Tesla představuje Model S ve verzi s pohonem všech kol

Tesla rozšířila svou nabídku o nové verze odvozené od Modelu S. Nově si budou moci zájemci pořídit provedení s dvojicí elektromotorů, což samozřejmě neznamená nic jiného než pohon všech kol a s tím související také výrazně lepší dynamiku. Vrcholná varianta P85D zdolá zrychlení z nuly na 60 mph (96 km/h) za 3,2 s. Maximální rychlost dosahuje na 250 km/h.

Elektromobily | Fascinace | První svezení | Tesla | Elon Musk

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Tesla Model S P85D používá na zadní nápravě elektromotor o výkonu 350 kW (476 k) a vpředu má druhý elektromotor s výkonem 165 kW (224 k). Při rychlosti 105 km/h vystačí akumulátory na ujetí 443 kilometrů. Jako čtyřkolku si můžete ale pořídit také slabší verze 85D a 60D.

Ty kombinují zadní elektromotor o výkonu 280 kW (381 k) s předním elektromotorem nabízejícím 140 kW (190 k). Verze 85D zvládne sprint z nuly na 96 km/h za 5,2 s, 60D je o půl sekundy pomalejší. V prvním případě můžete opět počítat s maximální rychlostí 250 km/h, u základního provedení se rozjedete maximálně na 201 km/h.

Tuning | Elektromobily | Sedany | Tesla

Saalen oficiálně představil svou úpravu pro Teslu Model S

Zajímavé je srovnání časů se staršími zadokolkami. Základní 60D je rychlejší při sprintu na 96 km/h o 0,2 s, 85D ubere ve stejné disciplíně také 0,2 s, ovšem vrcholné P85D se nově zlepšilo o celou jednu sekundu. Ve všech případech pak nové verze D nabídnou současně vyšší dojezd. 

Spolu s pohonem všech kol přichází také systém, který dokáže přečíst značkou daný rychlostní limit a podle něj upravit rychlost vozu. Auto rovněž sleduje celé své okolí a dokáže zastavit před překážkou. Elon Musk má v plánu velmi brzy převést tyto věci k reálnému autonomnímu řízení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků