Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Co znamená teenager za volantem? Ani ne tak riskování a vysokou rychlost, jako spíše psaní textových zpráv, nepozornost, okounění po okolí a vybavování se se spolujezdci. Aspoň to tvrdí nová studie americké neziskové organizace AAA Foundation, která monitoruje bezpečnost v silniční dopravě.

Doposud se mělo za to, že nepozornost a nevěnování se řízení stojí jen za asi 14 % nehod mladistvých, ale aktuální studie přináší poměrně šokující závěr. Je to ve skutečnosti až 58 % nehod, tedy téměř šest z deseti.

Život řidiče | Bezpečnost

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Výzkumníci AAA Foundation analyzovali asi 1700 záznamů nehod mladistvých pořízených palubní kamerou v roce 2013 a 2014. Ta snímá počínání řidiče a provoz před autem. A právě z 58 % případů se dotyčný vybavoval se spolujezdcem nebo psal textové zprávy, případně telefonoval.

Za nehodami, při kterých řidič sjel ze silnice, stojí právě z 89 % nepozornost. Může také za 76 % případů, kdy řidič do někoho narazil zezadu. Používání mobilu bylo druhou nejčastější příčinou nepozornosti, kdy řidiči v průměru nesledovali provoz po dobu 4,1 sekundy.

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Nejčastější příčinou nepozornosti teenagerů za volantem bylo bavení se se spolujezdci, nicméně z tohoto důvodu došlo jen k 15 % nehod mladistvých. V roce 2013 bylo 963 000 řidičů ve věku 16 až 19 let účastníky nehod evidovaných policií v USA. Při těchto nehodách zahynulo 2865 lidí a 385 000 jich bylo zraněno.

Možná, že právě tato studie trochu změní přístup k mladým začínajícím řidičům a nebudou tolik démonizováni ve vztahu k rychlosti, riskování a agresivní jízdě, ale spíše k nepozornosti a používání mobilu. Jakkoli vychází studie z dat získaných pouze v USA, mobilní telefony s internety, facebooky a twittery mají dneska mladí řidiči po celém světě...

Ve Spojených státech se poslední dobou rozpoutává debata, zda by se neměla oddálit věková hranice pro získání řidičského průkazu. Ve většině Spojených států smíte řídit od 16 let věku.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků