V klimatu Kalifornie, Floridy si cestování dovedu představit. Ale elekromobil v zimě při teplotách pod -10ºC může být zajímavý - nebo snad permanentně poběží spalovací motor či nezávislé topení na fosilní paliva?
V zimě bude samozřejmě kratší dojezd jelikož se část energie spotřebuje v elektrotopení, ale při -10 to nebude nijak velký úbytek. Na vytopení malé kabiny, která bude u takového auta jistě slušně tepelně izolovaná v pohodě stačí topení se spotřebou okolo 1kW. Takže když si vezmeš, že s baterií 42kWh je dojezd cca 260km tj. cca 2 hodiny jízdy po dálnici. Tak za ty dvě hodiny jízdy po dálnici spotřebuje topení cca 2kWh tj. dojezd by se zkrátil zhruba na 247 Km.
LiFePO4 buducnost
Tohle je technologie, ktera zatim nema moc budoucnost. Sice to muzete koupit, ale jako celek pro hromadnou vyrobu to nedava moc smysl. Samozrejme par zbohatliku s ekologickymi sklony si to koupi a to muze uzivit malou firmu, nicmene to nedela budoucnost pro elektromobily. Ty trpi stale tim samym problemem a sice ze neumime efektivne ulozit energii pro mobilni pouziti. Tohle je stale variace na to same tema, pouziti nepouzitelneho aby se alespon neco dalo vyrobit. Li-Ion baterie jsou:a) drahe a nebudou levnejsib) nebezpecne a tudiz velmi nevhodne pro pouziti v autechc) neni dostatecna kapacita na jejich vyrobud) pokud by byla kapacita nejsou surovinyMyslenka ze se budou elektromobily s vetsi produkci zlevnovat je ponekud usmevna pri pohledu na rostouci ceny surovin potrebnych na jejich vyrobu. Momentalni cisla ukazuji prinejlepsim na stagnaci cen, ale rozhodne ne masivni pokles, ktery hlasili verozvestove elektromobilu uz pred lety. Faktem je, ze auta od Tesly nejsou konkurenceschopna ani s velkymi statnimi subvencemi a bez nich uz vubec ne. Dokud nebude vynalezena zcela nova technologie pro ulozeni energie, tak to alternativni pohony budou mit velmi tezke a nebudou plnohodnotnou alternativou. Bohuzel problem ukladani energie resime uz stopadesat let a s dost malymi uspechy.
Odhadujem, že suroviny sa podieľajú tak maximálne na 30% ceny tohto auta, zvyšok sú výplatné pásky mužov v bielych plášťoch, takže priestor na pokles určite je, keď bude na jedného chlapíka pripadať viac áut.
LipoFE clanky jsou zcela bezpecne, vydrzely bez uhony i prostrileni hrebikama z nastrelovaci pistole, zadny vybuch nebo pozar nanastal. pravda je ze cenou to do budoucna o moc lepsi asi nebude, ale myslim ze to je lepsi nez jezdit na ropu.
Jestlipak si někdo pamatuje, že baterie Tesla Roadsteru jsou složeny ze skoro 7000 Li-Ion spotřebitelských článků, takže jeho výroba zatíží přírodu tak, že je skoro ekologičtější koupit si Camaro a jezdit na benzín?
opravdu se mi to auto líbí
Ja v tom vidim Aston Martin a taky se mi to líbí.
XF + Insignia + Quattroportenot bad B-]
jj souhlas ;-) Myslim si, ze za tu cenu by se to nemuselo vubec spatne prodavat. Ikdyz u nas by mela jedna nejmonovana firma o duvod vic proc zdrazovat elektrinu :-/
Me to vychází, že bych to nabíjel proudem skoro 200 A - mám něco špatně? ;-) Domácí nabíjení bude trvat asi o "trošku" dýl... ;-)
ten článek je napsán tak trochu chaoticky a nepřesně. Podle info od výrobce by standardní kapacita baterie měla být 42kWh (260km dojezd) a za příplatek 70kWh. Nabití za 45 minut je uváděno jako Quickcharge, tj. na 80% kapacity. Samozřejmě je to uváděno na nabití té 42kWh, nabití 70kWh na 80% bude trvat o chlup déle.
Takže to znamená sosat 70A při 480V (které se v USA jen tak běžně nevidí) po dobu 45 minut - a to každé 2 hodiny jízdy po dálnici. Na masochistické české štreky typu "1× ročně štreka do chorvatska a zpět" to rozhodně nebude, ale jako pekáč na dojíždění (v USA běžně 100km) to bude určitě lepší než méně než 1 osobou obsazené SUV dýmající v koloně...
Na týhle Tesle se mi líbí to, že baterie jsou výměnné - prý za 5 minut. Až budou levné solární panely :-D, dalo by se dobíjení řešit dokoupením druhého acupacku, který by se přes den "zadarmo" nabíjel v garáži a druhý den by se na něj jezdilo. Na dlouhé šterky by se mohli používat vlaky, na ještě delší letadla či lodě a v místě dovolenkování si půjčit nějaké místní vozítko.Hezká hudba budoucnosti :-D Jen se obávám, že takto růžové to u nás jen tak nebude :-/
ve finále bude usa při dobíjení permanentně v blackoutu a budou se tam dobře prodávat čínský elektrocentrály na fosilní paliva
a nehcem vidiet ten nabijaci kabel na 200A... urcite bude navinuty v zadnom blatniku...:-P
istic 32A na 400V tak o com je rec ?!!!B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]
uplne bude stacit kabel s prierezom 35-50mm2 co zase nie je take hrozne (priemer aj s izolaciou tak cca 2cm) ;-)
Sedan s výklopnou zádí? 4dvéřový pětidveřák?:-D:-D
Prostě jiný kraj, jiný mrav - markeťáci v USA jako sedan označují kde co, sprosté označení "liftback" u téhle hypermoderní krásky by jim totiž evokovalo něco pro ně tak podřadného jako "starý rozhrkaný civic". Jinak prodávat to oficiálně i tady, šel bych asi ještě dneska rozbít prasátko a zapsat se na pořadník - protože tady za tyhle pracy nedostanete ani předpotopní dehtový Prassat...
No predevim 0-100 pod sedm sekund je docela masakr, nemusi se radit, maximalni kroutak je od 0rpm, proste "revoluce" v pravem slova smyslu. Ctu nejake konference s elekromobilama a kazdy, kdo si nekdy zkusil nejaky elektormobil, uz nechce nic jineho. Tesla roadster je podle lidi, co tom sedeli, lepsi nez ferrari ci lambo, jak motorove, tak podvozkove. No a samozrejme ujet 100km za cca 30-40Kc (podle tarifu) je take slusna vyhoda. V londyne se neplati mitne za vjezd do mesta a pod. A nejepsi je samozrejme to ze to nesmrdi :) v zemich kde se elekrina vyrabi z jadra ci z vody to je skutecne ekologicke vozitko :)
Mimochodem... zajímalo by mě, jak by to naši vydřidušští vykukové řešili s pojištěním a silniční daní, když obojí se u nás odvozuje od kubatury motoru (z tohoto hlediska je dnes Mazda RX8 s Wankelem levnější než Fóbie 1.4) :-D
U nas na Slovensku maju poistovne uz aj kategoriu ELEKTROMOBIL.
..."Model S může být dobíjen napjetím 120, 240 i 480V"...NAPJETIM?kdo to proboha po Vas kontroluje? vzdyt tuhle chybu by zvladl odhalit i Word...:-O
Word by to nedokázal ;-)
NAPJETÍ byl technický termín pro tlak páry na konci 19.století (nahlédněte někdy do starých výkresů kotlů systému Tischbein). Od roku 1900 už se ale přestal používat. Ale je to ostuda češtiny.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.