Tatra zřejmě spustí výrobu modelu T87

Doba návratu osobních automobilů Tatra se zase o kousek přiblížila. Na silnice by se mohl vrátit legendární model T87.

Před nedávnem jsme vás na tomto místě informovali o tom, že ze současného vedení kopřivnické automobilky Tatra zazněl záměr vyrobit v omezené sérii jakési repliky legendárních osobních tatrovek minulosti. V řadě případů to byly stroje a konstrukce, které se významným způsobem podepsaly na vývoji osobních aut v celosvětovém měřítku, a navždy tak budou patřit do našeho dědictví. Předchozí režim si přál mít z osobních vozů Tatra pouze své úřední, veřejnosti nedostupné speciály a vedoucí konstruktérské osobnosti včetně Ledwinky nebo Mackerleho uvrhnout do věčného zapomění. Začíná se však blýskat na časy.

Záměru vyrábět osobní auta ihned od jeho oznámení fandí snad každý, kdo se o auta zajímá. Renesance této produkce je totiž nyní pravděpodobnější než dříve vzhledem k tomu, že se Tatrovce daří a bylo by lze očekávat, že pustí nějakou tu korunu i do projektu, který by jí nemusel možná vynést nijak závratné výnosy, ale „jen“ prestiž. V rámci této podpory vznikl také projekt ankety o nejoblíbenější model značky Tatra, který by se do výroby mohl dostat. Na internetu jej zajistil server Novinky.cz a při jeho realizaci a vyhodnocení spolupracoval s Muzeem Tatra Kopřivnice. Vznikla tak anketa, v níž pro jeden z deseti předem vybraných modelů Tatra hlasovalo celkem 249 805 respondentů, z toho jich bylo 201 730 z řad uživatelů internetu. Zbytek potom tvořili návštěvníci Muzea, jejichž hlasům byla v konečném hodnocení přisouzena čtyřnásobná váha v porovnání s hlasujícími na internetu. Tabulku nejoblíbenějších z vozů naleznete na konci tohoto článku.

Společnost Tatra upřesnila, že koketuje s myšlenkou vyrobit v omezených sériích až tři modely, jež budou vycházet z někdejší kopřivnické produkce, ale budou opatřeny moderní technikou, která jim umožní plnit současná provozní a bezpečnostní kritéria. A tato anketa by vedení automobilky mohla inspirovat a pomoci mu v rozhodování, jaké typy vybrat.  „Věříme, že do konce roku budeme vědět, který model z vybrané trojice budeme vyrábět jako první. Je třeba pečlivě vybrat vhodného partnera, který bude schopen vyrobit podvozky pro nová auta. Možní zájemci o koupi retro vozů se nám hlásí již nyní,“ uvedl šéf kopřivnické automobilky Ronald Adams. 

V anketě nakonec zvítězila Tatra 87, jeden z prvních kopřivnických vozů s vidlicovým, vzduchem chlazeným osmiválcem v zádi a proudnicovou, samonosnou karosérií. Vyráběla se v letech 1936 až 1959 a po druhé světové válce se stala prvním vozem na světě, který bez doprovodu projel napříč Afrikou. Posádku samozřejmě tvořili cestovatelé a reportéři, inženýři Hanzelka a Zikmund.  Nepřekvapí, že se na druhém místě usadil slavný model T603, třetí místo pak po zásluze patří modelu T57, jednomu z nejoblíbenějších českých aut třicátých let, příznačně přezdívanému Hadimrška.

Anketa Tatra: Pořadí vítězných modelů

Pořadí modelůHlasy z internetuHlasy z muzea (x4)Celkem
I. místo T87388823329672178
II. místo T603468222190068722
III. místo T57a206572902449681
IV. místo T600280372025648293
V. místo T97158672125637123

Zdroj: Novinky.cz, Muzeum Tatra Kopřivníce 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
1. místo: Tatra 87 / 2. místo: Tatra 603 / 3. místo: Tatra 57


 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků