Tesla Model X: elektrické SUV s cenou pod 1 mil. Kč

45 komentářů

Josef II
13. února • 15:54

Pravda je, že vývoj potrvá ještě hodně dlouho. Dokonce si dovolím vyslovit domněnku, že elektřina nebude nejspíš tím úplně ořechovým. A do našich končin zcela nepoužitelným. V mrazu slabě pod nulou dosahují baterie výkonostně cca 60%tech deklarovaných dat a o výdrži ani nemluvím. A s padajícím stupněm mrazu však padá výdrž baterií přímo ďábelskou rychlostí.
Ve firmě máme tři Priuse. Všechny tři mají možnost využití cca 70 koníků z elektromotoru. Pche, zapomeňte na to. Auta jsou vzorem lenosti. Aspoň do jara určitě.

kari
13. února • 17:57

NIc než souhlas. Máme taky priuse a hybridní aurise a lenost je u těch aut hrozná a navíc spotřeba není žádná výhra. S dieselem se jezdí s menší spotřebou (1,6 TDI nebo 1,6 TDCI) Auto dobré téměř k ničemu.

WinDiesel
13. února • 19:05

Teď v sobotu byl Autosalon na Primě, testovali tam asi 100 let "elektromobil" Opel Ampera, který, jak známo, elektromobilem není, neb má planetový převod ze spalovacího motoru na kola. Chodili tam kolem toho jak kolem horké kaše a najednou z nich vypadlo že spotřeba 6,5 na 100 km. Takže přesně jako Prius a jakmile tomu někdo naloží, bude to s maličkým spalovacím motůrkem 10 na 100. A jakmile je auto služebák, a slouží všem nebo více lidem na firmě, je plyn vždycky na podlaze.

Zelí
13. února • 21:38

No jo, perpetum mobile ještě nikdo nevymyslel. To platí i pro elektromobily.
Jinak samozřejmě nakonec přišli na to, že nejlepší využití energie, kterou vezou v benzínu je hnát spalovacím motorem přímo kola než vyrábět se ztrátou elektřinu v generátoru se ztrátou ji ukládat do akumulátorů a se ztrátou ji užít v elektromotorech. Chvilku jim to trvalo a stálo je to spoustu peněz. Mohli se zeptat fyzikáře na střední škole, když už nedávali pozor.

Eniel Lorien (eniel)
14. února • 6:53

kazdopadne vam by par hodin fyziky neuskodilo,
Ucinnost spalovacieho motora 35 -40%....Vyroba benzinu a nafty /destilovanie o nic ine tu nejde/ a teraz sa podržte na kazdy liter sa spotrebuje ekvivalent 1,5 -2 KWH el energie.. Na vyrobu desat litrov benzinu sa spotrebuje dost el energie na to aby to pohnalo el mobil a 60- 90 km dopredu.. K tomu si prirataj priamu spotrebu bnafty.. Ano pri tazbe preprave ropy naslednej distribucii hotoveho produktu sa spotrebuje 10% objemu prepravovanych poh.hmôt..
, Ucinnost el motora 90 %... Ucinnost nabijania 90% straty prenosom v jednotiekach percent.. Straty pri vyrobe dokonca aj pri spalovani nekvalitneho koksu vieme kompenzovat dalsim druhotnym vyuzitim tepla....Pri ostatnych typoch vyroby el energie /jadro voda/ vieme el en vyrobiť podstatne učinnejšie..Solar neberiem do uvahy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WinDiesel
14. února • 8:29

Pane, zato Vy jste bral hodiny demagogie a propagandy, nebo pro ně rovnou děláte. Vozidla se spalovacím motorem nejsou úplně čistá ale elektromotory také ne a jejich účinnosti a výhody jdou do pekla při dobíjení baterií, kde jsou ztráty přenosem a samotným dobíjecím procesem mnohem vyšší, kolem 30%.
Elektromobil je jen jednou z budoucích alternativ, nyní je na řadě vylepšování baterií ale hlavně vylepšování stávajících spalovacích motorů. S tím nic neuděláte, navíc se vcelku rychle vytrácí původní "nadšení" pro věc.

Eniel Lorien (eniel)
14. února • 10:13

aby som to upresnil.. Nie som demagog a doteraz som nebral el.mobilitu prilis na vedomie. Ale system pevnych paliv je neekonomicka hovadina.. Fakty : spalovaci motor ucinnost pod 40% a dostat sa na tuto hranicu bude skor nedosiahnutelny sen ako realita.. Vyroba benzinu nafty /frakcna destilacia/ je tak energeticky narocny proces ze mozete priratat dalsie desiatky percent ako ciste straty. Neviem preco je tento bod zamlcovany a prehiadany. Ak zaratate aj tento podstatny bod zistite ze ucinnost spalovacich motorov klesa pod 20%.. Stale sa nebavime o stratach "na vedeni" citze preprava distribucia ci uz surovej ropy alebo "hotovych" paliv.. Toto su hole fakty. nic viac nic menej
A teraz fakty o el mobilite..Vyroba. V najhorsom pripade cca 35% pri vyrobe - koks. Ale touto cestou sa asi dlho nepojde. Jadro - ucinnost sa uvadza rôzna ale bavime sa o 60 -70%..Toto je ucinnost ktoru sa uvadzali v skriptach s automatizacie riadenia a kedze sa jednalo o skolu patriacu priamo pod VUJe udaje boli presne.. O dalsie percenta sa postara druhotne vyuzitie teplej para na vykurovanie.. Hydro el..voda sa netazi voda tecie -cize v podstate jednorazova investicia..Prenos -jednotky percent.. Tak dajme tomu ze 10% nech sme pesimsti.. Nabíjanie.. Najhorsie realne cisla mal smart kde pri testoch boli straty 30% najlepsi bol leaf kde realne straty boli 11%.. ucinnost motora 90% teda dalsich 10% strat...suma sumarum ak sa bavime o stratach od vyroby cez prenos az po to kolko jej dokaze realne premenit na pohyb energiu je elektrika v jasnej vyhode . a teraz jeden hlavny ale naozaj podstatny dovod preco ano el energii :Peniaze..teda dane. Problem fos paliv je v tom ze ako kazda komodita sa da pomerne dobre zdanit.A stat potrebuje peniaze... je to najhorsi hospodar a cim viac ich ma tym lepsie...par ludom.. Preto je zdanene to co najviac treba /paliva/ alebo naopak to co si ludia nevedia odopriet /tabak alkohol atd/
El energia sa nebde tak lahko zdanovat.. Urcite nie v horizote 10 -20 rokov.. Ak sa najde stat ktory by tento krok spravil okamzite by odpisal cely priemysel statu.. V podstate by to bol bankrot.. K takemu to kroku by musel byt vseobecny dohovor viacerych priemyselne najvyspelejsich statov - vo svetovom meradle. A to sa realne nestane.Preto el energia nebude tak rychlo zdanena a zostane cenovo vyhodnejsia alternatva na dlhy cas

Vana666
14. února • 11:26

Eniel: elektrická energie se zdaňuje v ČR zvláštní sazbou daně už několik let. Je to daň mimo DPH, spíše určitá forma spotřební daně. Nevím jak je to na Slovensku, ale u nás ta daň už existuje ale sazba je zatím nízká. Zatím
Jsem si jistý že náš milovaný stát ve chvíli kdy ucítí příležitos tak nám to napaří a daň setsakramentsky zvedne (zdůvodnění si vždycky najde)

Eniel Lorien (eniel)
14. února • 12:34

ano ano..ale treba si uvedomit ze keby sa el energia zdanila takou sialenou sumou ako napr benzin skolabovala by cela ekonomika..ani jedna tovaren by nebola konkurencieschopna... taketo zdanenie by muselo prbehnut plosne a synchronne v celej eu..A jediny vysledok by bol ze ekonomika eu ako celku by sa v globalnom meradle ocitla "mimo hru"......A to sa nestane.

WinDiesel
15. února • 8:00

Ale hochu, od čeho jsou tarify a smlouvy? To se vyřešit dá a to mi věř, že stát ty prachy někde vezme.
Pokud se vyřeší problém s bateriemi (hustota dobíjecích míst to neřeší), a budou se elektromobily masově vyrábět, stát do toho půjde opravdu tvrdě.
A bude to tak jak to je, na kilometr tě to bude stát stejně nebo i víc.
Ono to tak dopadne i s LPG a CNG, jakmile se masověji rozšíří.

Zelí
14. února • 14:31

Tak to jsi vedle jak ta jedle. Pokud by se zdanila el.energie, v podstatě kromě velkého mediálního řevu, by nic nenastalo. Zdanění je dnes tak obrovské, že toto by v tom nehrálo žádnou zásadní roli. A je nutno počítat s tím, že stát, to dříve nebo později udělá, protože bude muset.

Zelí
14. února • 11:12

Abych se vrátil k původnímu příspěvku, který se týkal opelu ampera a toho, že výrobce potají předělal původní elektromobil s dobíjecím generátorem se spalovacím motorem na hybrid s přímým pohonem kol spalovacím motorem. A tady jsem konstatoval, že účinnost přenosu energie ze spalovacího motoru mechanickou cestou je samozřejmě vyšší než elektrickou přes generátor, dobíjením baterie a z ní přes elektromotor na kola. Což je to co v počátku u vozu ampera gm avizoval. Celý trakční řetězec přes dobíjecí baterie jim v reálu asi vycházel tak tragicky neúčinný, že to potají předělali na mechanický přenos. A tady jsem si dovolil poznámku o deficitu vzdělání ve středoškolské fyzice, což je koneckonců problém u většiny zelených aktivistů.

WinDiesel
15. února • 7:56

A novináři jim to jen tak neodpustí, jak jim roky věšeli bulíky na nos......

Zelí
15. února • 8:11

Novináři to sežerou i s navijákem. To jsou totální trubky.

Eniel Lorien (eniel)
14. února • 12:38

ano ak sa bavime o ampere suhlasim

Skyline
14. února • 11:11

Problem zdaneni elektriny uz je vyreseny. Rika se mu "nadbytecna spotreba", maji to v Kalifornii (nebo mozna jeste ne, ted nevim, jestli uz to plati). Takze proste bude nejaky limit na osobu/byt/dum nebo cokoliv podobneho a kdo to prekroci, bude platit a platit.Takze neni potreba zabijet prumysl, staci zase jako obvykle okrast obyvatelstvo. K cemu to v realu povede samozrejme skoda mluvit (v Kalifornii maji smulu, ze klimatizace na uhli ani petflasky s pilinami nejede, u nas se proste zvysi pocet lidi, sporicich elektrinu do auta tim, ze se zacnou chovat jako prasata; nakonec tento trend uz nastoupil, dycham to kazdy den plus rozsirenost dieselu naznacuje, jake je % lidi se sklony k takovemu chovani).

Eniel Lorien (eniel)
14. února • 12:37

toto je samozrejme "cesta" k zdaneniu..zial. Ale nik nemoze zabranit supnut napr kolektor na strechu.Aj ked nie som vobec zastancom solaru ale ked extrem tak extrem..

Eniel Lorien (eniel)
14. února • 9:27

ja konstatujem a uvadzam fakty.. skuste mi vyvratit bod po bode moje udaja vratane odkazov na prislusne zdroje a som ochotny zmenit nazor

Zelí
14. února • 7:30

Já o voze ty o koze.

Rover623
13. února • 13:35

Ke konstrukci těch dveří, párkrát jsem to viděl a můžu říct, že nic extra to není. Ty dveře jsou totiž dneska docela těžké díky tomu všemu co je uvnitř, takže jejich otevření není zrovna lehké, moc si to nedovedu představit když na tom leží ještě mokrý sníh. Navíc si myslím, že většina toho sněhu vám po stranách těch dveří po otevření spadne do auta. Ale co je horší, zkusili jste někdy otevřít dveře kufru když se někdo postaví hned za vaše auto, ono to totiž nejde. Na to aby jste mohli do téhle obludy vůbec nastoupit si budete muset nechat pěkně velkou mezeru od auta vedle a ještě se modlit aby ten co stojí vedle neodjel a nepostavil se tam někdo kdo zaparkuje normálně. Nebo tam prostě lézt jen předními dveřmi a pasažéry na zadní sedadla necháte nastoupit až po vyjetí na silnici.Jenže k praktickému použití elektrického auta (Nissan Leaf-firma jich pár vlastní) v těchto mrazech s tím autem nikam nedojedete. Doba kterou potřebujete k jeho odmrazení (tedy připravení k jízdě) vám totiž téměř dokonale vyžere celou baterii, takže v momentě kdy můžete odjet už vám auto hlásí vybitou baterii.Auto jsem normálně odpojil od zásuvky plně nabité, jel jsem jen necelé 2 kilometry z práce k zubaři. Za tu hodinu co jsem byl u zubaře začal padat sníh, takže jsem musel auto odmrazit o smést z něj ten sníh, to celé trvalo asi 15 minut, než byla průhledná okna aby se dalo vyjet. Jenže když jsem chtěl vyjet, tak jsem si všiml, že auto už hlásí téměř prázdnou baterii (Leaf není hybrid). Nakonec jsem tam musel auto nechat a dojít v té sněhové vánici do práce pěšky a Leaf se vrátil na odtahovce. Nemůžete přece v -10 stupních žádat zubaře aby otevřel okno aby jste si mohli vytáhnout prodlužovák k autu

XM
24. února • 1:43

Ohledně nemožnosti provozovat Leaf v mrazu nám tu pěkně lžeš. Kdoví, jestli jsi v něm opravdu vůbec někdy jel. Jinak bys nepsal takové nesmysly. Tady jsou zkušenosti jednoho majitele Leafu: http://www.roznovan.cz/~kubis/leaf.php...

Rover623
24. února • 3:46

Hezká zkušenost, jenže tohle funguje když je venku do -5 a člověk vyjede z vyhřáté garáže. Když to víc jak hodinu stojí v mrazu -15 a potom ještě 20 minut stojíte s puštěným topením a čekáte než se auto odmrazí (+ ometání sněhu) je ten dojezd i po celkem krátké jízdě fuč raz-dva. Navíc autor velmi alibisticky tvrdí, že svícení a rádio se na dojezdu nijak nepodepíšou, což je samozřejmě kravina, protože to by platilo kdyby rádio i světla měli nulový odběr a ten mají jedině vypnuté. Navíc auto je použitelné tak do rychlosti 100km/h, pak už je to značně neefektivní hračka která by se dala definovat slovy "žere a nejede", tedy jede, ale žere jako prokopnutá.Recenze majitelů těchto aut mě nechávají v klidu, protože je to jak recenze majitelů vozů Škoda, vše je perfektní a vše co je blbě není vada, ale vlastnost nebo chyba okolních podmínek.

XM
24. února • 16:50

A četl jsi i ten poslední pátý bod? Autor tam jasně píše, že jezdil v rozmezí teplot od -15 až do -20 bez problémů. Ty píšeš, že auto je při -10 po pár km jízdy nepoužitelné. Zkoušel jsi se v tom mrazu od zubaře rozjet a nešlo to nebo jsi jen věřil téměř nulovému dojezdu podle palubního počítače a auto nechal "preventivně" odtáhnout?A co se týká toho rádia a svícení, každý si snadno spočítá, že odběr je vzhledem ke kapacitě akumulátoru mizivý, na dojezdu se tudíž projeví nejvýše pár procenty.

Rover623
24. února • 17:21

Četl, já taky nepopírám, že když se s tím vyjede z vyhřáté garáže, že se s tím nedá v -20 jet. Jiná situace nastává pokud to stojí 2 hodiny v -20 venku a potom to ještě 20 minut odmrazuje. Jak všichni víme, v mrazu klesá kapacita baterie až o 50% a když se té vymrzlé baterii ještě naloží, tak je to v háji. Během toho odmrazování (kolega se nachytal stejně o pár dnů později) se dá téměř online sledovat jak klesá dojezd. Je to jako hnát HTP stopadesátkou do kopce, to se taky dá na ukazateli paliva skoro online sledovat jak palivo mizí.Souhlasím s tím, že světla a rádio se na výdrži podepisují minimálně, je to celkem zanedbatelný odběr.Jinak, ano, zkusil jsem se s tím rozjet, auto zdechlo přesně podle toho co tvrdil PP, za necelý kilometr jízdy. Nutno ale podotknout, že by se s autem klidně dalo ještě omezenou rychlostí jet dál, jenže je ten problém, že pokud kapacita klesne pod určitou mez, automaticky se motor odstaví a auto stojí.Kdysi jsem si na plně elektrifikovaném Priusu 1 (v Americe se dost často předělávali aby se dal spalovací motor odstavit) vyzkoušel, že pokud docházejí baterky, tak auto postupně zpomaluje až úplně chcípne (není tam nic co by motor odstavilo) a kupodivu se tou omezenou rychlostí dá dojet ještě docela daleko (ale asi to nedělá dobře baterkám).Mimochodem, ta věcička co odpojí motor v Leafu když si auto myslí, že jsou vybité baterky je asi ten problém, po dotažení do garáže, kde se auto dalších pár hodin ohřálo hlásilo dojezd něco přes 2 kilometry (baterka se asi trochu zmotořila). Možná by jelo i v tom mrazu dál, kdyby si nemyslelo, že je baterka vybitá.

WinDiesel
13. února • 15:54

To mne zajímá. Co si firma od Leafů slibovala? Má Tvoje firma nějaký ekologický nádech? Je tam nějaká potřeba prezentace v tom kvaziekologickém smyslu? Máte to jako služebáky a to se od Vás žádné delší jízdy neočekávají? Dík za info, můžeš-li.

Rover623
13. února • 16:47

Sídlíme až na okraji města jenže čas od času musí někdo zajet i do toho města, což jsou krátké trasy, na ty delší jsou samozřejmě k dispozici klasická auta. Leafy se pořídili 3 protože náklady na jejich provoz při zajížďkách zaměstnanců po městě vycházely asi o 50% levněji než klasická auta při životnosti 5 let. Auta byla pořízena někde v zahraničí (nevím kde), ale byla na ně poskytnuta poměrně štědrá dotace, takže ani jejich vyšší cena nepředstavovala problém.Jsme analytická a IT firma, vedení se velmi ostře distancuje od toho "eko" nesmyslu co razí EU. Nákup Leafů byl z pragmatického hlediska. Původně jsme na to měli 2 Toyoty Prius, jenže většina zaměstnanců tady, jezdí i po městě jako prasata, takže to auto jelo skoro výhradně na benzinový motor. Leaf se jevil jako dobrá volba, protože je plně elektrický, jenže se ukázalo, že v mrazech pod -5 stupňů je takřka nepoužitelný.V létě ovšem vykazuje proti Priusu úsporu nákladů skoro 60% a nejedná se jen o úsporu pohonných hmot, plně elektrické auto totiž nepotřebuje skoro žádný servis. Navíc jak se ukázalo, jeho životnost bude větší než 5 let. Většina firem se auta zbaví poté co uplyne leasing nebo záruka (což je nejčastěji po odjetí 100tis. kilometrů) aby se vyhnula případným investicím do dalšího servisu auta.Leaf je v tomhle ohledu obrovská výhoda, nedovoluje jezdit příliš rychle (na našich silnicích se tím slušně prodlouží životnost podvozku) a elektrický motor má prakticky neomezenou životnost, navíc k tomu Nissan přidal záruku na baterii 8 let. Ovšem jedno pořád platí, pro normálního člověka je to auto nepoužitelné, pokud tedy nemá garáž, nejezdí jenom na nákupy do Lidlu za rohem a vyhne se cestování v mrazech.Leaf je prostě něco jako pro stavaře užitková motorka, hodí se jen na omezený počet jízd, ale při těch je maximálně efektivní.

WinDiesel
13. února • 19:00

Díky, to bylo velmi zajímavé počtení. Konečně něco racionálního. Dokonce to i dává jistý smysl, jakkoli jistě elektrické závody vymyslí způsob, jak si "správně" nacenit elektrickou energii (nebo to spíše udělá stát).

Vana666
13. února • 13:54

Přepokládám že ty dveře budou mít nějakou podporu, plynové vzpěry nebo třeba i eletromotor. Plynové vzpěry ale mění výrazně vztlak podle teploty, elektromotor je heblo navíc co může prudit. Takže výklopné dveře považuju za klasickou ukázku vítězství designu nad užitkem a zdravým rozumem. Korunou pak bude ta zasněžená střecha nebo liják, každý ví co se děje v takových podmínkách už při otevření klasických dveří.Co se týká Leafu zajímavé poznatky ale tak celkem podle očekávání. :-)

Fantomas
13. února • 16:28

Mám přesně stejný názor. Ostatně - když se rozhlédnu kolem sebe, tak jasně vidím jaká řešení se postupně prosadila. A takovýhle systém otevírání dveří nikde nevidím, což je důkaz toho jak silně nepraktický a neefektivní je.

Vana666
13. února • 8:28

Vždycky jsem toužil mít auto s výklopnýma dveřma. Hlavně v zimě musí být lábuž nastupování když je auto zasypané sněhem. Případně stačí i silnější liják.

Eniel Lorien (eniel)
13. února • 10:02

ked bude prsat nezmoknes..ak bude zasypane snehom nevadi nic sa nestane - sneh sa zosype na druhu stranu strechy..

Vana666
13. února • 10:27

nevěřím an jednomu, ani druhému a nebudu to ani za vlastní peníze zkoušet

Eniel Lorien (eniel)
13. února • 12:11

..:) panom Vašich penazí s len sám /alebo manželka/ :)

WinDiesel
13. února • 8:17

To byl pane oslavný článek, ale ještě by stálo za to říci, že firma nemá dost peněz a prodělává na každém autě 300.000.
Onehdá mi volal nějaký "finanční poradce", a nabízel mi akcie. To bych to tedy vyved.:-D

jojosr
13. února • 19:47

Mili pan WinBenzin, ked sa nerozumiete veci, radsej sa vozte na Trabante....Tiez nemam rad financnych poradcov, ale mali ste pocuvnut, nedopadli by ste zle...IPO (pre menej znalych - Initial Public Offerering - Pociatocna verejna ponuka) bolo 15 USD, dnes su na burze za 31 USD, tak to jste to tedy vyved....:-D
Elon Musk zalozil Paypal ked vam to nieco hovori....taki ludia (podobne ako Steve Jobs) hybu technologiami dopredu..su to vizionari, ktori menia svet.....
Clanok je dobry, citatelia uz moc nie....

WinDiesel
14. února • 8:23

Počáteční "ponuka" je krásná věc, realita jiná.
Investora, pokud nením spekulantem s akciemi, musí zajímat výnosy - a ty jsou tak krásně nulové až to hezké není, pane Mudrlante.

jojosr
14. února • 19:09

Staci si pozriet Nasdaq a TSLA. To su fakty, nie spekulacie...Asi preto investori nakupuju, lebo vynosy ich nezaujimaju.....Bozska prostato....
Niekto si vidi dalej od nosa ako maly cesky (i slovensky) clovek....
Ked Apple uvadzal Iphone a Ipad, tiez vam podobni spochybnovali funkcnost a robili si z toho srandu...a kde je Apple dnes? Najvacsia a najbohatsie firma sveta....
Tesla je svojim sposobom podobny vizionar....nesla smiesnym sposobom ako Toyota,Lexus, GM.... vsadili na uplne novy koncept a verte mi, o par rokov budu ich technologie kopirovat, ako dnes kopiruje Samsung a ini Apple.
HOWGH

