Tesla Model S jako první pohřebák na elektřinu. Takto probíhala stavba

Nizozemská pohřební služba představila opravdový unikát. Jedná se o první pohřební vůz, který je poháněn čistě elektronicky. Má tento koncept šanci na úspěch?

Pohřební služba Vander der Lans & Busscher BV představila vůbec první pohřební vůz s elektrickou pohonnou jednotkou. Koncept vychází z Modelu S od Tesly a byl vyroben na zakázku firmou RemetzCar, která se věnuje především přestavbám vozů na limuzíny.

Zajímavosti | Elektromobily | Bezpečnost | Sedany | Tesla | Elon Musk

Na pohled nenápadná Tesla Model S je zcela neprůstřelná

Obě společnosti projekt představily na oficiálních webových stránkách koncem září a krátce poté měl premiéru během pohřební výstavy v nizozemském Gorinechemu.

Snímky z výroby zachycují zrod unikátní pohřební Tesly. Nejdříve musely ven akumulátory, které jsou zároveň zpevňujícím prvkem karoserie, pak se řezalo a upravovala podlaha. Vůz byl prodloužen od druhé řady sloupků, byla vytvořena celoskleněná záď a prostor určený pro ukládání rakví.

Společnost RemetCar uvádí, že díky prodloužení vozu se rozšířil také prostor pro akumulátory o 80 centimetrů, zadní pár dveří však musel pryč. Vezmeme-li to do důsledku, jde o první Teslu Model S shotting brake na světě!

Testy | Elektromobily | Luxusní auta | Tesla

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Zmiňovaná pohřební společnost tedy jako první na světě začne využívat vůz poháněný elektrickou pohonnou jednotkou. Ve skutečnosti to však není poprvé, co byl Model S prodloužen. Už v dubnu letošního roku se tohle auto dočkalo přestavby na limuzínu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků