Tento „autobus“ jezdící přes auta má být řešením MHD v přecpaných ulicích

Osobní automobilová doprava a MHD mají v čím dál ucpanějších městech čím dál větší problémy fungovat vedle sebe. Dopravní zácpy zastaví i autobusy, vyhrazené pruhy zase zvětší zácpy (i když to některé organizace vůbec nezajímá). V Číně nabírá ale jedno řešení zcela reálnou podobu. Jestli si myslíte, že autobus, nebo spíše vlak, jezdící přes ostatní auta na té stejné ulici je nějaké sci-fi, pak není. Testy začnou už brzy.

Zajímavosti | Život řidiče

Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Tento stroj, který je označován jako Transit Elevated Bus, má fungovat celkem jednoduše. Je postaven tak, aby se mohl pohybovat nad automobily, což nejlépe ukáže video. Na délku měří 60,6 m, na šířku má 7,8 m a na výšku 4,5 m. Celé to tak trochu připomíná pojízdnou garáž, do které se vejdou automobily vysoké maximálně 2,1 m.

Život řidiče | Názory

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Jde o výsledek práce jedné společnosti sídlící v Pekingu. Ta také slibuje obrovské výhody. Tento prostředek MHD sice sdílí jednu komunikaci s automobily, ale v podstatě se může pohybovat téměř nezávisle podobně jako metro.

Vejde se do něj až 1400 pasažérů a díky tomu by měl nahradit mnoho klasických autobusů a to samozřejmě díky elektrickému pohonu znamená nižší produkci emisí. Navíc náklady na realizaci dosahují údajně pouze na šestnáct procent z toho, co je potřeba vynaložit na metro. Nejvyšší rychlost tohoto stroje je 60 km/h.

Život řidiče | Názory

Praha: Autobusový pruh má zabrat prakticky celou Strakonickou  

Myšlenka takového prostředku MHD rozhodně není nová. Podobné nápady se objevovaly už v sedmdesátých letech, reálnější verze se představila v roce 2010. Teď ale už nejde jen tak o nějaké designové cvičení nebo stavbu velké autodráhy, která je vidět na videu. První Transit Elevated Bus v životní velikosti vyrazí na testy už v červenci nebo v srpnu letošního roku. 

Celé to vypadá velmi slibně, jen asi nebudou smět například cyklisté vozit svá kola na střeše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 2 příspěvky
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků