Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Co znamená teenager za volantem? Ani ne tak riskování a vysokou rychlost, jako spíše psaní textových zpráv, nepozornost, okounění po okolí a vybavování se se spolujezdci. Aspoň to tvrdí nová studie americké neziskové organizace AAA Foundation, která monitoruje bezpečnost v silniční dopravě.

Doposud se mělo za to, že nepozornost a nevěnování se řízení stojí jen za asi 14 % nehod mladistvých, ale aktuální studie přináší poměrně šokující závěr. Je to ve skutečnosti až 58 % nehod, tedy téměř šest z deseti.

Bezpečnost | Život řidiče

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Výzkumníci AAA Foundation analyzovali asi 1700 záznamů nehod mladistvých pořízených palubní kamerou v roce 2013 a 2014. Ta snímá počínání řidiče a provoz před autem. A právě z 58 % případů se dotyčný vybavoval se spolujezdcem nebo psal textové zprávy, případně telefonoval.

Za nehodami, při kterých řidič sjel ze silnice, stojí právě z 89 % nepozornost. Může také za 76 % případů, kdy řidič do někoho narazil zezadu. Používání mobilu bylo druhou nejčastější příčinou nepozornosti, kdy řidiči v průměru nesledovali provoz po dobu 4,1 sekundy.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Nejčastější příčinou nepozornosti teenagerů za volantem bylo bavení se se spolujezdci, nicméně z tohoto důvodu došlo jen k 15 % nehod mladistvých. V roce 2013 bylo 963 000 řidičů ve věku 16 až 19 let účastníky nehod evidovaných policií v USA. Při těchto nehodách zahynulo 2865 lidí a 385 000 jich bylo zraněno.

Možná, že právě tato studie trochu změní přístup k mladým začínajícím řidičům a nebudou tolik démonizováni ve vztahu k rychlosti, riskování a agresivní jízdě, ale spíše k nepozornosti a používání mobilu. Jakkoli vychází studie z dat získaných pouze v USA, mobilní telefony s internety, facebooky a twittery mají dneska mladí řidiči po celém světě...

Ve Spojených státech se poslední dobou rozpoutává debata, zda by se neměla oddálit věková hranice pro získání řidičského průkazu. Ve většině Spojených států smíte řídit od 16 let věku.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků