Tesla představuje Model S ve verzi s pohonem všech kol

Tesla rozšířila svou nabídku o nové verze odvozené od Modelu S. Nově si budou moci zájemci pořídit provedení s dvojicí elektromotorů, což samozřejmě neznamená nic jiného než pohon všech kol a s tím související také výrazně lepší dynamiku. Vrcholná varianta P85D zdolá zrychlení z nuly na 60 mph (96 km/h) za 3,2 s. Maximální rychlost dosahuje na 250 km/h.

Elektromobily | Fascinace | Tesla | První svezení | Elon Musk

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Tesla Model S P85D používá na zadní nápravě elektromotor o výkonu 350 kW (476 k) a vpředu má druhý elektromotor s výkonem 165 kW (224 k). Při rychlosti 105 km/h vystačí akumulátory na ujetí 443 kilometrů. Jako čtyřkolku si můžete ale pořídit také slabší verze 85D a 60D.

Ty kombinují zadní elektromotor o výkonu 280 kW (381 k) s předním elektromotorem nabízejícím 140 kW (190 k). Verze 85D zvládne sprint z nuly na 96 km/h za 5,2 s, 60D je o půl sekundy pomalejší. V prvním případě můžete opět počítat s maximální rychlostí 250 km/h, u základního provedení se rozjedete maximálně na 201 km/h.

Elektromobily | Tuning | Sedany | Tesla

Saalen oficiálně představil svou úpravu pro Teslu Model S

Zajímavé je srovnání časů se staršími zadokolkami. Základní 60D je rychlejší při sprintu na 96 km/h o 0,2 s, 85D ubere ve stejné disciplíně také 0,2 s, ovšem vrcholné P85D se nově zlepšilo o celou jednu sekundu. Ve všech případech pak nové verze D nabídnou současně vyšší dojezd. 

Spolu s pohonem všech kol přichází také systém, který dokáže přečíst značkou daný rychlostní limit a podle něj upravit rychlost vozu. Auto rovněž sleduje celé své okolí a dokáže zastavit před překážkou. Elon Musk má v plánu velmi brzy převést tyto věci k reálnému autonomnímu řízení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků