1)Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7* 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj.děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, a jeden Temelíndodává ročně 15 TWh. Tj. pokud nepočítáme ztráty museli bychom postavitcca 7 dalších Temelínů. Jenže při rozvodu a přeměně atd. budou ztráty - akdybychom to zvládli k 50%, tak těch Temelínů máme rázem 14, tj. každýkraj by musel mít jeden Temelín a ten by musel jet naplno... a takovájaderná elektrárna má životnost pouze 30 - 50 let.Takže provoz elektromobilů jen z praktického důvodu fantasmagorie.2)Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by k výroběbaterií více drahých kovů než dnes obsahují známá nalezišt.Takže provoz elektromobilů jen z dalšího praktického důvodu fantasmagorie.3)Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by novétechnologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stouplajen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory sedostaneme za 75 a více let.4)Kdyby měla Evropa jezdin jen naelektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití naúroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnesnejmodernější technologií 9 hodin. Nemluvě ani o cenách za přípojky. Přitechnologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund(ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalentjedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 /400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.5)Při standardním terifu elektřiny vychází km na zhruba0,80 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty (1,40) který jezatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%.Dnes jsou elektromobily slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.
Jen v bodě 4) provádíte zcela zjevnou demagogickou mystifikaci. Cena na 1km v průměru u dieselových motorů rozhodně není 1,40Kč, ale hrubě přes 2,-Kč, další věc, kterou jste nezapočítal jsou ostatní provozní náklady, jako například výměna olejů a filtrů na dieselovém motoru, převodovce, servis převodovek a motorů, což vám v případě elektromobilu odpadá. Tím se dostáváme úplně s přehledem na cenu 3,-Kč/1km u diesela a to jsem z laciného kraje.Další mystifikaci provádíte u zdanění elektřiny - kde jste zapomněl na zelenou daň fotovoltaiky atd? Tím chci říct, že když se diesel trochu zlevní, soudruzi mají stále dost prostoru pro další zdanění, kdežto u el.energie nikoli.A v neposlední řadě je servis u těchto elektromobilů - zejména TESLA - pokud tam nezabudují SW kurvítka, tak tento je a bude daleko spolehlivější a tudíž méněnákladový než klasické auta. A takové auto klidně budu nabíjet přes noc a to mu stačí.
Počet automobilů v ČR * průměrný počet najetých km za rok * spotřeba (bral jsem cca 20 kWh/100 km) dává ročně zhruba 12 TWh, nehledě na vývoz elektřiny je to méně než by dala dostavba dvou bloků JETE.66 % vozidel v ČR je starších 10 let, tedy pokud se ode dneška bude prodávat 100 % elektromobilů, bude jejich podíl za 10 let pouhá třetina.Nemodernější technologie (Supercharger Tesly) dává již dnes přes 250 km dojezdu za půl hodiny.
nikde ta vaše konkrétní čísla nevídím, ale výsledek ano, to je dost trapné 20 kWh/100 km je asi tak skutečná spotřeb elektromobilů jako 2l/100 km u hybridůopravdu nedokíážete pochopit, že užíváním jen částečného nebíjení životnost baterie snížíta zhruba na polovinu, takže to lze, ale také musíte pravidelně nabíjet na 100% a k tomu superchargery nejsou možné, musel byste vyměnit přenosovou síť, takže jste dnes je to prakticky 1h/100km
Kecáte stále nezmysly. Zastavil ste sa vedomostne pri NiCD a NIMH baterkách - li-Ion baterky môžete čiastočne nabíjať bez obmedzenia ich životnosti. A o tomto je celé vaše snaženie - informácie máte blbé a ešte sa tým chvastáte ...
Další lži vám nepomohou!Vzhledek ke stavu rozvodné sítě lze rychlonabíječky používat jen v omezené míře, ale ty i dnes dokáží dodat energii na 1000 km nejrychleji více jak za 2 hodiny.Nemluvě ani o cenách za přípojky.
Co to je v omezené míře? Naprosto v pohodě můžeme postavit tolik rychlo nabíječek jako kolik je pump již dnes.A argument o stavu elektrické sítě? Haha, takže jsem elektrickou síť jednou postavili a už na ni nikdy nešáhneme, nebo co?Rychlonabíječky nebudou pro domácí nabíjení, takže cena přípojky vás trápit jistě nebude...A neomezujte se jen na současnost, protože vaše argumenty staví na dnešním stavu, spíše na tom co bylo před patnácti lety (viz vaše znalosti o akumulátorech). V akumulátorech probíhá neustálý vývoj.
Takže stejný počet jako je pump? Opravdu? A nebude nutné jich kvůli délce nabíjení mít jnejméně 10x tolik?O jakém vývoji akumulátorů to mluvíte? Můžete být konkrétnější?
Neviem, kto tu klame, keď tvrdíte také voloviny, že "užíváním jen částečného nebíjení životnost baterie snížíta zhruba na polovinu" - čo je nezmysel. Opakujem pre klamára Hartgeho: toto platilo pri NiCD a čiastočne pri NiMH článkoch, pri Li-Ion to jednoducho neplatí, práve naopak nedoporučuje sa časté nabíjanie na 100% a najmä ponechanie na tejto hodnote bez následného používania, rovnako ako úplne vybitie a ponechanie vo vybitom stave. Ale to by ste niečo o baterkách aj museli vedieť - čo je pre vás asi moc náročné na pochopenie ... :-D
Že ty si ten co se ho dotknul Obama. ;-)
Tak zaprvé za 20kWh jezdí ta nejmenší prdítka jako jsou iOn, která by na benzín jezdila za 4 litry. Protože je průměrná spotřeba osobních vozidel (nákladní ani neuvažujme, to by byl teprve masakr!) v ČR 8-9 litrů/100km, lze vyvozovat, že i u elektromobilů bude reálná průměrná spotřeba vozidel někde u 40 kWh/100km. Zadruhé 40kWh vydaných z akmulátoru na ujetí zmíněných 100km ovšem není 40kWh vyrobených jadernou elektrárnou, ale po zohledění ztrát v transportu, nabíjení, samovybíjení, temperování a chlazení akupacku, zjistíš že musíš vyrobit spíše 60kWh.A pokud zohledníš, kolik proudu potřbuješ na likvidaci vyřazených akumulátorů (pražením v elektrických pecích), dostaneš se někam na 80-100kWh. Supercharger hrozně prima, jenže vnitřní přehřívání článků při rychlém nabíjení výrazně zkracuje jejich životnost, tudíž rostou energetické nároky na recyklaci. A bum, jsi někde na 100-120kWh na 100km.Takže na nějakých 20kWh/100km rovnou zapomeň.
Takže jste vše založil na odhadech? Nehledě na to, že recyklace je jednorázová. Články jsou chlazené ohřívané, nehrozí žádné přehřívání.Proč započítáve všechny tyto věci jen do elektroaut? Proč nezahrnete dopravu paliva přes půl zeměkoule do spotřeby spalováku, když to děláte u elektroaut? Hádám, že recyklace pohonného ústrojí spalováku je ekologická hračka.Nehledě na to, že Tesla, která váží 2 tuny a má 90kWh pack má průmernou spotřebu 22-28kWh/100km a to už se jedná o sportovní jízdu (tyto čísla jsou od uživatelů, nikoliv dle tabulek)Kolik si myslíte, že je samovybíjení? Nebo máme celý rok -10, aby se o tom dalo skutečně uvažovat jako o nějakém rozumném faktoru?
jediné odhady a lži to předvádí elektrosekta, zde máte těch vašich 20kWh :-)):-)):-)) http://www.auto.cz/test-nissan-leaf-24-kwh-v... ... :-)):-)):-))
To ste si pekne nasral do huby, že? :-D Práve z tohoto testu je jasné, že priemerná spotreba je cca 18 kWh/100 km, stačí čítať - čo vám asi moc nejde, keď tu trepete také voloviny :-D Aj podľa spritmonitoru.de je priemerná spotreba Leafu 18 kWh/100 km a napríklad Tesly Model S 21 kWh/100 km.
No já bych se moc nesmál. V testu provedli "výpočet" spotřeby porovnáním ujetých kilometrů s ODHADEM zbývající kapacity palubním počítačem. Což je způsob zcela chybný.Jediný správný je nabít do plna, jezdit a pak za měření na příkonu nabíječky znova dobít do plna. To je totiž přesné měření toho co projezdíte a zaplatíte.A jsem,ochoten se vsadit, že to bude přes 20kWh/100km 😉
Nevím o čem mluvíte? mluvil jsem ok kWh/100km což je spotřeba, ne o kapacitě. jen tak mimochodem leaf nemá spotřebu ani těch 20kWh...
Recyklace není jednorázová, provádí se cyklicky a životnost akupacku se odráží v tom, jak často. S rychlým nabíjením (a vnitřním přehříváním článků, se kterým vnější chlazení nic moc neudělá) klesá životnost, je nutná častější recyklace a nevyhnutelně stoupá energetická náročnost na ujetý kilometr.Uvedené věci uvádím proto, že původní pisatel vypočítává počet Temelínů pouze podle kapacity akumulátorů, což je nesmysl. Spalovací motory sem netahejte, neřešíme teď žádné srovnávání.Spotřeba energie kterou uvádíte je zaprve chybná, zadruhé irelevantní. Jediné správné měření přímé spotřeby elektromobilu je podle příkonu nabíječky v poměru k ujetým kilometrům. Předpokládanou spotřebu elektrické energie elektrifikovaným vozovým parkem v ČR pak nelze odvozovat podle Modelu S, neboť není vhodným vzorkem.
Ve vaši odpovědi porovnáváte se spalovákama a najednou to sem nemám tahat? Rozhodně nedochází k žádnému přehřívání, články jsou velice dobře chlazeny vodou, právě aby maximalizovali životnost, rozhodně není v jejich úmyslech ji záměrně snižovat. Ano,AC-DC 93%(to abyste se nehádal o procenta, tak dám schválně takto málo), takže se ani omylem nedostaneme na 30kWh/100km, které nabijete doma do vozu. + procenta sítě, což záleží na lokalitě a nelze jednoduše určit a pořád jsme ani ne na polovině toho, co jste uváděl. A záměrně uvádím Model S, protože je to auto, které má nejvyšší spotřebu z jakéhokoliv prodávaného elektroauta a i s tím "nejhorším" možným měřítkem, co do spotřeby se týče, jsme úplně jinde, než jste psal.Nejdřív si uděláte teorii a pak si dáváte čísla, aby vám seděla, zkuste to příště naopak
pokud píšete 30kWh, tak u spalováků je to 50kWh hodiny a těch nových Temelínů tedy nepotřebujete 14, ale 9 a jste tam kde jsem psal
Achjo, by byla pravda pouze za předpokladu, že by všechna ropa by se použila na osobní auta, což se zdaleka neděje. Že budeme všichni jezdit luxusními vozy. Že účinnost spalovacího motoru je stejná jako elektroauta. Takže se rozhodně nebojte, že nebudeme schopni dodávat dostatek energie. Nehledě na to, že vyvážíme to, co sami spotřebujeme. A také to, že nevíme co s elektřinou v noci.Vyvážíme více jak 17TWh ročně. Řekněmě že spotřeba průměrného elektromobilu bude opravdu těch 30kWh/100km což opravdu nebude tolik, ale předstírejme že ano. Řekněme, že průměrný roční nájezd auta bude 15000km. To nám dá 4,5MWh/rok na auto. Z čehoš nám plyne, že v republice může jezdit 3 800 000 elektrických aut, aniž bychom museli cokoliv stavět a toto číslo je ještě podhodncené. Tak mi prosím vysvětlete proč bychom měli stavět další elektrárny kvůli elektromobilům?Jen pro představu Temelín dokáže vyrobit 11TWh/rok sám o sobě.
bože vy si myslíte, že to co elektromobil vydá ze své baterky, to musí vyrobit elektrárna, to je tedy sílaMinielektromobil (!) v praxi spotřebuje ze své baterie okolo 30kWh/100km, na které je potřeba v elektrárně vyrobit více jak 200kWh (http://www.auto.cz/test-nissan-leaf-24-kwh-v... ... na naftu takové miniauto spotřebuje pod 4 l./100km). V ČR je evidováno více jak 7 mil. vozidel a průměrný řidič osobáku najede 15 tis. km ročně. 200kWh * 150 tj. 30MWh * 7^6 tj. 21TWh (dnešní spotřeba celé ČR je 60 TWh), to vše při spotřebě počítanou u miniauta s nájezdem jen jako u osobních auto. Nákladní doprava spotřebuje v ČR 80% nafty, tz. 21TWh * 4 tj. 84 TWh pokud by ČR chtěla přejít z konvenčních paliv na elektřinu neboli přes 5,6 Temelínů čísté spotřeby. Při zachování dnešního poměru spotřeby (60 TWh) a výrobní kapacity elektráren (90 TWh), 5.6 * 1,5 by bylo potřeba 8,4 Temelínů pro zachování stabilní dodávky 84 TWh na provoz osobní nákladní a hromadné dopravy v ČR.I kdybychom započítali elektrozastánic proklamovanou ztrátu jen 50% (nereálné), bylo by to: 30 kWh * 2 tj. 60kWh * 150 tj. 9MWh * 7^6 tj. 6,3TWh tj. * 4 * 1,5 tj. 37,8 TWh tj. 2,52 Temelínů.
A je to tu znova. 30kWh je to i po ztázě z vedení (přečtěte si co jsem napsal předtím... auto spotřebuje max 25kWh/100km el. příkon, AC-DC nabíjení minimálně 93% a skoro stejně efektivní je i přenosová soustava). Takže Ano, elektrárna potřebuje vyrobit 30kWh. Že palivo (jaderné, uhlí,...) Musí mít 90kWh, aby vytvořilo těch 30kWh je snad jasné všem. Spíš by mě zajímalo jak jste došel k těm 200kWh?Tady se nebavíme o nákladní dopravě přecházející na elektřinu, nebo kolik elektrický kamionů se prodává? Bavíme se o osobních autech.
Je nase energeticka prenosova sit pripravena na takovy zahul?Kolik aut obslouzi za stejnou dobu klasicka pumpa a kolik elektro?Rozkopeme vsechno kolem, aby se vsude daly narvat (rychlo)dobijeci sloupky/stanice?Zasoby kriticky dulezitych vzacnych kovu se snizuji rychleji nez zasoby ropy/plynu, navic v rade pripadu vlastni nejvetsi naleziste Cina.Pokud ode dneska zacneme prodavat jen elektromobily, tak si drtiva vetsina ridicu nebude mit auto za co poridit... dnes, zitra, za rok a ani za X let.Tyhle prumerne spotreby a dojezdy brane od soucasnych top modelu... to jako budeme vsichni jezdit v Tesle atp? ;-)Fandim Tesle a dalsim, fandim alternativam, ale fandim predevsim zdravemu rozumu.
Je až neuvěřitelné, jakou práci si dáte se vašimi úvahami, které se absolutně neslučují s realitou...Nehledě na to, že některé vaše odhady jsou řádově úplně jinde!
Pokud nedokážete napsat konkrétní argumenty, tak jediný problém máte vy. Nesouhlasit umí kde jaký hupák.
Je to len dalsi nestastnik co pod kazdy text o Tesle napise tieto dva bludy. Pochybujem, ze to je jeho text, najskor okopirovany z internetu od nejakeho dlasieho nestastnika.
Muzete prosim uvezt spravne udaje, anebo alespon poukazat na konkretni nepresnosti, kdyz uz tedy dotycneho nazyvate nestastnikem co pise bludy?
1) zle. Nikto nikdy netvrdil, že by všetky autá mali jazdiť na elektrinu - minimálne nákladnej dopravy sa to týkať ešte dlhú dobu nebude (aspoň tej tranzitnej). Už len z toho vyplýva ako Hartge blbne - je síce pekné, že v ČR sa vyrobí 7 mil ton PHM, ale značná časť sa spotrebuje v nákladnej doprave, že ...2) zle. Správne je povedané, že známych nálezísk - preto je jeho tvrdenie o nedostatku (alebo blízkom nedostatku) drahých kovov rovnako hodnoverné ako bláboly o tzv ropnom zlome, ktorý akosi nie a nie nastať3) zle čiastočne - rieši problémy budúcnosti prostriedkami súčasnosti. Ak by rovnako postupovali ľudia v minulosti, resp. nechali by sa ovplyvniť podobnými bludármi, stále by sme jazdili povozmi. Malý príklad: mestá sa koncom 19 stor. topili v konskom truse a samozrejme, že sa našli podobný blbci a prorokovali ako to len s ním bude, veď za x rokov ho bude viac (rozmerovo, objemovo) ako mesto samotné a nariekali nad tým a ... prišiel automobil a problém zmizol. To isté sú jeho plky: "Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se dostaneme za 75 a více let."4) detto. Ako môže predikovať AKO sa budú používať elektromobily? Rovnako ako klasické autá? A prečo? Používajú ľudia autá tak ako konské povozy? Asi nie, že ...
Které drahé kovy ten chudák myslí? Lithium? Kterého jsou podle studie Fordu zásoby na 100 let. A v zemský kůře ho má snad být víc než jedovatýho olova.Anebo si to poplet s vodíkovejma kárama, který těch drahej kovů potřebují víc?
Pokud je ho při dnešní spotřebě na 100 let, tak při rozšíření elektromobilů z promile procenta na 10% vozového parku, vám již dojde.
Pokud jsou ryby v prdeli nejsou v rybníce. Taky svého druhu logika. To jenom Temelín Hartge dělá studie bez nárustu spotřeby v čase. Taky si je u něj nikdo neobjednává.
Ford totiž ví, jaká bude spotřeba lithia za 100 let :-D :-D :-D
Na rozdíl vod tebe už těch 100 přežil.
To ťažko - skúste si rozmyslieť prečo. Malý hint: ropa.
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínanýzdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu),samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztrátyvlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulacipohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oprotiropnému dokonce nižší.
To je zajímavé, co vše dokážeš započítat do účinnosti elektromobilů, ale opomeneš u spalovacích motorů... Fakt mistr lhářů.
co jste nepochopil na účinnosti uvedeného spalováku, je tam snad 100%, tz. je vypočítáno, že se 65% ztrácí v řetězci, ale u elektromobilu je to 85%
A kolik % se u ropy ztrácí při těžbě, při přepravě po moři - když největší zněčíšťovatelé ovzduší jsou lodě a největší lodě jsou ropné tankery, dále rafinace, distribuce cisternami atd.?? Pokud berete jen účinnost motoru, nejlepší spalovací dosahují 40%, nejlepší elektrické 80%. Kolik se ztratí na cestě je 2. otázka, ale když vezmu opačný extrém - budu mít na baráku panely a přes nějaký "úložiště" si budu svítit v domě i dobíjet auto.. jakou budu mít ztrátovost oproti ropě? A co mé CO2???Pusťe si svůj tdi nebo co máte v garáži asopoň na 2 min a pak to zkuste 10 minut dýchat, děkuji.
Elektrarna generuje znecisteni v miste sveho provozu. V sousedstvi elektrarny zije cca 0.01% obyvatelstva CR. Benzinove a dieslove (prdici) automobily typicky v mistech, kde ziji lide (centra mest a pod). To je vse, co je potreba vedet.
Za rok 2014 jsme vyvezli 25 terawatthodin elektřiny, který by v pohodě utáhli skoro dvojnásobek našeho vozovýho parku a nikdo nikde nedemonstruje, že už toho bylo dost, že už to nebudou dejchat, a proč na to pálíme naše uhlí, který pak až dojde, budou muset naši potomci draze dovážet. A ještě si klidně proloměj limity 3-[
Takže jestli tomu správně rozumím, navrhujete omezit dovoz laciných komodit jako je ropa a ropné produkty, především paliva pro osobní dopravu a tím něco ušetřit. A kompenzovat to zvýšením dovozu plynu, uranu a uhlí, ztrátou příjmů z exportu elektrické energie, náklady na kompletní přestavbu rozvodné infrastruktury a dovozem drahých alkalických kovů a průmyslových produktů s vysokou přidanou hodnotou vyráběných jinde.Tomu říkám zářez.
To musí bejt hustej matroš co jste si teď šnupnul. Takhle číst mezi řádky, to tu dokáže jedině Temelínek Hartge. Vy už slyšíte i růst trávu :-D:-D
dovoz lacinych komodit jako je ropa....ropa je levna? Ano jiste pro vas mozna kdyz vite ze pred 2 lety stala o XXX procent vice, ale ropa jeste zdaleka neni levna....to teprve prijde
Dnes kolem mě projel elektrobus a bylo to proti diesel busu naprosto v pohodě. Raději budu šílenec než to co jsi ty - masochista. S čísly nečaruj. Nejde ti to.
ale ten elektrobus vypustil v severních čechách jednou tolik škodlivin při výrobě el. z hnědého uhlí
A že ti vůbec nevadí, že se z ČR vyveze až 25 terawatthodin elektriky ročně, každej rok? S tím si v podhodě?!? Že tě nevidím jak maváš s protestním transparentem v televizi? Co jsi udělal proti prolomení limitů? Byls jim to na vládě vytmavit?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.