podminkach nerealne, clovek na to nekde slapne, nekde jezdi vic v ucpanem meste, spotreba jde nahoru a dojezd dolu. So what? Resil by to nekdo u normalniho auta? Proste ukazka, kdyz na sebe narazi hlupak s hlupakem, ostatni se aspon dobre pobavi.:-D

Moik
12. února • 15:16

Já jsem se teda nedočetl, že neujel udávané, ale že nakonec nedojel k cílové stanici - a tady by oklika už smysl dávala. Ale stejně je to žvást a nemá cenu se vzrušovat...

Vincenzo
12. února • 14:30

Přesně to samé mne při čtení napadlo také. Jestli si zapnul topení, případně jiné spotřebiče ( rádio, navigace... ) a bylo pod nulou, tak se dojezd rapidně zmenší.

lethal924
15. února • 8:28

Kdyz zapnu notas, ukazuje 8h, kdyz na nem ale budu neco delat, vzdrzi jen 6h. Sakra du ho reklamovat!
Tim se ale nezastavam Tesly, delat auta na baterky je kravina.

Wolfalack
12. února • 12:33

Přesně tak. Ale bylo to v Americe a tam na sebe hlupáci naráží dosti často:-D
------Jen tak mimochodem, proč si ten pan novinář nepůjčil někde kanystr...!?:-P

Ali
14. února • 9:42

Přesně tak. Jakmile v Americe nenapíšete na mikrovlnku, že do ní nesmíte dávat sušit kočky, nebo na kelímek od kafe "WARMING, HOT", hned vás tahají po soudech a tvrdí, že lžete, když to někde nebylo napsáno.U té Tesly to bude něco podobného. Samozřejmě dojezd před výjezdem ukazuje krásná čísla, ale po pár km je všechno jinak. To je prostě realita a novinář, kterej testuje auta, by tohle měl vědět. Podle mě to bylo uplacené někým, kdo chce vydělat na akciích Tesly a po testu si je pěkně levně nakoupil a teď bude čekat, až zase porostou.

Fireman
13. února • 10:14

Kanystr s ve formě velkého kondenzátoru :-D

WinDiesel
12. února • 12:46

Jako že si elektřinu natankuje do toho kanystru? Jako fór dobrý ......... :-D

Sinuhet
12. února • 13:08

To byla metafora, pán tím chtěl říct, proč si s sebou nevzal bednu tužkovek :-D

Vize
12. února • 16:07

Místo kanystru by mohl vozit třeba 20km dlouhou prodlužovačku - ta by k dobíjecí stanici vzdálené 16 km určitě dosáhla. Zapojil by jeden konec prodlužky do auta a vyrazil by pěšky k 16 km vzdálené nabíječce. Tam by zapojil druhý konec (případně počkal ve frontě na volnou zásuvku) a než by se pěšky vrátil k elektromobilu, tak by měl mít dobito. Při rychlosti chůze 5 km/h by se zdržel na cestě jen něco málo přes 6 hodin. A kdyby jel aspoň k čerpačce stopem, tak by snad i nějaký čas ušetřil. Jen jestli by tu 20 km dlouhou prodlužovačku na takovou vzdálenost unesl? Kolik by asi tak mohla taková prodlužka vážit a kolik místa by zabrala cívka, ze které by se dobíjecí kabel odvíjel? ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
12. února • 16:38

To už tady máme, říká se tomu trolejbus.

Ign
13. února • 22:00

To je ale výborný nápad! Mohli by dělat speciální Trolley edition, kde by ta Tesla měla na střeše ten hák na trolej. V některých městech by pak měla dojezd prakticky neomezený. :-D
V Praze by se mohla alespoň dobíjet nebo to risknout i po kolejích.

WinDiesel
12. února • 15:36

:-D:-D:-D:-D:-D

josephko
12. února • 12:24

Novinárom, a to akýmkoľvek už dlhšiu dobu neverím ani nos medzi očami. Je to jedna z najviac podplácaných profesií na Zemi. Väčšina ľudí totiž podvedome myslí: bolo to v novinách, tak to musí byť pravda.
Výraz "poctivý novinár" považujem za oxymoron. Ako napríklad "suchá voda" či "červená zeleň". Konanie ľudí totiž vychádza z primárneho cieľa ich práce. A primárnym cieľom drvivej väčšiny novinárov je urobiť dieru do sveta, odhaliť škandál, urobiť si meno. A to, čo by malo byť skutočným zmyslom novinára - t.j. podávať pravdivé informácie z prostredia, kam sa bežní ľudia nedostanú - je až niekde na úplne poslednom mieste, ak vôbec.

Mino
12. února • 15:13

To se ale pleteš, stále jsou novináři, pro které je alfou omegou pravdivá informace. Někdo si holt jméno dělá i tím, že se snaží vykonávat svou práci čestně. Bohužel, moc jich není.

piča
12. února • 15:04

Majiteľom firiem, a to akýmkoľvek už dlhšiu dobu neverím ani nos medzi očami.

WinDiesel
12. února • 12:51

V tomto případě je ale pravda velmi blízko. Jakmile nastanou nepředvídané okolnosti, dojezd EV velmi klesá.
A člověk se stává otrokem dobíjecích stanic. Místo aby si jezdil kde se mu zachce, jezdí pouze po trasách, kde jsou dobíjecí stanice.
Toto je snadno napadnutelné a nemusí být na to ani novinář. tento novinář pouze využil zjevnou slabinu tohoto elektrovehiklu.

asdf
12. února • 15:18

Jenže tohle nemá s elektromobilem vůbec nic společného. Jde jedině a pouze o debilitu řidiče. Pokud nedokáže předpokládat, tak ať radši sedí doma.Je to jednoduchá rovnice, když se dojezd velmi blíží požadovanému nájezdu, tak mi při neočekávané události selže COKOLIV.Zajímalo by mě, jestli ten kripl se svym autem dojíždí rezervu na dojezd 15 km!B-]

WinDiesel
12. února • 15:35

Kecáš voloviny. Podle Tesly tam měl mít skoro 100 km v rezervě, podle čísel před zahájením jízdy o něco méně, ale pořád slušnou rezervu.
jenže trpká pravda je taková, že to co je v papírech nesedí s realitou, taková je celá pravda o elektrovehiklech.
A vztekáš se zbytečně. On neměl na vybranou - nemohl dolít z kanystru, musel dojet až k nabíjecí stanici. druhá možnost byla nejezdit nikam - to je ovšem vozidlo jako Tesla na ovno.

Fireman
13. února • 10:11

Ono to s tím dojezdem u elektromobilů je asi stejné jako se spotřebou u "konvenčních" automobilů. Papírům nelze věřit.
I u benzínu nebo nafty je dojezd orientační, ale výrobce vozidla s tím počítá a "zbývající dojezd" uměle snižuje aby donutil řidiče zastavit u pumpy.
Problém vidím v tom, že si vybral cestu takovou na kterou mu auto nestačilo ale papírově mělo. Je to trochu podobné jako by v poušti někdo věděl že další pumpa je 800km daleko, jeho auto žere dle papírů 7l/100km a právě dotankoval 60l. "Tak to prostě risknu, vždyť mám skoro sto kiláků rezervu, to přece musí vyjít". Nevyšlo... Když zjistil, že mu to asi nevyjde, neměl moc na výběr.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
AnJa
13. února • 13:25

Přesně, u mýho auta začně rezarva svítit když palubák ukazuje dojezd cca 50-60km, ujedu sotva 30 a už na měřve dojezd 0km. Přitom ručička se ještě hejbe a není na nule.
Další věc je reálný dojez o proti předpokládáanému vypočítanému.
Nevím jak to řeší elektromobily, ale zela jistě nepočítají ještě s takovými věcmi jako proměná teplota venku vs automatická klimatizace, brždění a rozjíždění po městě a v kolonách a v neposlední řadě těžká noha řidiče.
Zatímco já jezdím svižně a průměrná spotřeba teď v zimě je kolem 8l manželka svým tempem stejnou trasu ujede za 7l. To se pak logicky odrazí i na celkovém dojezdu, i když v mém případě né nijak drasticky, rozdíl v řádech desítek km

asdf
12. února • 16:38

Však to je přesně ono, debil nemá vlastní úsudek a tak se řídí nějakým odhadem, který naprosto nereflektuje specifické podmínky, které by normální člověk zohlednil. B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
12. února • 21:25

A můžu se zeptat, jak v životě předvídáte nepředvídatelné okolnosti? :-DJako třeba že budete muset z práce ihned vyrazit zkontrolovat babičku, které se nemůže nikdo z rodiny dovolat? :-P

Doporučujeme

Články odjinud