Tesla chce začít vyrábět předsériové vozy Modelu 3 už tento měsíc

41 komentářů

Kuk Vykuk
13. února • 4:52

Už i Burešovo bulvár záchvatila panika!
"Elektromobily vpřed. Ceny baterií klesají, masový nástup elektroaut začíná"
http://ekonomika.idnes.cz/elektromobil-elektroauto-... ...
Jéžišmarjá co budeme dělat!!! :-O
:-D

Kuk Vykuk
13. února • 5:08

"Tradiční automobilky zaspaly vývoj""Mladoboleslavská Škoda na norském příkladu pociťuje, jak se absence elektromobilů v nabídce může negativně projevit na prodejích. Ještě v roce 2015 byla Octavia v severské zemi třetím nejžádanějším modelem v Norsku, loni se nedostala ani do první desítky."
Za chvili přijdou i vo Holandsko.Škodofka přijde s prvním hybridním polosračkometem až za 2 roky.
Jestli v Číně nenabídnou elektriku tak tam končej. Schválně kdy tedle model nasadí i Indie.VW už pomalu nebude dodávat Golfy v naftě vůbec.
Pohřeb spalováků spalováků se nepříjemně zrychluje.

Kuk Vykuk
11. února • 6:02

Za chvíli ukážou i tahač a pick-up.

josephko
10. února • 17:24

Ktorá automobilka v minulosti zvládla skrátiť o 2 roky nábeh výroby nejakého modelu? Pôvodne sa totiž Tesla 3 mala začať predávať až v r. 2020.
Takže Elon Musk je nielen super vizionár, ale aj vynikajúci manažér. Ostatné automobilky Teslu stále len dobiehajú, resp. sa ju len pokúšajú dobehnúť...
Kým sa my v našich končinách spamätáme, bude už polovica Ameriky jazdiť na elektrinu...

OK
10. února • 23:33

Na podzim 2015 tady psali, že "zdržení výstavby posune sériovou výrobu malého sedanu až na rok 2017" - viz http://www.autorevue.cz/tesla-odhali-sve-elektric... ... . Kdy by asi tak mělo být to "Pôvodne ... až v r. 2020"?

Tohares
11. února • 11:08

V roce 2020 původně plánovali produkční kapacitu 500k aut. Nyní plánují stejnou na 2018 a 1M v 2020.

OK
12. února • 8:55

Ale to není odpověď na to, co tvrdil "josephko" :
"Ktorá automobilka v minulosti zvládla skrátiť o 2 roky nábeh výroby nejakého modelu? Pôvodne sa totiž Tesla 3 mala začať predávať až v r. 2020. Takže Elon Musk je nielen super vizionár, ale aj vynikajúci manažér. "
Zkrátka míchá dohromady náběh výroby, který byl podle toho článku z r. 2015 naopak odložen, a nějaké nedoložené číslo o začátku prodeje v roce 2020. Možná si to
spletl s tím, že kvůli mnoha rezervacím na Tesla Model 3 se tak nějak předpokládalo, že zájemci bez rezervace si budou moct koupit tento model až v r. 2020. To ovšem s údajným zkrácením náběhu výroby o 2 roky opravdu nesouvisí, protože se zřejmě výroba proti někdejším slibům naopak opozdila.

Mirek
10. února • 19:34

A ty víš jak dlouho již firma pracuje na nějakém model v momentu, kdy oznámí, že ho bude vyrábět? S tímhle tvrzením bych byl velice opatrný, protože vím, jak dlouho trvá tenhle vývoj a také jak dlouho trvá samotná příprava výroby. Musk není kouzelník, leda by dělal karoserii způsobem Trabant a samozřejmě i to ostatní. Nebo si opravdu myslíš, že v Evropě lidé v automobilovém průmyslu dělají oproti Tesle jen s třetinovou rychlostí, výkonem?

Saman
10. února • 19:47

ono jde spis o to, ze Teslu ridi nekdo kdo tam ma rozhodujici slovo ktere se nemusi ohlizet na nejake vybory, radu, akcionare a podobne, vetsina automobilek funguje birokraticky, takze nez se vubec neco schvali tak ubehnou v lepsim pripade mesice v tom normalnim rokyv Tesle taky dost osulujou testovani, vpodstate spoustu veci nechvaj az na klientech aby to za ne otestovali v provozu na prodanych autech :-D spoustu veci maj jednoduchych a spoustu veci za ne vyvynuli jine automobilky, treba Mercedes, takze bych se nedivil kdyby jejich vyvoj byl opravdu mnohem kratsi a od prvniho rozhodnuti do skutecne vyroby to tak zvladnou rychleji nez kdejaka "stara" automobilka

Mirek
10. února • 23:30

Nezlob se, ale tady vůbec nejde o to jestli se musí na někoho ohlížet, ale jak dlouho trvá vymyslet, zkonstruovat to, vyrobit lisovací nářadí na díly karoserie (pokud to nebude plastové autíčko), připravit výrobní linky.... Ale dodavatelé to také neudělají ze dne na den. To není žádná sranda.
Ten druhý odstavec, to snad ani nemyslíš vážně.

Saman
11. února • 15:26

Tesla si najala na Model S nejpovolanejsi z povolanych co se jim nelibilo jak to delaji automobilky u kterych predtim pracovali, jinak jsi pekne obratil, pripravyt vyrobni linky je otazka mesicu ;) u Tesly se navic vetsina deje automatizovane a je to tedy hlavne o naprogramovani danych robotu, ostatne Tesla si kvuli tomu i koupila Nemeckou tovarnu a vyrobce robotu kteri se automatizaci zabejvaj, model 3 navic neni nijak konstrukcne slozitej, naopak tim ze se drzi konstrukci predchozich modelu automobilky, tak je velice konstrukcne jednoduchy ;-) stejne tak posledni znama vizas interieru ukazuje ze je to strohe jednoduche reseni

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
11. února • 21:36

Opravdu za několik měsíců? Viděl jsi někdy výrobu nové lisovací linky, jak dlouho trvá, než se vše vyrobí a než se to zprovozní u zákazníka? A co svařování karoserií, nové svařovací roboty, zprovoznění... To se vše vyrobí a zprovozní za několik měsíců? A všecho nářadí k tomu potřebné.... to se také vyrobí za několik měsíců?
Proč potom všichni blbnou u nového auta tři roky dopředu, když to jde zvládnout za několik měsíců?

Saman
12. února • 10:40

zadej si to vyhledavace youtube, a pak si na youtube zadej "visit Tesla factory" a nejake to video si pust, treba tam objevis tu pasaz kde bejvalej zamestnanec Toyoty starajici se o vyrobu Toyot v Kanade vysvetluje ze kompletni linku pro Teslu S meli postavenou za 3 mesice, a tu samou linku aby mohla zaroven vyrabet model S i model X museli 1 tyden presnatavovata pak si dej do kontextu vetu kde kvuli modelu 3 bude dana linka na tyden zastavenainformaci ze vsichni blbnou 3 roky dopredu u noveho auta jsi ziskal odkud? ja muzu rici informace pouze ze Skodovky kde pracuje nekolik znamich, a treba na soucasne modely Skoda se linky zacinaji budovat priblizne 4-5 mesicu pred zahajenim vyroby ;) i z me strany deadline na odevzdani vizualizaci bejva priblizne 6 mesicu pred zahajenim vyroby daneho modelu, a ze jsem za poslednich 6 let delal pro Skoda Auto hned 5 zakazek ;)

Mirek
12. února • 21:04

Ty informace mám asi proto, že to hodně let zažívám. Evidentně si pleteš montážní linku, s výrobními linkami dílů auta. Tys to nepochopil z toho, co jsem napsal? Dodávka od objednání až po zprovoznění, včetně betonážních prací, velkého lisu, trvala rok.

Saman
13. února • 13:00

mozna nekde u nejake firmy z dob komunismu, u modernich dodavatelu jsou terminy krapanek jinci ;-) ostatne kuprikladu o nejvetsim lisu ktery Tesla pouziva se toho napsalo celkem dost, vcetne toho jak rychle se jim to podarilo dovestm nainstalovat a zprovoznit pred zahajenim vyroby Tesly S jen tak pro predstavu, 27 rijna 2010 Tesla kupuje tovarnu ve Freemontu, 22 cervna 2012 je zahajena oficialni vyroba modelu S v dane tovarne, od nakupu stare tovarny kterou je treba vyklidit a upravit a zahajenim vyroby prvniho serioveho modelu v upravene tovarne ubehlo celych 20 mesicu, za tech 20 mesicu se museli vyklidit a zlikvidovat linky Toyoty a GM, museli se prestavet 3 casti tak aby vyhovovali novym robotickym linkam, 18 unora 2012 Tesla oznamuje ze porizuje 50 tunovej lis na lisovani hlinikovych casti (4 mesice pred tim nez zahaji vyrobu modelu S) 3 mesice pred zahajenim vyroby modelu S oznamuji ze se zacina skladat montazni roboticka linka pod vedenim byvaleho zamestnance Toyoty ktery mel nastarosti vyrobu Toyot v Canadevsechno velice snadna a dohledatelna fakta na internetu, nastesti Tesla se rada chlubi cislama a datumamaprenastaveni stavajici robotizovane vyrobni linky na model S aby se na ni zaroven mohl vyrabet i model X ma za nasledek 14 denni odstavku vyrobni linky Tesla ve Freemontu, na teze lince se vyrabej oba modely

Mirek
13. února • 19:12

Takže z několika měsíců je najednou skoro dva roky. Já psal u lisu jeden rok.Tos mě tedy pobavil. Ještě nezapomeň, že zahájení výroby, koupě továrny..., nemá nic společného s tím, jak dlouho auto konstruovali a jak dlouho trvala příprava nářadí ..., u dodavatelů, na výrobu.
Kterápak socialistická firma v Německu umí vyrobit takové lisy a má podle tebe tím pádem tak dlouhé termíny? Jsi vtipný, v socialistickém, i bývalém, sektoru nikdo takové lisy nevyrábí.
Když tak všechno víš, tak několik let nazpět v Boleslavi stavěli nové velké lisy. Nepamatuji si, jestli to náhodou nebyly Diffenbachery. Zajdi se tam zeptat, jak dlouho trvalo, než je na místě jen sestavili a zprovoznili, možná ti některá dobrá duše řekne i jak dlouho trvalo od objednání k dodání. Nebo si přečti, jak se staví kompletně nová lisovna a jak dlouho to vše trvá.http://www.skoda-auto.cz/news/2015-11-05-stavba-no... ...
"Na jaře příštího roku pak bude zahájena montáž nové linky PXL 2. Její uvedení do provozu je plánováno na únor 2017."http://www.skoda-auto.cz/news/2016-12-14-vystavba-... ... Já vím, v Americe mají vše větší, vše se tam vyrobí alespoň 2x rychleji.... Jo propaganda je pěkná věc, jen se nesmí dívat člověk na postavení haly a vybavení pro výrobu, ale musí znát i to pozadí s objednáním a přípravou a výrobou samotného auta.

Saman
13. února • 13:04

oprava > ne 50 tunovej lis, ale za 50 milionu dolaru, co dokaze vyvynout lisovaci tlak 4500 tun

milanekjablonecak
11. února • 19:37

Když je tak konstrukčně jednoduchej a strohej v řešení interiéru, tak proč je tak drahej? A neříkej, že to je baterkama.

Saman
11. února • 20:08

co je jak draheho?

milanekjablonecak
11. února • 20:29

Odpovědět na otázku otázkou, to chce už fištróna. Tak radši nic a zapomeň.

mpolan
10. února • 18:41

To víš, Amerika nemusí platit drahý vývoj hloupých dieselů...

Tohares
10. února • 13:00

35000 USD je cena bez daně. Takže po přepočtu minimálně 1 150 000,- Kč za verzi holobyt.

OK
10. února • 23:37

Pokud ČNB letos přestane oslabovat korunu, pak to možná nakonec vyjde v přepočtu na Kč i o něco levněji?

Saman
10. února • 20:04

bude dost zalezet na cenove politice v dane zemi, kuprikladu Tesla S v USA cca od $60 tisic - 1.44 milionu korun, v Nemecku za 74500€ - 2 miliony korun, v Norsku od 630 tisic norskych korun - 1.9 milionu koruna ted treba Bolt, v USA od $36 tisic - 870 tisic korun, v Norsku je Ampera-E od 300 tisic norskych korun - 900 tisic korun, Nemecka cena jeste bohuzel nenicelkem nepomer v narustu ceny u Tesly v USA vs. Norsko a Nemecko, Tesla na Evropanech proste slusne rejzuje :-D

Tohares
10. února • 23:01

Zapomněl jste na daně, odpustky daní a dotace. A pak tu máme tu cestu přes oceán navíc. A z toho všeho plyne, že nemáte ani šajn, kolik z těch eur teče zpátky do USA.

Saman
11. února • 15:22

ukazoval jsem jen rozdil, navic jak Tesla, tak Ampera se vyrabej v USA a do Evropy se musej dovest uplne stejnedane ani dotace nas nemusej zajimat, mas tam jak trh USA kde jsou dotace tak Norsko kde dotace finacniho razu nemaji tak Nemecko kde je opet dotace, a koukal jsem na ceny bez dotaci, vyrobci je na stranklach uvadej kdys si auto skladas, proste a jednoduse Tesla z jakehosi duvodu je v Evrope mnohem drazsi nez v USA, kdesto Bolt alias Ampera (sklada se na stejne lince v USA v Michiganu a vyrabi se z velke casti v Korei)

Tohares
11. února • 18:31

Tesla si účtuje oproti ceně, která by vyšla čistě přepočtem USD->EUR již od :-D cca 4000 EUR příplatek. Příplatková výbava je dražší o cca 10-100 EUR. Nejlevnější Tesla S stojí v US 72500 USD a v EU 72240 EUR. V plné palbě je v US 168 750 USD a v EU 164 090 EUR. Takže to máme rozdíl 4110 a 5510 EUR, 111k a 149k Kč. OK v EU jste bral cenu bez daně, ale v US jste bral cenu po započtení ušetřených nákladů na palivo. Vzhledem k pohybu kurzu a vůbec logisticky a papírově náročnější EU si nemyslím, že by z těch peněz navrch nakonec něco přistálo na účtu Tesly v US -> nikdo na nikom nerýžuje.

Jón Mrsk
10. února • 14:04

Na auto postavené z peněz daňových polatníků dost vysoká cena. A Mazdu to připomíná nejen číslicí.
Ale pokud je to i s domácí nabíjecí stanicí na sluneční nebo větrnou energii, tak to potom jó.
P.S.
Víte kolik stojí slušná domácí nabíjecí stanice s rychlonabíjením a jakou má reálnou životnost?

Saman
10. února • 19:52

a k cemu je doma rychlo nabijeni? jinak normalni az 22kW domaci wallbox se da poridit okolo 10-20 tisic a jen k nemu musi mit dotycny dostatecnou pripojku k siti a v danem voze dostatecnou palubni nabijecku aby takovej wallbox mel nejaky smysl https://goo.gl/Qjqeya...

Jón Mrsk
10. února • 14:13

A trocha teorie z českého lithiového království. Vyměníme naše Lithium za korálky a zrcátka? Ukradnou nám ho jako vodu a uhlí? Minulými vlastizrádnými zlodějnami prověření odborníci stále sedí na svých místech.
https://www.youtube.com/watch...

Tohares
10. února • 14:40

LOL, už vidím, jak bude stát něco efektivně těžit. Tesla velmi pravděpodobně nic těžit nebude. Osobně bych to viděl spíše na VW nebo nějakého oportunistu s konexemi. Stát by měl maximálně něco danit, ale rozhodně nic neorganizovat. To "video" je snůška hoven, krom toho, že to bude zase tunel :-D.

kolemjdoucí 2
12. února • 11:52

Ehm, přestaňte tu laskavě šířit bludy. Státy vznikly právě proto, aby pro svůj národ zajistily (a tedy i zorganizovaly realizaci) služby / služeb, které si jednotlivci nebo malé skupiny zajistit nemohou, nebo ne kvalitně pro všechny - např. dálnice a inženýrské sítě, obranu vnějších hranic, školství + zdravotnictví atd. Že se to platí z daní to k tomu jaksi patří, ale právěže by realizaci těchto kritických záležitostí neměl předávat těm "oportunistům s konexemi", jak jste to trefně nazval, ani jakýmkoliv jiným soukromým složkám.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
13. února • 4:36

Lol, většího naivku jsem neviděl, jestli státy vznikly kůli tomu aby mohli zajistit svejm národům dálnice, školy a zdravotnictví tak jsem čínskej bůh srandy křiženej s papežem a slepou bábou. :-D:-D:-D
Za své bludy dostáváš zlatýho bludišťáka.
Vskutku výstavní idealista, bez špetky znalosti historie :-D

Tohares
10. února • 14:11

Poprosil bych o zdroj informací, že to auto platí daňoví poplatníci.
P.S.: Víte o někom, kdo doma potřebuje rychlonabíjet?

Jón Mrsk for Tohares
10. února • 14:20

Dotační a grantové programy amerických ministerstev a vlády a částky vyplacené firmám Elona Muska si dohledejte sám. Já se za Vás učit, ani pracovat nebudu. Vždyť to bych Vás člověče nešťastná příživnická živil jako Američani Muska. :-O :-D

Saman
11. února • 17:02

6 miliard na oddluzeni jsi Cepra taky zapomel, a naklady na tu suprovou naftu uskladnenou u Nemcu radsi zapomel jeste predtim nez se to zacalo resit v mediich :-D hlavni je ze prece Tesla ziskala od US vlady pujcku a spoustu cechu to ted muze trapit a musej to vkladat do kazde diskuze kterou navstivej, asi kdejaky cech plati americke dane a tak se ho to dotyka, ....aby jim pak hned ti znalejsi objasnili ze to Tesla splatila a ze nektere americke automobilky dodnes nesplatili dluhy v desitkach miliard dolaru ktere byli vynalozene na jejich zachranu kdys krachovali, ale tak hlavne ze mame v diskuzich porad o cem psat :-D

G
10. února • 18:55

Takových tro(t)lů jako jsi ty je plný český internet..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
11. února • 5:51

Když Paroubek cáloval z jeho kapsy Hnůjadji 5,5 miljardy na jeho Nošovice a mlčel jak pěna a ani necek. Stejně jako když Sobotka oblkádal Škodfku 2,5 milijardama :-D

kolemjdoucí 2
12. února • 11:44

Jenže u toho nevnucovali po socialisticku mrtvou technologii, kterou nikdo nechtěl ;-) To je dost podstatnej rozdíl

Kuk Vykuk
13. února • 4:16

Jak se vnucuje po socialisticku, tím že se dělaj pořadníky na nedostatkový zboží a čeká se 10 let na Tráboše jako v NDR? Samozřejmě po řádném posouzení uličním výborem zda si ten krám vůbec zasloužíš. B-]

Tohares
10. února • 14:26

Takže bez argumentu a po upozornění opět bez argumentu. Já o "dotačních" programech vím docela dost. Bohužel jsem slyšel a četl jen o daňových úlevách a půjčkách, které byly splaceny. Daňové poplatníky to nestálo nic, akorát nemohli nechat za nevybrané peníze vybombardovat další blízkovýchodní zemi...

Doporučujeme

Články odjinud