Tatra T87 zazářila na Concorso d'Eleganza Villa d'Este

Soutěže elegance se vrací do popředí zájmu milovníků automobilů. Nabízejí nejen přehled těch nejúžasnějších skvostů historie, ale také významné premiéry moderních koncepčních studií.

Zvláště v první půli dvacátého století byly soutěže elegance rovnocennými partnery klasickým autosalonům, neboť veřejnosti nabízely možnost prohlédnout si nejnovější kreace automobilek a karosáren v plenéru a v pohybu. Také v Československu byly soutěže elegance velmi populární a bohatě obsazované výrobci z celého světa a impulzy z posledních let naznačují, že bychom na tuto tradici mohli navázat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Concorso d'Eleganza Villa d'Este a nové koncepty BMW Z4 Zagato a Aston Martin AM310

Na skutečně špičkovou úroveň se zatím ve světě dostaly především soutěže na Pebble Beach (USA) a Concorso d'Eleganza Villa d'Este na břehu italského jezera Como. A druhá ze jmenovaných akcí pro letošní rok proběhla během uplynulého víkendu. Kromě úžasných, veskrze moderních studií Aston Martin AM310, BMW Z4 Zagato či Alfa Romeo 4C se zde představila také plejáda významných historických vozidel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejprestižnější ocenění Coppa d'Oro Villa d'Este si letos odváží Alfa Romeo 6C 1750 GS s karoserií Figoni z roku 1933 

Porota letošního ročníku soutěže elegance u italského jezera Como právě vyhlásila laureáty svých ocenění, mezi kterými se objevil také zástupce československé konstruktérské školy. Ale pěkně po pořádku…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejzachovalejší předválečný (cena FIVA): Voisin C25 Berline Aerodyne, 1935
Klepněte pro větší obrázek
Nejzachovalejší poválečný vůz (cena ASI): Porsche 917/K, 1969
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvzrušivější design: Lamborghini LP 400 Countach, 1975
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cena Autoklubu Como pro nejvzdálenějšího účastníka: Tatra T87, 1939, Karol Pavlů (SK)
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků