Tauro V8 Spider: španělský koncentrát radosti

Až teprve ze Španělska musel přijít vítr v podobě opravdu výkonného a lehkého roadsteru vycházejícího z někdejší naděje koncernu General Motors, resp. jeho zákazníků…

Představte si takovou Mazdu MX-5 s pekelně silným motorem. To je Tauro V8 Spider. Plnokrevník je produktem mladé španělské malosériové automobilky Tauro Sport Auto a jeho základem je roadster Pontiac Solstice. Ten se představil v roce 2004 a vyrábět se začal o rok později, přičemž nejvýkonnější varianty poháněly „ekonomické“ dvoulitrové čtyřválce Ecotec s přeplňováním. V průběhu let se tento stroj vyráběl také ve verzích Saturn Sky/Opel GT a Daewoo G2X.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tauro V8 Spider - svižná reminiscence na Pontiac Solstice

Nyní přichází nekompromisní Tauro V8 Spider, jež tuto archaickou, ale velmi lehkou konstrukci (Solstice vykazovalo pohotovostní hmotnost přijatelných 1 305 kg) používá jako základ. A výhodou se stala koncepce s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol, jež k podobným sportovním vozům jaksi patří. Zvenčí Tauro V8 Spider bere inspiraci z řady dalších modelů současnosti včetně Alfy C8 Competizione (např. zadní svítilny) a většina povrchových dílů karoserie včetně předních svítilen s vestavěnými LED je nová.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Většina povrchových dílů karoserie je nová

Interiér byl prakticky převzat z výchozího modelu, ovšem s výjimkou především kompletního čalounění kůží a Alcantarou, upraveného volantu a panelu rádia ve spodní části středové konzole převzatého ze standardních menších Chevroletů současnosti. Za zmínku stojí také instalace chromovaného madla šestistupňové manuální převodovky (ve standardu bývaly u Pontiacu jen „pětikvalty“), přičemž alternativou zůstává „automat“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Těšte se na spoustu nových detailů, ale především na pekelný osmiválec z Corvette...

A tím se dostáváme k jádru pudla, jímž je pohonná jednotka. Tauro V8 Spider disponuje z Corvette převzatým mohutným osmiválcem GM s objemem 6,2 l s výkonem 440 koní (324 kW) a točivým momentem 586 Nm. Výhodou těchto agregátů je možnost jejich dalšího posilování, takže Tauro Sport Auto nabízí ladění také v úrovních 480 koní (353 kW), 530 koní (390 kW) a 650 koní (478 kW). Je tedy jasné, že měrný výkon deklasuje i nejvýtečnější supersportovní konstrukce dneška.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přečalouněný interiér byl po dílčích úpravách převzat z výchzího modelu

Smutnější stránkou věci je rozsah výrobní série, neboť má vzniknout jen třicet vozů Tauro V8 Spider. Ceny mají začínat v přepočtu nad hranicí 2,5 mil. Kč.

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 124 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 40 056 km
Cena: 129 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 207 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků