Tauro V8 Spider: španělský koncentrát radosti

Až teprve ze Španělska musel přijít vítr v podobě opravdu výkonného a lehkého roadsteru vycházejícího z někdejší naděje koncernu General Motors, resp. jeho zákazníků…

Představte si takovou Mazdu MX-5 s pekelně silným motorem. To je Tauro V8 Spider. Plnokrevník je produktem mladé španělské malosériové automobilky Tauro Sport Auto a jeho základem je roadster Pontiac Solstice. Ten se představil v roce 2004 a vyrábět se začal o rok později, přičemž nejvýkonnější varianty poháněly „ekonomické“ dvoulitrové čtyřválce Ecotec s přeplňováním. V průběhu let se tento stroj vyráběl také ve verzích Saturn Sky/Opel GT a Daewoo G2X.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tauro V8 Spider - svižná reminiscence na Pontiac Solstice

Nyní přichází nekompromisní Tauro V8 Spider, jež tuto archaickou, ale velmi lehkou konstrukci (Solstice vykazovalo pohotovostní hmotnost přijatelných 1 305 kg) používá jako základ. A výhodou se stala koncepce s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol, jež k podobným sportovním vozům jaksi patří. Zvenčí Tauro V8 Spider bere inspiraci z řady dalších modelů současnosti včetně Alfy C8 Competizione (např. zadní svítilny) a většina povrchových dílů karoserie včetně předních svítilen s vestavěnými LED je nová.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Většina povrchových dílů karoserie je nová

Interiér byl prakticky převzat z výchozího modelu, ovšem s výjimkou především kompletního čalounění kůží a Alcantarou, upraveného volantu a panelu rádia ve spodní části středové konzole převzatého ze standardních menších Chevroletů současnosti. Za zmínku stojí také instalace chromovaného madla šestistupňové manuální převodovky (ve standardu bývaly u Pontiacu jen „pětikvalty“), přičemž alternativou zůstává „automat“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Těšte se na spoustu nových detailů, ale především na pekelný osmiválec z Corvette...

A tím se dostáváme k jádru pudla, jímž je pohonná jednotka. Tauro V8 Spider disponuje z Corvette převzatým mohutným osmiválcem GM s objemem 6,2 l s výkonem 440 koní (324 kW) a točivým momentem 586 Nm. Výhodou těchto agregátů je možnost jejich dalšího posilování, takže Tauro Sport Auto nabízí ladění také v úrovních 480 koní (353 kW), 530 koní (390 kW) a 650 koní (478 kW). Je tedy jasné, že měrný výkon deklasuje i nejvýtečnější supersportovní konstrukce dneška.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přečalouněný interiér byl po dílčích úpravách převzat z výchzího modelu

Smutnější stránkou věci je rozsah výrobní série, neboť má vzniknout jen třicet vozů Tauro V8 Spider. Ceny mají začínat v přepočtu nad hranicí 2,5 mil. Kč.

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 119 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 8 309 km
Cena: 210 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků