Tatra T87 zazářila na Concorso d'Eleganza Villa d'Este

Soutěže elegance se vrací do popředí zájmu milovníků automobilů. Nabízejí nejen přehled těch nejúžasnějších skvostů historie, ale také významné premiéry moderních koncepčních studií.

Zvláště v první půli dvacátého století byly soutěže elegance rovnocennými partnery klasickým autosalonům, neboť veřejnosti nabízely možnost prohlédnout si nejnovější kreace automobilek a karosáren v plenéru a v pohybu. Také v Československu byly soutěže elegance velmi populární a bohatě obsazované výrobci z celého světa a impulzy z posledních let naznačují, že bychom na tuto tradici mohli navázat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Concorso d'Eleganza Villa d'Este a nové koncepty BMW Z4 Zagato a Aston Martin AM310

Na skutečně špičkovou úroveň se zatím ve světě dostaly především soutěže na Pebble Beach (USA) a Concorso d'Eleganza Villa d'Este na břehu italského jezera Como. A druhá ze jmenovaných akcí pro letošní rok proběhla během uplynulého víkendu. Kromě úžasných, veskrze moderních studií Aston Martin AM310, BMW Z4 Zagato či Alfa Romeo 4C se zde představila také plejáda významných historických vozidel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejprestižnější ocenění Coppa d'Oro Villa d'Este si letos odváží Alfa Romeo 6C 1750 GS s karoserií Figoni z roku 1933 

Porota letošního ročníku soutěže elegance u italského jezera Como právě vyhlásila laureáty svých ocenění, mezi kterými se objevil také zástupce československé konstruktérské školy. Ale pěkně po pořádku…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejzachovalejší předválečný (cena FIVA): Voisin C25 Berline Aerodyne, 1935
Klepněte pro větší obrázek
Nejzachovalejší poválečný vůz (cena ASI): Porsche 917/K, 1969
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvzrušivější design: Lamborghini LP 400 Countach, 1975
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cena Autoklubu Como pro nejvzdálenějšího účastníka: Tatra T87, 1939, Karol Pavlů (SK)
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků