Tesla má dalšího soupeře. Atieva je nový čínský sportovní elektromobil

Vypadá to, že se rodí další soupeř pro automobilku Tesla. Společnost Atieva, která sice patří Číňanům, ale sídlo má v USA v Kalifornii, vypustila do světa první upoutávku na svůj nový elektromobil. Představí se v roce 2016 na autosalonu v Pekingu.

Společnost Atieva je financovaná státem vlastněnou automobilkou BAIC, která proslula v minulosti například kopiemi známých evropských aut. Nyní má v BAIC podíl i koncern Daimler.

Testy | Elektromobily | Luxusní auta | Tesla

Test Tesla Model S: Úplně jiná

O použité technice nového elektromobilu Atieva se zatím mnoho neví, ale na autě spolupracuje například Siemens, korejský výrobce akumulátorů SK Group a italský produktový specialista CECOMP, který se stará také o design.

Zajímavé je, že společnost Atieva založil bývalý vice prezident automobilky Tesla Bernard Tse a zakladatel společnosti Astoria Networks Sam Weng. Atieva se ze začátku soustředila na vývoj softwaru pro řízení akumulátorů a plug-in hybridních systémů.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek