Tesla představuje Model S ve verzi s pohonem všech kol

Tesla rozšířila svou nabídku o nové verze odvozené od Modelu S. Nově si budou moci zájemci pořídit provedení s dvojicí elektromotorů, což samozřejmě neznamená nic jiného než pohon všech kol a s tím související také výrazně lepší dynamiku. Vrcholná varianta P85D zdolá zrychlení z nuly na 60 mph (96 km/h) za 3,2 s. Maximální rychlost dosahuje na 250 km/h.

Elektromobily | Fascinace | Tesla | První svezení | Elon Musk

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Tesla Model S P85D používá na zadní nápravě elektromotor o výkonu 350 kW (476 k) a vpředu má druhý elektromotor s výkonem 165 kW (224 k). Při rychlosti 105 km/h vystačí akumulátory na ujetí 443 kilometrů. Jako čtyřkolku si můžete ale pořídit také slabší verze 85D a 60D.

Ty kombinují zadní elektromotor o výkonu 280 kW (381 k) s předním elektromotorem nabízejícím 140 kW (190 k). Verze 85D zvládne sprint z nuly na 96 km/h za 5,2 s, 60D je o půl sekundy pomalejší. V prvním případě můžete opět počítat s maximální rychlostí 250 km/h, u základního provedení se rozjedete maximálně na 201 km/h.

Tuning | Elektromobily | Sedany | Tesla

Saalen oficiálně představil svou úpravu pro Teslu Model S

Zajímavé je srovnání časů se staršími zadokolkami. Základní 60D je rychlejší při sprintu na 96 km/h o 0,2 s, 85D ubere ve stejné disciplíně také 0,2 s, ovšem vrcholné P85D se nově zlepšilo o celou jednu sekundu. Ve všech případech pak nové verze D nabídnou současně vyšší dojezd. 

Spolu s pohonem všech kol přichází také systém, který dokáže přečíst značkou daný rychlostní limit a podle něj upravit rychlost vozu. Auto rovněž sleduje celé své okolí a dokáže zastavit před překážkou. Elon Musk má v plánu velmi brzy převést tyto věci k reálnému autonomnímu řízení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků