Tento „autobus“ jezdící přes auta má být řešením MHD v přecpaných ulicích

Osobní automobilová doprava a MHD mají v čím dál ucpanějších městech čím dál větší problémy fungovat vedle sebe. Dopravní zácpy zastaví i autobusy, vyhrazené pruhy zase zvětší zácpy (i když to některé organizace vůbec nezajímá). V Číně nabírá ale jedno řešení zcela reálnou podobu. Jestli si myslíte, že autobus, nebo spíše vlak, jezdící přes ostatní auta na té stejné ulici je nějaké sci-fi, pak není. Testy začnou už brzy.

Zajímavosti | Život řidiče

Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Tento stroj, který je označován jako Transit Elevated Bus, má fungovat celkem jednoduše. Je postaven tak, aby se mohl pohybovat nad automobily, což nejlépe ukáže video. Na délku měří 60,6 m, na šířku má 7,8 m a na výšku 4,5 m. Celé to tak trochu připomíná pojízdnou garáž, do které se vejdou automobily vysoké maximálně 2,1 m.

Život řidiče | Názory

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Jde o výsledek práce jedné společnosti sídlící v Pekingu. Ta také slibuje obrovské výhody. Tento prostředek MHD sice sdílí jednu komunikaci s automobily, ale v podstatě se může pohybovat téměř nezávisle podobně jako metro.

Vejde se do něj až 1400 pasažérů a díky tomu by měl nahradit mnoho klasických autobusů a to samozřejmě díky elektrickému pohonu znamená nižší produkci emisí. Navíc náklady na realizaci dosahují údajně pouze na šestnáct procent z toho, co je potřeba vynaložit na metro. Nejvyšší rychlost tohoto stroje je 60 km/h.

Život řidiče | Názory

Praha: Autobusový pruh má zabrat prakticky celou Strakonickou  

Myšlenka takového prostředku MHD rozhodně není nová. Podobné nápady se objevovaly už v sedmdesátých letech, reálnější verze se představila v roce 2010. Teď ale už nejde jen tak o nějaké designové cvičení nebo stavbu velké autodráhy, která je vidět na videu. První Transit Elevated Bus v životní velikosti vyrazí na testy už v červenci nebo v srpnu letošního roku. 

Celé to vypadá velmi slibně, jen asi nebudou smět například cyklisté vozit svá kola na střeše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků