Tesla prohloubila ztrátu, nestíhá vyrábět. Plány má i nadále velkolepé

Americká automobilka Tesla svým akcionářům radost nejspíš neudělá. Ve druhém čtvrtletí prohloubila svoji ztrátu ze 184 milionů dolarů na 293 milionů dolarů. Ohlášené výsledky jsou hluboko pod očekáváním analytiků. Co za špatnými výsledky stojí? Podle automobilky prý komplikace ve výrobě.

Elektromobily | Palivo | Ford | Byznys | BMW | Hybridy | Tesla | Land Rover | Jaguar | Elon Musk

Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

Tržby sice meziročně stouply o 33 % na 1,23 miliardy dolarů, ale potenciál byl mnohem větší - Tesla dodala zákazníkům jen přibližně 14 400 vozů namísto plánovaných 17 tisíc aut. Za vším podle Muska vězí problémy s náběhem výroby Modelu X, teď už by ale všechno mělo být v pořádku.

Letos si každopádně automobilka stanovila cíl dodat zákazníkům 80 až 90 tisíc vozů, ale už z údajů prvního pololetí je patrné, že je to velmi ambiciózní - za půl roku stihla automobilka dodat pouze 29 tisíc aut. Plány má však Tesla v čele s Elonem Muskem mnohem, mnohem větší.

Zajímavosti | Americká auta | Elektromobily | Sedany | Tesla | Elon Musk

Tesla Model S má za sebou facelift. Bude se rychleji nabíjet

Už v roce 2018 chce chrlit půl milionů nových vozů ročně, v roce 2020 by to měl být až milion aut každý rok. Pomoci jí v tom mají připravované modely - kromě chystaného „levného“ elektromobilu Tesla Model 3 automobilka chystá minibus a tahač. Obojí pochopitelně zcela na elektřinu. Představení by se mělo odehrát během devíti měsíců, ale po vzoru Modelu 3 pravděpodobně půjde jen o prototypy, se sériovou výrobou se počítá do roku 2018.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků