Tesla Model III ujede nejméně 346 km. Hotová bude koncem roku 2017

71 komentářů

Hartge
8. dubna • 0:19

SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi více drahých kovů než je dnes známých nalezišt.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x.
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií.
Elektromobily jsou slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.

Hartge
8. dubna • 0:16

ZHOVADILOST PRO HLUPÁKY, SEKTÁŘE A TY, KTERÝM SE TO LÍBÍ
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek. Auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (10% v zimě horší), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.

Quebe
4. dubna • 18:53

Vypůjčím si jeden komentář, který mluví téměř za vše, co se reálného použití současných elektromobilů týká."Jeli jsme Teslou přes Německo... běžná 100km trasa.
-16C fakt nepříjemná zima... topení ale bere šťávu, takže se moc netopilo, takže kosa v drahém autě (display uvnitř téměř nefungoval)
Po 20km, přišla sněhová vánice, odběr stěračů a běžná kolona... jak to tady tak bývá, tak pořádná.
Auto stojí hodinu na místě, mrzneme, stěrače raději kolega moc nepouští, šetří tak nevidí ven... Jen pozorujete jak ubývá baterie. cca po hodince se modlíte, aby se kolona rozjela a ona se rozjela, doplazili jsme se zmrzlý jak 50km blízkou benzinku (tady není výjimkou, že za 100km žádná není)
Teslu jsme tam museli nechat (obsluha odmítá nabíjet elektromobil - zákaz, bezpečnost, riziko tady nedávného požáru, nedokázali by spočítat za kolik si auto odebralo).
Dvě telefonní čásla musí Teslafahrer mít:
1. taxi které nás za 20min. odvezlo
2. odtahovka, která auto přivezla o tři hodiny později - auto už nechtělo jet, tak jej tím jeřábem přemístili co nejblíže domu s prodlužovákem.
Jinak auto fajn na pohled... ale účty za běžný servis bych Vám vidět nepřál. To by jeden těžko strávil. Kolega je optimistou, ale jezdí teď těch 100km raději se mnou, máme po ránu Webasto, v autě na tričko a plnou nádrž neefektivního benzínu v Priusu.
Já už nikdy Teslou nejedu."http://www.autoforum.cz/bleskovky/take-elektricka... ...

Kuk Vykuk
5. dubna • 1:59

To si vyjeli s vybitou baterkou??? Fakt zajímavý že Bjorn v mrazivím Norsku takový problémy nemá ani za polárním kruhem. ;-)

Martin
4. dubna • 16:39

Vezměte si, jaký je EM génius. Vyrobí auta přetechnizované elektrické auto v době, kdy jedna skupina chce "ekologické" auto, druhá technickou hračičku, třetí design atd...pak si řekne "No jo, ale lidi to musejí někde nabíjet" takže si vytvoří vlastní nabíjecí síť. Dojezd? Postavíme si továrnu na baterky. Až těch aut bude opravdu hodně (a já doufám, že tu EM stále bude mezi námi) tak si řekne "Elektroaut je hodně a přenosové soustavy mají problémy, vyrobíme vlastní zdroj energie..."

Kuk Vykuk
5. dubna • 2:14

Ty auta jsou navíc taková bokovka k jeho vesmírný raketový firmě Space X a firmě SolarCity což rozhodně nejsou žádný vořezávátka ve svým oboru.
Časem možná budou jen vyrábět baterky a zbytek někomu přepustěj.

Kuk Vykuk
2. dubna • 5:58

A už se taky našla první nevychytávka, velmi malý dveře do zadního kufru protože to dlouhý táhlý zadný vokno není odklápěcí a tudíž otvor kufru je omezenej jen koncem vokna a hranou kufru takže na pohodlné nakládání třikolky, kočárku, rozloženýho kola, větších beden zapomeňte.Taky palubka je naprosto holá s vetknutým ajpedem uprostřed a kde jsou všechny ovladače a rychlost je jen čislo v rohu :-D To bude pro dost lidí asi dost nezvyk nemýt kapličku s tacháčem :-D

Míra
2. dubna • 20:47

Ty střílíš i a y jako pistolník od pasu :-)

Kuk Vykuk
4. dubna • 1:16

Pyf paf :-P

Drákula 48
2. dubna • 23:57

:-)) Nejen i/y, ale hlavně hluboké "myšlenky".

Kuk Vykuk
2. dubna • 5:43

Už je přes 200 000 objednávek. Elon Mlask si začíná dělat vážný starosti s kapacitou výroby.
Klasický automobilky musí pěkně skřípat zuby z tak šílenýho zájmu vo auto který si za 24 hodin objednalo přes 100 000 lidí aniž by ho vidělo. :-D Zvláště pak jejich akcionáři jsou v šoku a budou na ně asi pěkně nepříjemně tlačit ať zkopírujou úspěch Tesly M3. Začne stejnej efekt jako u Applů, kdy je ostatní začnou bezhlavě a většinou i blbě kopírovat a budou všechno srovnávat Teslou. Na jednu stranu je to fajn, ale na druhou stranu je to kontraproduktivní protože to vede k potíraní zdravých nápadů ve vlastní fabrice. Dinosauří myšlení starej výrobců bude pěkná brzda. A to ješte ani nevylez Apple se svou "troškou" do mlýna. A za ním už se chystaj další auto startupy ze Silicon Valej a z Číny.
Jedině BMW ukázalo, že je připravený. Akorát zatím totálně kryplí ty svoje plastový auta naprosto tragickým dojezdem.

bzzz
2. dubna • 6:39

Kdybych byl v baliku, tak si ji taky objednam (ikdyz ji nechci), mj aby meli analytici, varici z vody a vestci s cim pracovat ;-)

trewqcz
1. dubna • 23:23

Tesla dělá pěkný auta, sám jsem měl možnost se projet v model S a byl to super zážitek. Jen to chce aby se pohnula technologie akumulátorů. Protože dojezd je fakt tragický, i když je pravda, že tesla je na tom líp než většina ostatních, ale furt to není ono.

Kuk Vykuk
1. dubna • 19:00

Celej svět díky levnější Tesle uplně zapoměl že v ten samej den přišli nový ajFouny. :-D

josephko
1. dubna • 14:53

Predstavenie novej Tesly sa nedá pomenovať inak ako kolosálny úspech. Ktorého auta v histórii sa za deň objednalo 130.000 kusov?
Autori článku asi nepozerali vystúpenie Elona Muska. Inak by nemohli napísať takú hlúposť, že neposkytol veľa technických informácií. Uvediem 2 podstatné. KAŽDÁ Tesla 3 bude mať rýchlonabíjanie a KAŽDÁ Tesla 3 bude mať autonómne riadenie. Do konca roka zdvojnásobia počet nabíjacích staníc na celom svete.

Lukáš
1. dubna • 15:48

No mně se líbí, jak argumentují, že rychlonabíječka zvládne auto nabít na 50% za 20 min. Co ale když přijedeš k nabíječcce a je mimo provoz. K další víš, že nedojedeš. Nebo před tebou čekají na nabíjení další dvě auta. Pak ti nabití trvá hodinu a po ujetí 150 km zase hledáš nabíječku.

Míra
1. dubna • 17:35

Přesně z těchto důvodů je představa sítě veřejných nabíjecích stanic na principu dnešních čerpacích stanic nesmysl. Takto se to prostě praktikovat nedá. Elektřina má vlastnosti zcela jiné, tudíž i přístup k jejímu doplňování pro ježdění musí být už od základu zcela jiný než jak jsme zvyklí u paliv.

dpcstb
1. dubna • 20:43

tie rychlonabijacky maju solarne panely, ktore dobijaju baterie. a potom tie baterie dobijaju baterie auta. ako inak by si to chcel dobijat? u bezdrotoveho nabijania su velke straty

*
2. dubna • 23:40

No jasně, a u každé takové rychlonabíječky, pro několik stovek nabíjených aut denně, bude lán solárních panelů. To je ekologie...3-[ Zajímalo by mě, kolik třeba Tesel Mod. S je současná, plně autonomní solární rychlonabíječka, s několika málo panely, schopna za den nabít. Odhadem pár kusů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
4. dubna • 1:13

Bodejť lány solárních panelů jsou strašně neekologický :-D

zlepšovák
1. dubna • 10:15

Ten sklon střechy vzadu asi není úplně ideální pro to, aby tam bylo dost místa nad hlavou pro cestující vzadu. Větší prosklení to možná zvětší opticky, ale jinak je z hlediska prostoru celkem jedno, z jakého materiálu ta část nad hlavou bude vyrobena. Kdyby se to náhodou převrátilo na střechu, tak plech nad hlavou by byl asi bezpečnější, než sklo? Pokud by to někdy dělali i ve verzi kombi, tak tam by asi takový problém s místem nad hlavou nebyl.

hudla
1. dubna • 12:34

Bezpečnost nevim, jestli tam bude bezpečnostní sklo nebo kus plechu, pořád to projde skrz. Kov se může tvářit bezpečněji, ale ve skutečnosti je pouze pár milimetrů tlustý, protože nemá chránit, ale má vyplnit díru. Spíš je výhoda, že když tam je sklo, tak není potřeba tam dávat výplň a místa pro hlavu tam je opravdu víc. Viz videa z jízd na YT.

čert
1. dubna • 13:56

Ještě, že máme Apríla. Pár milimetrů tlustý plech na střeše jsem měl naposledy na vojně v bévépéčku :-) Osobí auto má plech střechy cca 0,8 mm silný.

Kuk Vykuk
2. dubna • 5:13

No jo spousta lidí ani po desítkách let vůbec neví v čem vlastně jezdí :D

Sarcasticus
1. dubna • 13:12

Existuje snad plech, který při nehodě popraská anebo se rozpadne na drobné střepy? Že by tam Tesla dala nějaké "plechové" sklo, které se při nehodě nerozbije, ale jen trochu deformuje a zevnitř to sklo bude měkké jako stropní výplň pod plechem?

hudla
1. dubna • 14:09

No ono sklo se rozbije a popraská, avšak střepů se bát nemusíme. Plech se deformuje dovnitř a zůstane v zdeformované pozici, což vždy nemusí být pozitivum.

Sarcasticus
1. dubna • 14:17

Tak existují nějaké videozáznamy, kdy nějaká osoba při nehodě vypadla (vyletěla) rozbitým oknem, ale že by někdo proletěl plechem? Nicméně pokud to sklo bude opravdu bezpečnější než plech, tak to by jednou mohla Tesla začít vyrábět třeba skleněné elektrické tanky ... ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zlepšovák
1. dubna • 15:57

Takový skleněný tank by byl nejspíš celkem průhledný, takže by mohl splývat s pozadím a nepotřeboval by tak maskovací nátěr, tedy kamufláž. A kromě toho by se od skla jinak odrážely i radarové paprsky, což by mohlo zmást radary buď na bojišti anebo pokud by někdo s takovým elektrickým tankem překročil třeba max. povolenou rychlost na dálnici. :-D

J. Kotas
1. dubna • 9:37

Pro mě je naprosto fascinující, jak ohromná poptávka po tom autě je. 115 tisíc rezervací za 24h (kazdy zaplatil 1000 USD). Obležené Tesla story podobně jako když vychází nový iphone. Přitom dodávky začnou až za necelé 2 roky. A někdo nám tu bude tvrdit, že elektromobily jsou slepá cesta... Elektromobily s nevyhovujícími parametry jsou slepá cesta - např. Nissan Leaf, BMW i3, apod.Jenom tak pro zajímavost, dlouho před uvedením se Musk chlubil, že aerodynacký činitel Cd bude pro Model 3 mít kolem 0,2. Pro srovnání Tesla Model S má Cd=0,24.

Neurotic
1. dubna • 17:02

Nejvíce fascinující je, když pak nedokáží zdůvodnit proč si nekoupili něco za 5tisíc jinak než, že to není Apple:-D Mimochodem by mě zajímalo kolik z těch lidí má Apple tím by se totiž ledasco vysvětlilo:-D

Atomas
1. dubna • 15:57

Domnívám se, že 115 tisíc rezervací na produkt, který se na trh bude dodávat za dva roky svědčí pouze o jisté degeneraci společnosti. A malý matematický úkol: Už jste si někdo spočítali, kolik Temelínů se bude muset postavit, aby se v případě hromadného rozšíření elektroaut mohla tato auta dobíjet?

xman
1. dubna • 17:38

Pokud by u nás všechna osobní auta(přibližně 5 mil.) jezdila na elektřinu(což se asi jen tak nestane), dělá to při nájezdu 15000km/rok přibližně celkovou spotřebu pro elektromobilisty 11 TWh/rok. Česká republika v roce 2014 "exportovala" do zahraničí 16,9 TWh. :) Hezký víkend.

dpcstb
1. dubna • 20:38

v cesku uz niesu ziadne uhelne elektrarne, ze si moze atomka dovolit exportovat?

Atomas
1. dubna • 18:04

Nechtěl jsem to počítat, takže díky. To ovšem znamená jeden další Temelín pouze pro ČR. A teď to vynásobte všemi auty v Evropě... Jak nereálné ;-)

vsp
3. dubna • 12:45

Protože (elektro)auta většinu dne někde stojí, mohou se stát inteligentní součástí přenosové sítě. Zvlášť vítr a soláry mají nerovnoměrnou dodávku, a tak se nabíjení aut může zapínat/vypínat podle toho. Už teď třeba v Texasu existuje tarif "v noci zdarma" (hodně jim tam fouká - http://www.nytimes.com/2015/11/09/business/energ... ...
Třeba to může fungovat tak, že si řeknu "potřebuju auto dobít za každou cenu", nebo "mám času dost, nikam do pondělka nepojedu, nabij mi to co nejlevněji".

Kuk Vykuk
1. dubna • 19:56

To neznamená žádnej další Temelín, ale jenom to, že nebudume exportovat naši eletřinu a pěkně si jí tady spotřebujem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
1. dubna • 20:01

V Holansku se už od roku 2025 nebudou prodávat spalocí popelnice. Už se současnýma prodejema maj slušně nakročeno.
http://insideevs.com/netherlands-moves-to-allo... ...

Brumla
1. dubna • 19:47

Hustej dement. Ne, neznamená to jeden další Temelín pro ČR. Fakt kurva ne. Přispěvatel nad tebou ti to zrovna vyvrátil. 100% elektromobilita tady nebude nejmíň 40 let, neboj.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dpcstb
1. dubna • 20:40

to co pises by platilo akby sa elektroauta rozsirili iba v cr. ak sa rozsiria tam kde teraz temelin vyvaza, tak bud bude temelin musiet vyvazat este viac, alebo vyvazat nebude a tam budu musiet postavit nove elektrarne

Jan
1. dubna • 12:46

Značné množství těch předobjednávek je spekulativních. Pokud se kupci podařilo získat dobré místo v pořadníku, bude schopen svou investici dobře zpeněžit. A Tesla přišla na dobrý způsob jak na tom také vydělat.

Brumla
1. dubna • 19:42

Tak jsou to v podstatě takové futures na Teslu, ale je otázka, do jaké míry to pořadí bude obchodovatelné a jakou to bude mít tržní likviditu. Jinak proč ne.

Kuk Vykuk
1. dubna • 19:07

Myslýš jako že 70 000 lidí to přeprodá dál? :-D

dpcstb
1. dubna • 20:36

samozrejme, to bolo prve co mi napadlo. ved tak sa to robi aj s iphonmi... vystojis radu a predas niekomu za dvojnasobok

Zelí
1. dubna • 9:57

Vážený pane, pokud se elektřina nákladově zdaní jako ostatní paliva, tak to bude neprodejné, protože je to technicky nekonkurenceschopné.
Je to jako návrat ke koněspřežce.....

Brumla
1. dubna • 19:40

Kecáte blbosti, elektřina nikdy nebude zdaněná jako fosilní paliva, z mnoha důvodů to tak nemůže být. Nikdo nenavrhuje, že by k tomu mělo dojít a zatím jsem o tom slyšel jen od internetových diskutérů, kteří nemají rádi Teslu. Klasický umělý pseudoproblém.

Ivan
4. dubna • 12:48

Proč by elektřina nemohla být zdaněná? To je jen politické rozhodnutí, že například daň za 1kWh bude třeba 100Kč. Pravda zatím to nikdo nenavrhuje.

Martin
4. dubna • 16:29

a jaká bude daň když si tu elektřinu vyrobím sám?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
*
10. dubna • 7:01

Zdanit lze úplně všechno.

vsp
3. dubna • 12:35

Jednoduše. Zdaní se využívání silnice, tedy se zavede mýto i pro osobáky. Zdanění se přesune ze spotřební daně z paliv do poplatku za kilometr.
Stát ty peníze potřebuje, tudíž si je někde vezme.

dpcstb
1. dubna • 20:35

tabak nikdy nebude zdaneny ako fosilne paliva...

Brumla
2. dubna • 21:33

Kdo kdy říkal, že tabák nebude zdaněný? Spotřební daň na tabák je logická a správná věc.

Martin
1. dubna • 14:42

tak tohle je naprosto nerealizovatelné, takže zkuste něco jiného....myslím to o zdanění

hudla
1. dubna • 10:31

Můžete mi vysvětlit co to znamená technicky nekonkurenceschopné? Jako, že to nemá motor s 36% efektivitou, ale jenom 96%? Spalováky nemají kam dál jít, nemůžou jít proti zákonům fyziky...
Elektromobily jsou technicky to nejvyspělešjí, co může na silnicích jezdit. Jedinou slabinou jsou akumulátory(mimochodem v dnešní době použitelné pro 99% situací), ale nebojte se, na tom pracují nejenom automobilky.

bzzz
2. dubna • 6:35

Spalovaky samozrejme maji kam jit, zalezi ovsem, co spaluji ;-)

Kuk Vykuk
2. dubna • 6:49

Tak leda s nanopovrchama nebo jako ohlušující turbíny :)

dpcstb
1. dubna • 20:33

a kedy si v spalovacom aute naposledy riesil ci zoberes o kilo viac alebo menej batoziny? tu tych 350km bude mat dojazd predpokladam za idealnych podmienok. staci ze nalozis plne auto ludi a batoziny, pustis klimu, radio :D , pojdes niekam kde niesu rychlonabijacky a mas po vylete.
elektromobily su zatial dobre len do mesta a blizkeho okolia a to i len pre tych ktori to doma maju ako nabit

Vana666
1. dubna • 13:23

Nj, blbé je že ta 36% efektivita furt dojede třikrát dále, ani pak se moc nezdrží a navíc v ní je teploučko.
Jinak nic proti elektrice, kam dosáhnou dráty tam funguje perfektně.

Jan Taraba
1. dubna • 13:39

..... takže trojebus? A jak se budou bílé tykadlododávky předjíždět?:-Pa nebo že by ŘSD zabetonovalo do dálnic nekonečnou indukční smyčku....??

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
1. dubna • 13:51

Budování smyček bych ŘSD radši nesvěřoval, oni jsou zaměřeni spíše na tunely

zlepšovák
1. dubna • 16:09

Třeba by šlo indukční smyčky uspořádat do tvaru tunelu? Tzn. omotat celé dálnice drátem nikoliv vodorovnou smyčkou pouze pod vozovkou, ale svisle kolem dokola šroubovicí z drátů. Sice by tam při průchodu el. proudu vznikalo silné magnetické pole, ale stálo by to určitě mnohem víc než obyčejný tunel.

inspirace
2. dubna • 16:47

Takové dlouhé cívky opletené kolem každého jízdního pásu dálnice by asi potřebovaly spoustu energie. Ale kdyby se pak vozidla uvnitř cívky vznášela na magnetickém polštáři, tak by dálnice tak nedrncaly a vozovka by měla asi mnohem delší životnost.

Atomas
1. dubna • 9:17

V našich zeměpisných podmínkách naprosto nepraktické. Velké prosklení střechy bude potřebovat v létě vozidlo příliš klimatizovat a v zimě zase vytápět. Dojezd 340 km tak bude z říše snů...

Brumla
2. dubna • 16:37

V našich zeměpisných podmínkách?? Byl jsi někdy v kalifornii?

Kuk Vykuk
4. dubna • 1:05

Nebo v Arizoně či na Floridě? :)
Víš proč všechny káry testujou v Death Valley?
Víš co to je Death Valley?

Jan Taraba
1. dubna • 13:34

Ještěže Teslamani nejezdí na dovču do chorvatských štěrkoven. To by drandili tři dny tam a tři dny zpátky.:-D

Atomas
1. dubna • 15:53

V pondělí o velikonocích jsem trošku popojížděl po příbuzenstvu a ještě jsem coural na výletu po českých hradech. Celkem jsem ujel asi 260 km, to je cca 17 litrů benzínu. 50ti litrová nádrž to dá v pohodě. Nedokážu si představit, že bych ujel 200 km a potom se strachoval, zda dojedu...

Driver
1. dubna • 8:50

Za 1 mega v ČR ? Zrychlení za 5,9 ? 346 km ? :-)

Sarcasticus
1. dubna • 9:15

Za jak dlouho asi zvládnou výměnu baterií po ujetí nejméně 346 km ? ;-)

inspirace
2. dubna • 16:39

Nejspíš to na rychlou výměnu baterií nebude konstrukčně připraveno, takže místo rychlé záměny celého battery packu to bude nutné zdlouhavě dobíjet.

Kuk Vykuk
1. dubna • 18:57

Ty? Za 10 let :)

Doporučujeme

Články odjinud