Tesla představuje Model S ve verzi s pohonem všech kol

23 komentářů

Petr
11. října • 16:52

na tuto eko prasárnu by měli uvalit ekologickou daň, aby ten podvod byl zřetelný a ne dávat dotace na nákup

G
11. října • 17:11

kvííí kvííí...........................:-D

Petr
11. října • 18:25

:-D:-D:-D hovádka obvykle vydávají jen zvuky :-D:-D:-D

G
12. října • 19:58

A někdo to schovává za slova...:-D

Art Vandelay
11. října • 17:07

Budes konkretnejsi? Daj nejake argumenty, majster sveta.

Petr
11. října • 18:24

Opravdu jste tek negramotný?
http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/spojene-staty-a... ... viz energetika a výroba el.

runner42
12. října • 20:34

Odkaz je to dobrý, ale proti fanatikům s žádným sebepravdivějším argumentem neuspěješ. Nezbývá než tlačit na politiky, jako to dělají oni.

runner42
11. října • 18:24

Já bych například uvítal dopočet spotřební daně, jejíž účel je zdanit dopravu (jen technicky se využívá připojením k ceně PHM), o kterou majitelé elektromobilů šidí náš společný rozpočet. To samé platí pro plyn.
Zadruhé bych na elektromobily uvalil daň za neekologický provoz, pokud majitel neprokáže dobíjení z vlastních obnovitelných zdrojů, protože díky elektrárnám na fosilní paliva v energetickému mixu ČR vytvoří na jeden kilometr mnohem zplodin, než vozidla se spalovacím motorem a více zatěžují naše přírodní prostředí.

Fero
11. října • 23:30

No a benzín sa fakt vyrába úplne ekologicky. A to neberiem do úvahy fakt že sa pri výrobe benzínu minie viac tej hnusnej zlej elektriky ako by potreboval elektromobil. Píše Vám to energetik s praxou v obore - jaslovske bohunice

Lovap
13. října • 9:15

To im nevysvetlíš ... Oni budú do spotreby elektromobilu započítavať kde-čo, ale akosi im nenapadne, že to isté (a ešte viac) by mali započítať aj k spotrebe spaľovacieho motoru. Pravdepodobne sú presvedčený, že sa im benzín zhmotňuje na čerpacích staniciach :-D
Elektromobil - iste elektrina sa nevyrobí sama, ale tam je problém, že jej výroba SILNE závisí na energetickom mixe danej krajiny - tak zatiaľ čo Nórsko má výrobu elektriny čistú (100% z vodných elektrární), Poľsko takmer 100% z uhlia. Takže tam sú jasné potreby nájsť ložisko uhlia, vyťažiť do a dopraviť k elektrárni. Navyše elektrinu vyrábanú elektrárňami spotrebovávajú všetci (takmer všetko je na elektrinu), benzín a naftu spotrebováva vlastne takmer výlučne doprava.
Spaľovací motor - tam je to taktiež jednoduché: nájsť ložisko ropy, vyťažiť ho, prepraviť k spracovaniu, spracovať, prepraviť k spotrebe. Jednoznačne väčší počet krokov s celkovo väčšími energetickými nákladmi - len rafinácia jedného litra produktu stojí cca 6 kWh elektrickej energie. A to nehovorím o tom, že kvôli elektrine sa vojny nevedú, zato kvôli rope áno - to ich, samozrejme, do celkových nákladov akosi nenapadne započítať ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
13. října • 20:32

Chválím, že sis konečně všimnul, z čeho se elektřina vyrábí. Ještě by bylo vhodné zmínit, že podíl elektráren na fosilní paliva v globálním měřítku přesahuje 65% a setrvale roste.Věta "rafinace jednoho litru produktu stojí cca 6kWh" nedává smysl. Buďto uvádějte, kolik stojí rafinace jednoho litru ROPY, nebo kolik vás stála rafinace litru např. benzínu, pak ale výsledku laskavě odečtěte podíl ostatních výstupních produktů. Tahle to vypadá, že vztahujete spotřebovanou energii na uvaření malé mrkvičky, místo celé polévky, ve které plave.

G
14. října • 12:12

Tak napiš hodnoty podle kterých tady něco tvrdíš. Průměrnou energetickou náročnost průzkumu ložiska,těžby,přepravy,rafinace. Trochu ti pomůžu, účinnost benzinového motoru je cca 35%.
Ale toho se u tebe tady nedočkáme že;-)

runner42
14. října • 13:39

Nemůžeš očekávat, že to budu donekonečna opakovat kvůli takovým, jako jsi ty. Pokud bys sledoval místní diskuze nebo použil vyhledávání, zjistil bys, že už jsem to tady několikrát vypočítával. Mohu ti doporučit např. diskuzi z roku 2013 k tématu elektromobilů zde -> http://www.autorevue.cz/elektromobily-krok-vpred-... ...

G
14. října • 21:48

Úsměvné, diskuze bez jakéhokoli relevantního odkazu odkud jste čerpal hodnoty. Pouze Vaše dojmy a myslím si.
Jestli chcete argumentovat, např účinnost elektromotoru vy uvádíte 90% ale ono to bude spíš 95% a takto můžeme pokračovat...
http://www.pohonnatechnika.cz/skola/motory/motory-s-vys... ... dále úplně zapomínáte na rekuperaci (asi se to nehodí že)a jedna vaše perla jako příklad :
Ze 4 litrů ropy získáme sice pouze 2 litry benzínu, zbytek ale není odpad, je to nafta, petrolej... žádnou energii neztrácíme!!! Takže žádnou energii do rafinace nepotřebuji?

runner42
12. října • 10:52

Je úplně jedno, pod jakou přezdívkou sem dneska píšete. Tento nesmysl už vám tady byl vyvrácen nejmíň desetkrát, ale evidentně to nemá žádný efekt. Klidně si to pište dál.

Vana666
12. října • 7:36

V jaslovských Bohunicích se vyrábí benzín ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dpcstb
6. listopadu • 11:45

atomovky su absolutne ciste. maju mnoho-mnohonasobne mensi dopad na okolie ako uhelne elektrarne.

RomanS
11. října • 19:41

S takovým přístupem by jsme ještě jezdili na koních... A ano, dotace jsou špatné. Co si nevyšlape cestu samo tak nakonec stejně zhyne.

runner42
12. října • 20:47

Proč na koních? Domníváte se, že auta se spalovacím motorem nahradila koně a elektromobily díky daňovým úlevám. Není to spíš tak, že díky úlevám a dotacím na ekologické koně bychom mohli prolobovat nakonec i ty koňské potahy pro všechny?

pepík
10. října • 23:42

Škoda, těšil jsem se, že představí auto pro masy, elektromobil v ceně Fabie bych bral. Na tohle bohužel nemám.

Japreci
11. října • 12:37

Žádné obavy, auto pro masy plánují představovat tuším v roce 2015/16 :)

Čendoslav
11. října • 13:47

Bude to v roce 2017 a bude to auto střední třídy s cenou asi poloviční oproti Modelu S, takže odhadem něco pod milion...konkurence Fabie se zatím nekoná...

Japreci
13. října • 15:29

Díky za upřesnění :)

Doporučujeme

Články odjinud