Majo
25. února • 13:15

TY tak trepeš, keď začala toyota v roku 1997 predávať hybridné auto všetky automobilky si klepali na čelo na čo je to dobré a dnes sa ostatní snažia vyrobiť tiež full hybrid, BMW zastavilo výrobu hybridnej X6-ky kvôli malej účinnosti a nedávno BMW podpísalo zmluvu že bude používať hybridnú technológiu toyoty vo svojich autách, tiež MAZDA bude používať hybridnú technológiu od toyoty!
Toyota v roku 2000 uviedla na USA trh PRVÉ ELEKTRICKÉ auto RAV4 EV, tesla ešte neexistovala! MIMOCHODOM TOYOTA VLASTNÍ PODIEL V AUTOMOBILKE TESLA!!!!!! TO SI NEVEDEL VŠAK??? Magor...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xexeo
7. dubna • 13:52

ty trepeš ,toyota začala predávať až po Chevrolete EV1(čo je predchodca Tesly-elektroniku navrhoval ten istý inžinier) a ten uzrel svetlo sveta 1996 a v kalifornii bol nový zákon o emisiach,preto bolo výhodné kupiť a predávať auto na elektriku,dojazd bol malý - olovené aku,li pol a vlastne všetko nové moderne okolo elektickeho EV1 zabili ludia z koncernu GM a ropne loby,a to bolo v roku 1999 ked ich všetky až na jeden v muzeu zošrotovali,miesto toho začali vyrábať Hummer a podporovať auta na vodík,ktore sa vlasnte ani nevyrábaju,možno páru ale vodík a vzduch ??? eee . ešte aj Schwrazenegger robil reklamu na vodíkove pumpy ked bol guvernerom.
kde by už boli teraz elektricke auta keby sa nezabrzdil vývoj byrokraciu a ziskom.
si predstav,žiadne sviečky olej bezín filtre turbá - maximálne skontrolovať konektory namazať ložiská

WinDiesel
15. února • 7:53

To jeden čumí, většina Slováků, kteří se tady prezentují, jsou chytří jako opice. Čoveče ty musíš být na dobré cestě stát se nějakým prezidentem zeměkoule, nebo lépe celého vesmíru, jak jsi chytrej.
Míň kecat a víc dělat, to by Ti prospělo, pane Rozumbrado.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jojosr
15. února • 19:35

Ked chybaju argumenty, prichadzaju invektivy....dost ta lutujem...mozno si sa mal viac v skole ucit, bol by si aj ty mudrejsi....

Zelí
13. února • 21:30

Přečtěte si něco a barnumské reklamě. To se k tesle velmi hodí.

Eniel Lorien (eniel)
13. února • 10:01

aha... a nebude to milý WD jednoducho preto lebo vyvoj auta niečo stoji?? Tých cca 400 - 500mil eur nie je zla cena za kopletny vývoj modelovej rady /nielen jedneho typu ale celej platformy/... A kedze sa zacne predavat az od leta tohoto roku a model x od roku 2014 je jasne ze je v minuse...Ak mas este otazky kludne sa pytaj..

WinDiesel
13. února • 12:17

A to jakože kdy budou v zisku? Příští století?
Navíc když vybírají obrovské zálohy předem, což výrobci normálních aut nedělají?
Vždyť už existují dost přes 5 let a pořád do toho pumpují peníze a kde nic tu nic.
Ale když si myslíš že je to tak v pořádku, nebudu Tě přesvědčovat.

Eniel Lorien (eniel)
14. února • 6:56

ci budu v zisku nevie nik...Ale realny cas kedy budeme poznat odpoved je 4 roky. plus minus...Mozno budu uspesny mozno nie.Davam 50 -50

Doporučujeme

Články odjinud