A pak, že podle některých "znalců" nemá elektřina budoucnost...;-)
Samozřejmě že nemá, ale marný vysvětlovat... ono to totiž není ani tak o (elektro)autě samotným, jako spíš o technologiích okolo, a taky o lidské blbosti - ale když nejsou lidi schopní dohlédnout dál než za první roh, tak ty války o vodu a otrávenou zemi, na který nepůjde vypěstovat nic k jídlu, asi nakonec opravdu dostanou.Vzduch se dá filtrovat atd (jo, to mluvím o produktech spalování uhlovodíků, a nemyslím tím zrovna trapné a neúčinné DPF a podobně), navíc jsem už dokázali z hlediska technologií uzavřít etanolový cyklu (takže pěstování řepky se už stalo 100% nesmyslem), ale z půdy a spodní vody už to nikdo nikdy nedostane (to zas pro změnu mluvím o těžbě a zpracování surovin pro baterie), přičemž ti "znalci" tu budou pořád dokola tvrdit, že se nic takového neděje - přesně podle hesla "co nevidím, to neexistuje".
60km zavod :-D:-D
Ty asi o motosporte vela nevies, vsak...Hadaj, kolko km maju preteky serialu WTCC - okolo 60-65. Napr. v Portugalsku sa jazdi na 4.8 km okruhu 13 resp. 14 kol.V tychto serialoch je 60 km uplne bezna race distance.
To je sice pravda, ze porce Km neni velika, ale jede se v zavodnim tempu, takze spotreba energie (benzin nebo elektrina) je dost vysoka a mame tu jeste chlazeni baterii, coz take neni zadna legrace - seriova Tesla ,,zavodni" rezim vydrzi par Km nez se prehreji baterie.
A proč asi dělaj tu závodní verzi? :-D;-)B-]
Měli by to zkusit na 24 hodin včetně ekologického "dotankování" pouze elektřinou vyrobenou ze solárních panelů instalovaných v místě závodu. Asi by se po takovém závodu necítili moc unavení a ani by se jezdci nemuseli střídat? ;-)
Seriově vyráběnou Teslu lze "dotankovat" do plna za minutu a půl. https://youtu.be/H5V0vL3nnHY... U závodního specialu by se ta dalo určitě jestě zrychlit, takže bych v závodě 24 hodin, neviděl žádnej problem, a klidně by si mohli před závodem baterky nabít ze soláru.
Když je to tak jednoduché, proč se to nepoužívá třeba u Formule E nebo i v běžném provozu? ;-)
V běžnym provozu se to nepoužívá kvuli tomu, že bys vlastně do auta dostal cizí baterii, která by nemusela být v tak dobrý kondici jako tvoje. Kvuli chování lidí, vlastní baterii by sis šetřil, nabíjel jen pomalu, a nevyjížděl do prázdna, ale u cizí by ti to bylo jedno, a naopak někdo cizí by dostal tvoji a choval by se k ní jak prase. A kvůli logistice, když bys sis baterii vyměnil daleko od domova, a potom by jí dostal někdo další a jel by ještě dál od tebe, tak bys najednou mohl zjistit že tvoje baterie je několik tisíc kilometrů daleko.Proč se to nepoužívá u Formule E nevím, musel by ses zeptat přímo FIA. Ale moje domněnka je že, uběhlo jen prvních pár ročníků a musí se to vychytat a vyladit pravidla, nebo se jen inspirovaly u Formule 1, kde je zákaz tankování...
Takže by stačilo, aby baterie nebyla součástí elektromobilů a majitel vozu ji nevlastnil, ale platil by za její použití v závislosti na jejím opotřebení. Elektrické auta by tím zlevnily, ale zároveň by vzrostly jejich provozní náklady, protože by zahrnovaly jak cenu energie tak i cenu za její uložení. Zkrátka by to mnohem lépe ukázalo skutečné provozní náklady elektroaut. Kdoví jak by to vyšlo, když to nikdo nenabízí. Že by se to snad v reálu nikomu nevyplatilo?
Zase chyba! Tadle kára zrychlí z 0-100 za 2,1 s a ne za 2,0!Navíc si myslím že Tesla nemá s tímhle nic společného. Tohle je soukromý podnik jedno Španěla co to vorganizuje tak to zase nemotejte.
Zase chyba diskutéra! Zkus příště přečíst více než jen titulek ;-)
A podle koho si myslíš, že ten článek opravili ty Kolumbusi? Dám ti malou nápovědu, podle tebe to určitě nebylo. :-PB-]Redakce má plus a ty máš smolíka. To, že ve svým příspěvku zmiňuji že "Navíc si myslím že Tesla nemá s tímhle nic společného." je reakce na původní verzi článku, kde to bylo tak podáno. Takže mi teď můžeš leda tak poděkovat, že jes díky mě moudřejší ;-)Akorát v titulku nechali údaj pro 0-60 mil/h což ovšem není ekvivalent pro 0-100 km/h. Tím je 0-62 mil/h. Dost často se to zaměňuje.https://electrek.co/2017/01/14/electric-gt-te... ...
Stačilo kuku napsat v prvním tvém příspěvku: "V článku jsou nepřesnosti, doporučuji přečíst si článek https://electrek.co/2017/01/14/electric-gt-te... ... ".A byla by pohoda. Co je ovšem podstatné, to je to, že šlo o drobnost, která vůbec neměla vliv na podstatu/obsah článku. Aby to pochopil, to bys nemohl být kuk. Ten článek totiž nebyl výsledkovou listinou, kdy by šlo o pořadí uvedených soutěžících a chyba v desetině sekundy by znamenala úplně jiné pořadí. Dokonale tě (tvé "myšlení") reprezentuje tvá poznámka, cituji: "Takže mi teď můžeš leda tak poděkovat, že jsi díky mě moudřejší."
To je pro tebe typický, pro tebe je jedna desetinka na sprintu drobnost zatímco pro majitele káry jsou to desítky tisíc doláčů a technika na hranici možností. Vrať se k buřtům a hořčici.
Nesmíš být tak přísný -felipe- . Kuk se jen ukuknul. Jako obvykle... Vždyť je to "Kuk"... :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.