Tesla představila Model X. Odveze sedm lidí i 2,3 tuny těžký přívěs

Po několika odkladech dnes Tesla brzy ráno našeho času představila svůj první crossover, který nese označení Model X. Zájemci se mají těšit na technický základ z Modelu S vylepšený o řadu praktických věcí. Hlavním tahákem budou zadní vzhůru výklopné dveře, sedmimístný interiér nebo zavazadelník pod přední kapotou i klasicky vzadu.

Testy | Elektromobily | Luxusní auta | Tesla

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Elon Musk během prezentace ukázal praktické výhody nové Tesly Model X. Vzhůru výklopné dveře umožní nastoupit do automobilu i v případě, že vedle vozu těsně zaparkují jiná auta. Má to ale háček v tom, že se tento systém týká pouze zadního páru dveří, takže se za volant budete stejně muset nasoukat přes zadní sedačky.

Dveře vyklápěné nahoru pak znamenají také ještě jednu výhodu v podobě opravdu velkého vstupního otvoru, což pro změnu zjednodušuje přístup do třetí řady sedadel. Zadní cestující mohou očekávat zcela rovnou podlahu a vypadá to, že místa bude ve druhé řadě dostatek.

Model X umí ve své základní verzi 90D zdolat akceleraci z nuly na 96 km/h za 4,8 s a na jedno nabití ujede až 413 km, samozřejmostí je i pohon všech kol. Příplatkový paket Ludicrous Speed zkrátí čas zrychlení na 3,2 s.

Nová Tesla také zvládne utáhnout až 2268 kilogramů těžký přívěs, díky vzduchovému odpružení pak můžete zvednout podvozek až na 230 mm. Z praktických vychytávek stojí za zmínku také zadní nosič na kola nebo lyže, který se jednoduše zacvakne do vozu.

Tuning | Design | Elektromobily | Sedany | Tesla

Společnost Mansory upravila Teslu Model S. Vyšší výkon nečekejte    

Podrobné představení a fotogalerii s kvalitními obrázky zatím Tesla ještě nevydala. Hned jak se tak stane, přidáme je do článku. Zatím se můžete podívat třeba na ranní prezentaci na videu. 

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků