panebože to je zase "múdrostí" v jednej krátkej diskusii. Takže fakty. :1) spotreba tesly pri cca 200 km/h je podla majitela na fóre teslamotorsclub.com 50 - 60 kWh/100km celkom by som chcel vidieť ako si to práši dajaky retrard 150 kilometrov v kuse 200km/h. Aj na nemeckých dialniciach utópia. Osobne aj ked idem kudlu 190 -220 vzdy ked sa da tak v nemecku skončím s priemerom 150 - 160. Viac nie. Premávka a povedzme si pravdu.. v skutočnosti je tam viac obmedzených úsekov ako tý&ch "free)"2) super char. tesly osadené na nem dialniciach maju výkon 135 kW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takže ak pr´de tesla s dajakými 10% v baterke do 20 - 30 min ide s plnou ďalej3) ak sa odvolám na skutočných majitelov tesly /vrátane českého/ tak reálny dojazd pri "normálmnej" dial rýchlosti 130 -140 km/h je cca 300km.Sumár reálnych faktov : výdrž cca 300 km a na nemeckej dialnici dobitie do plna 20 - 30 min.
Eniel: Ta spotřeba proudu při 200 km/h 50-60 kWh/100km je docela vysoká. Na takovou rychlost by mělo autu s aerodynamikou Tesly stačit cca 80 kW trvalého výkonu což by odpovídalo cca 40kWh/100km. Pokud bere Tesla o tolik víc, musí mít někde v systému značné energetické ztráty .:-(
Průměrná spotřeba běžného auta (ne na dálnici) je kolem 20 kWh / 100 km. Aerodynamický odpor stoupá s kvadrátem rychlosti, takže při 200 km/h bych očekával čtyřnásobek, t. j. 80 kWh/100 km...
toto cislo uviedo l majitel mS. Neviem povedať za akých podmienok to bolo. Alew radsej som mierny skeptik ako nerealistcký nadsenec,. Kedze spodreba energie rastie stvorcom rýchlosti skor sa priklanam k vacsiemu cislu ako k mensiemu. Napriek tomu je tesla plne pouzitelne auto aj na dialkove presuny. Realne 200kou nepojde nikdo viac ako 10 -15 km ani na nemeckej dialnici. A na to som ochotný dat krk. A kto tvrdí opak je pre mna len uhrovany adolescent pred prvým sexom ktorý onanuje nad pc a caka ked bude mat noty na auto.. Uz par rokov nie som odkazaný na cestovanie po nemecku a veľmi rád to prenechám mojím zamestnancom. Ale nech sa pozerám na dáta s gps ako len chcem nikto s nich nemal vacsi priemer ako 140 km /nemecko/ a cca 115 - 120 /at/. Skoda oktavia 20 tdi. Ak pouzijem moje osobné dáta záležý či veziem syna a manželku alebo idem sám.. Ak sám tak priemer v de /kam chodim uz autom malo - niet nad lecku dopravu/ mam 150 viac nie. A priemer 150 znamena ze kde sa da idem 170 - 190. /lexus is 250 c, bmw 535 d ,/Takze ked niekdo pojde tachometrových 150 - 160 bde mat priemer okolo 140 a dojazd s teslou odhadom 300 km.. Podla mna viac ako dostatocne
Tesla už má Superchargery na dálnicích v Německu? Na stránkách mají mapu, že ještě ne... http://www.teslamotors.com/de_AT/supercharger...
ktore budu osadene... v tej rychlosti som nedal bud cas. ale nemeni to nic na podstate napisańeho
Tesla Motors je jediná automobilka, která vyrábí použitelný elektromobil a Vám to stejně nestačí :) Má dojezd od 300 - do 500 kilometrů (v závislosti na verzi a podmínkách). Myslím že má vyřešený i dobíjení (samozřejmě je vždy co zlepšovat) ale 200 mil za 30 minutovou pauzu na cigaretu a WC mi přijde jako naprosto vyhovující. Dobíjení v síti SuperCharger od Tesly je a bude pro majtele vozů Tesla vždy zdarma, to je další významný plus. Cena Modelu S je obdobná jakou mají prémiové vozy německých značek takže ani tady nevidím problém.PS: Baterie i dobíjení může být vždy lepší ale v tomhle provedení si to umím představit v reálném životě...
Snad, ale musel bys žít úplně jinde
na kazdem rohu ji teda nevidim ... jasny, kdyz mate stesti tak 1 potkate kazdy den, ale to bych nedefinoval jako na kazdem krokuauto je to pekny, ale ta cena? ... navic porad maly dojezd, v horizontu 3?4?5? let nemala investice do novych baterii dekuji pekne, ale elektromobil opravdu ne .. jeste mozna hybrid,ale elektro fakt ne
Jestli v Německu zavedou dálniční známky, tak stačí, aby omezili max. rychlost na dálnicích po vzoru ostatních zemí EU a Tesla nemusí upravovat nic. Kdyby radši zkrátili třeba dobu rozbíjení za 10 minut na maximum, ale to se jim asi jen tak brzo nepodaří.
co si myslíte o tomhle ? https://www.youtube.com/watch...
Nefakčí
O krachující Fisker má zájem německý investiční fondhttp://www.hybrid.cz/fisker-chce-koupit-nemeck... ...
Pokud vím, tak neomezenou rychlost mají i v Austrálii.
Ono je to zaujimave, ale nepouzitelne kym sa nevyriesi:a/ dojazdb/ doba nabijaniac/ zivotnost baterii (tu sa samozrejme otvaraju krasne moznosti aho oholit zakaznika)d/ dobijacia siet (nerobme si iluzie ako to dopadne, to iste co bod ''c'')e/ ekologicke rizika a zataz (priamo ci uz nepriamo, ta elektrika sa musi vyrobit)f/ cenaS dnesnym stavom, elektromobil by mohol byt zaujimavy trebars pri ceste do prace, blizko na chatu a tak, preco nie. Raz za dva dni to nabijem v praci, pohode. Lenze co z toho, ked staci jedna vacsia kolona (idealne v zime) a zase sme tam, kde sme boli, navyse cenova navratnost je v nedohladne.
a) dojazd? na vozenie po okoli (aj 200km je ok) to uplne staci. jasne na dovolenku to niejeb) doba nabijania - jasne je to dlhsie, ide proste len o to kam jazdite, pokial je to len do a z prace tak je to vpohode(nevravim ze je to super ale neni zo zase tak spatne aby sa to nedalo kazdodenne pouzivat)c) zivotnost baterii, to je pravda (tu asi pomoze recyklacia bateriek najma litia co je najdrahsie na baterkach, pri dnesnom pokroku pri kazdej vymene baterii, kadych X rokov (4?), budu mat baterky mozno 2x taku kapacitu)d) no zijeme v zapadakove tak co chceme? to ale neni chyba elektromobilov ale ekonomickej a politickej situacie, pozrtie sa sem: http://carstations.com/... a dajte si californiu alebo Los Angelese) toto som si myslel tiez, ale po tom co som si precital kolko splodin, energie sa vyprodukuje na vyrobu benzinu je strasne, ani vyrabanie elektriky v uholnej elektrarni snad nie je tak skodlive. treba zapocitat, tazba surovej ropy, predpriprava na tranportovatelnu ropu, transport, rafinacia a ine...f) cena je priamo umerna rozsireniu technologie, ak nepocitame baterie, tak elektricke auto bude urcite lacnesieCelkovo cely system elektromobilov visi a pada na bateriach a nabijani, v tychto oblastiach ale je dost rychly pokrok na to aby za 15 rokov deticky hladeli na benzinove auta jak dneska na kazety alebo diskety.Ja myslim ze to neni take drahe nepouzitelne scifi jak tu stale niekto pise, PC bol pred 20 rokmi tiez sialene draha vec a dnes? aj ten najlacnejsi smarfon ma vyssi vykon ako stara 286 za pol melona.
Já bych ten optimismus úplně nezdílel - když se člověk podívá do historie (a to mluvím o desítkách let a dokonce i ze začátku 20. století), tak dojezd elektromobilů neroste zrovna nejrychleji... v bateriích se stále čeká na revoluci
peeepan: PC je špatná příměra, Mooreův zákon u akumulátorů bohužel neplatí
technický dotaz, kolik km to ujede při rychlosti 200km/h?
Při 114 mph to bere 1,1 kWh, takže asi 70-80 km.
Eh, špatný den, plná akcelerace na 114 vezme 1,1 kWh...
a co ma celkova energie na akcelraci spolecneho s kilometrovou spotrebou pri te rychlosti?
nějaký divný údaj ta 1,1 kWhto je na kilometr nebo za minutu nebo ještě jinak ?
tipnul bych max. 200 km, samozřejmě pro verzi s největšími aku 85 kWh
- měli by dodat pokud zase nezačne tesla hořet :) a navíc tesla je naprd lepší řešení má fisker karma ;)
Fisker zkrachoval
Jestli vůbec má jízda vyšší rychlostí s elektromobilem nějaký význam. Možná se nějaký čas na silnici ušetří, ale pak se pětkrát tolik prodrbe kvůli častějšímu nabíjení.
a navíc si neumím představit jet s teslou na dovolenou :D to by bylo peklo podle mě je to hezky vypadající krám
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.