Tesla Roadster 2.5: elektrosporťák v novém

Americká automobilka Tesla to rozjíždí: do prodeje uvádí inovovanou verzi svého stěžejního modelu s označením Roadster 2.5.

Tento týden je pro amerického producenta sportovních elektromobilů zásadním. Tesla představila nejen svůj významně rekonstruovaný Roadster, ale též své plány pro nejbližší budoucnost, v níž počítá se sedanem Model S, crossoverem, kabrioletem a dodávkou, vše pochopitelně s elektromotory pod kapotami. A aby toho nebylo málo, továrna otevřela dvě nová dealerství, jedno v kalifornském Newport Beach a druhé v dánské Kodani.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při práci na nové verzi Roadsteru s poněkud počítačově znějícím doplňkovým označením 2.5 se u Tesly nechali inspirovat rozsáhlým průzkumem preferencí svých dosavadních zákazníků. Novinka se tak vyznačuje pozměněnou přídí či přepracovaným zadním nárazníkem s difuzorem (výfuk v něm samozřejmě nenajdeme), přičemž není zcela jasné, jestli je zdrojem skutečného přítlaku. Upraven byl dvoumístný interiér, sedadla poskytují více komfortu i opory a použité obkladové a čalounické materiály mají za úkol lépe odrážet dosti vysoké pořizovací náklady. Na přání bude k mání sedmipalcový, dotykový monitor na středové konzoli, jenž má přenášt i signál z couvací kamery chránící novou záď. Novinkou je použití slitinových kovaných ráfků dostupných v černém a stříbrném lakování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přes původní informace se nezdá, že by se něco důležitého odehrálo na použité pohonné soustavě. Elektromotor tedy dává 288 koní (215 kW) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm, což vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 3,7 s. V kombinovaném provozu podle metodiky EPA stroj urazí na jedno nabití zhruba 400 km, dobití akumulátorů na jejich plnou kapacitu pak díky soustavě Tesla Home Connector, pracující s napětím 240 V a proudem 70 A, trvá 3,5 hodiny. Model Tesla Roadster 2.5 lze objednávat již nyní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Tesla Roadster 2.5
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků