Tento „autobus“ jezdící přes auta má být řešením MHD v přecpaných ulicích

Osobní automobilová doprava a MHD mají v čím dál ucpanějších městech čím dál větší problémy fungovat vedle sebe. Dopravní zácpy zastaví i autobusy, vyhrazené pruhy zase zvětší zácpy (i když to některé organizace vůbec nezajímá). V Číně nabírá ale jedno řešení zcela reálnou podobu. Jestli si myslíte, že autobus, nebo spíše vlak, jezdící přes ostatní auta na té stejné ulici je nějaké sci-fi, pak není. Testy začnou už brzy.

Zajímavosti | Život řidiče

Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Tento stroj, který je označován jako Transit Elevated Bus, má fungovat celkem jednoduše. Je postaven tak, aby se mohl pohybovat nad automobily, což nejlépe ukáže video. Na délku měří 60,6 m, na šířku má 7,8 m a na výšku 4,5 m. Celé to tak trochu připomíná pojízdnou garáž, do které se vejdou automobily vysoké maximálně 2,1 m.

Život řidiče | Názory

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Jde o výsledek práce jedné společnosti sídlící v Pekingu. Ta také slibuje obrovské výhody. Tento prostředek MHD sice sdílí jednu komunikaci s automobily, ale v podstatě se může pohybovat téměř nezávisle podobně jako metro.

Vejde se do něj až 1400 pasažérů a díky tomu by měl nahradit mnoho klasických autobusů a to samozřejmě díky elektrickému pohonu znamená nižší produkci emisí. Navíc náklady na realizaci dosahují údajně pouze na šestnáct procent z toho, co je potřeba vynaložit na metro. Nejvyšší rychlost tohoto stroje je 60 km/h.

Život řidiče | Názory

Praha: Autobusový pruh má zabrat prakticky celou Strakonickou  

Myšlenka takového prostředku MHD rozhodně není nová. Podobné nápady se objevovaly už v sedmdesátých letech, reálnější verze se představila v roce 2010. Teď ale už nejde jen tak o nějaké designové cvičení nebo stavbu velké autodráhy, která je vidět na videu. První Transit Elevated Bus v životní velikosti vyrazí na testy už v červenci nebo v srpnu letošního roku. 

Celé to vypadá velmi slibně, jen asi nebudou smět například cyklisté vozit svá kola na střeše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků