Technické kontroly pod dohledem kamer nebudou

Ministerstvo dopravy v rámci zpřísnění dohledu nad Stanicemi technické kontroly (STK) plánovalo i jejich monitorování kamerami. Nemá ale na to peníze, přiznal mluvčí resortu Martin Novák.

Benevolentní technické kontroly jsou podle odborníků jednou z příčin vysokého výskytu aut s pozměněnými identifikátory nebo v nevyhovujícím stavu na silnicích. 

Se zvýšením dohledu nad stanicemi počítá novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která je připravená na projednání vládou. Novela mimo jiné zavádí novou povinnost provozovatelů STK provádět každý rok vnitřní audity. Pokud povinnost neplní, přijdou o oprávnění. Každé tři roky čeká STK také vnější audit. Upravit by se měly rovněž sankce.

Novela počítá i se zavedením kamerového dohledu, kdy by bylo možné z centrálního stanoviště on-line kontrolovat práci v jednotlivých stanicích.

„Nicméně zavedení systému do praxe závisí na finančních možnostech ministerstva, které jsou teď velmi omezené. Zavedení systému se odhaduje na zhruba deset milionů korun jenom na rozšíření systému. Kromě toho by musely jednotlivé STK investovat přibližně 100 tisíc korun,“ dodal Novák.

Ministerstvo dopravy zároveň připravilo vyhlášku, která rozšiřuje úkony, které budou muset technici při kontrolách provádět. STK mají nově kontrolovat například účinnost tlumičů nebo měřit propustnost světla u skel.

Ministerstvo loni provedlo 108 kontrol STK a 99 kontrol stanic měření emisí. Osvědčení kontrolního technika nikomu neodebralo. V Česku funguje přes 300 STK. Na českých silnicích jezdí okolo 4,6 milionu osobních aut s průměrným stářím téměř 14 let.

Zdroj: E15.cz
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků