Tatra představila speciál Titus. Má 500 koní a přejede 150 kg TNT

40 komentářů

Petralena
25. prosince • 13:37

Nám, ženistům to je jasné. Pošlete to na nás a budou se dít věci!

Mirek
8. června • 22:34

Každý normálně uvažující člověk musí odhalit tuhle totální hloupost...žádné obrněné vozidlo nemůže přežít výbuch 150 kg TNT, který by nastal pod podvozkem. To nezvládnou nejtěžší tanky, natož tenhle oplechovaný náklaďák.

jirka
9. června • 14:15

zkombinujte keramiku pancíř karbon vlnu fuleren a myslím že bude problém to prorazit. Hlavně fuleren 50 až 100 pevnější než ocel o váze skelné vaty.

wq*/232dfas/-*+3124
10. června • 19:44

Tady je to samej exprd. :-D:-D:-D

dpcstb
9. června • 20:23

tlak trhavim je omnoho vyssi nez pevnost akehokolvek materialu :)

Ne321
7. června • 20:30

Tomu se rika s krizkem po funuse. Ve chvili kdy fakticky skoncily valky, kde byla takova vozidla potrebna a Amici rozdavaji svoje MRAPy (coz jsou srovnatelna vozidla) zdarma, protoze je uz nepotrebuji, prijde Tatrovka se zbrusu novym modelem. B-]

vipe
8. června • 17:42

150 kg TNT hmmmmjedna z prvních strát tanku Merkava 1 bylo najetí na cca 50 - 100 kg nálož, výbuch vyrazil motor stropem a ten utrhl kanón ze zavěšení, ale že je to echt tank tak jenom dva mrtví, řidič a velitel.
Jedna z prvních strát tanku Merkava 4 bylo najetí na cca 100 - 150 kg nálož, totální ztráta tanku a posádky.
Tyto tanky přestavují 60 + tun pancíře.jenom podotek pro zastánce RPG, váha trhaviny v RPG 75 je něco přes 300 gramů

Milan
5. června • 20:58

To se bude na rusy hodit.

/*8725_-82863khasd7++++87
5. června • 21:04

Myslite, jako ten chlapik, ktery po molech hazel kulicky naftalinu? :-D

762*554swcs&*623(*
5. června • 18:10

Auto? Tento typ vozidla bych urcite nenazyval auto. Ano, ma to kola, motor, volant, brzdy, spojku atd. ale teziste jeho funkce tkvi v ochrane posadky, pricemz vlastnosti typicke pro auta jsou az druhorade. Nakladac ma take vetsinu konstrukcnich skupin typickych pro auto, ale prece jen jej nikdo autem nenazyva.Prejede 150 kg TNT? :-D:-D:-D:-D 150 kg TNT ma stejny ucinek jako Redbul: Dava kridla!Pro zvidave hlavicky:6 kg PETN (coz je podobne TNT, lec o neco silnejsi) tehle Tatre zela zarucene utrhne kolo i se zavesem. 15 kg PETN ma takovy ucinek, ze vybouli podlahu tak moc a tak rychle, ze posadce - pokud maji uvnitr specialni sedacky zavesene ze stropu - na kasi rozdrti kotniky. Pokud maji uvnitr bezne sedacky prisroubovane k podlaze, pak to posadce rozdrti par obratlu.150 kg TNT je zcela jina liga. Tohle vozidlo fyzicky nemuze odolat explozi takove intenzity primo pod napravou jednoduse proto, neb jej ta exploze roztrha na kusy. Aby to tato Tatra ustala alespon v jednom kuse, musela by mit pancir tloustky vice nez 30 cm. Bezne takova vozdila mivaji +/- 30 mm, ale ne 30 cm. A i kdyby takovou explozi to vozidlo ustalo vcelku - teba i deformovane - moc to nepomuze. Posadka dopadne stejne, jako rajce, nebo vejce uvnitr plechovky po nakopnuti sikovnym fotbalistou.

jirka
5. června • 18:23

není pravda viděl jsem dokument o tanku a byl tam test raketa země země do tanku. Říkali normální tank a lidi v prdeli. Tento vylepšený to ustál a posádka v cajku. V top geeru Hamond v americe testoval nějaké odolné vozidlo. Dali pod zadní kolo 15 kg tnt a stalo se to že to protrhlo jen gumu a vozidlo bylo dál pojízdné i po té gumě. Věřím tomu že pokud je to opravdu dobře postavené nejnovějšími technologiemi a objevy je to vozidlo schopno vydržet. četl jsem na autoforu co vydržel tank v přímé palbě někde na východě a vydržel dva zásahy průraznou municí nebo raketou 600 mm plus další útoky. V americe je teď k mání obrněné vozidlo a vydrží i Přímý zásah RPG:

Astrell
15. července • 16:11

Ano, jsou známé i případy tanků co vydržely 14 přímých zásahů RPG či jinými AT střelami. ALE srovnávat MRAP a tank je nesmysl. MRAP je v dobrém případě schopný odolat API munici z kulometu (rychlopalného kanonu ráže 14,5), nebo menší IED náloži či mině pod kolem/trupem, a to proto, že tlakovou vlnu z výbuchu díky speciálnímu tvaru podlahy odkloní z valné části stranou. Pravděpodobně už ale neodjede. Rozhodně neodolá přímému zásahu AT střelou, ani 150KG TNT v okolí několika metrů od vozu, natož aby posádka vystoupila a odešla po svých... Je to prostě jen odolné vozidlo pro transport pěchoty, které může být případně vybaveno nějakou zbraní pro aktivní obranu vozidla a menší protipěchotní operace, či akce proti lehce pancéřovaným nebo neobrněným vozidlům, případně jiným účelovým vybaveným - například pro evakuaci, velení, průzkum, detekci a podobně... Jeho primárním účelem je zachránit životy lidí uvnitř, i za cenu ztráty vozidla jako takového (jeho mobility, případně jeho celých částí - poškozené vozidlo se pak případně odtáhne a opraví, rozebere na díly nebo sešrotuje). Jak už bylo napsáno, porovnáváte neporovnatelné - je obrovský rozdíl mezi výbuchem miny/nálože a zásahem kumulativní střely nebo třeba zásahem API munice. Každé to má úplně jiný účel, úplně jinou fyziku a úplně jinak to působí na vozidlo i lidi uvnitř.

*/*89797283/jsjh7(_++3#$
5. června • 21:02

Jen laik muze srovnavat primy zasah kumulativni strely s explozi miny pod napravou. Nicmene, z hlediska fyziky se jedna o dva naprosto rozdilne, tudiz nesrovnatelne, deje.Pokud tak strasne date na media, doporucuji Vam vygooglit si vysokorychlostni zaznamy penetrace strely pancirem a pak zaznamy ruznych explozi pod vozidly. Uz od pohledu Vam bude jasne, ze to skutecne jsou dve rozdilne veci.Jinak si verte, cemu jen chcete. Treba i tomu, ze lze obejit fyzikalni zakony. Skoda jen, ze si jiz nemuzete promluvit s dalsimi takovymi. Vetsina z tech, kdoz verili, ze prechytraci fyziku, jiz v poklidu spociva na hrbitove.

Jenda
5. června • 23:12

Tady je test Marauderu, který je o něco menší než tato Tatra. Test výbuchu je někde kolem 06.00 minut.https://www.youtube.com/watch...

dpcstb
5. června • 23:35

7 pounds je 3.5 kila, to je menej ako 150kil :-Da kedze je tam strih, je mozne ze to zahrabali. kazda prekazka(i vzduch) vyrazne oslabuje ucinok vybuchu. na mythbusteroch sa vyhrali, na (myslim) pol kila c4 ti staci liatinova vana meter daleko a prezijes... :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jirka
6. června • 4:37

tak jinak já pracuji s eurodynem střelným prachem blýskavicí a roznětkami. A jak někdo píše že by t z člověka v uzavřeném odolném obalu udělalo kaši není pravda. V lomu při odstřelu si střelmistr v jednom vlezl do pancéřového zvonu byl kus od výbuchu a pohoda. Když jsme odpalovali 130 kg výbušnin na otevřené planině jsem slabě cítil tlakovou vlnu na 350 metrů. Pokud je odolná uzavřená nádoba čili obrněné vozidlo jinak by se nestavělo rozpínající tlak se nedostane dovnitř a lidi jsou ok. Nebo podle názoru jednoho zde pána při 3 kg tnt jsou všichni mrtví v každém obrněném autě nesmysl. Ty auta jistě mají na to testy atd. Jinak by to výrobce nedeklaroval

81732ih6412&&52jsa)(
6. června • 18:09

Jak jsem rekl, nemate nejmensi potuchy o mechanice poskozovani konstrukci explozi a uz vubec ne o metodach ochrany. Predpokladam, ze jste ani nezkusil vzit to vejce v plechovce a s plechovou silne zatrepat. To je totiz presne to, co se s posadkou pri explozi deje. Jen ta intenzita trepani je 'dramaticky' vetsi.Bohuzel, nemohu Vam napsat vice. Neb know-how, jak se takove vozidla navrhuji, analyzuji a testuji, je predmetem mlcenlivosti, ke ktere jsem se musel zavazat. ;-)

jirka
5. června • 17:29

mít prachy tak to koupím pro rodinu na české cesty a ti magoři za volantem co předjíždí v zatáčce atd by mi byli u prdele. Uvnitř bych udělal luxus a noční a perimetrické vidění. A do přírody ideální na vejlety.

redmond
5. června • 16:04

Nevadi tych 150 kg, keby to malo mensiu spotrebu, bolo by to idealne na slovenske cesty.
Uz to tak vypada ze stat skor bude dotovat SUV ako opravi cesty.

Fantomas
5. června • 16:52

Už jsem to popisoval jinde. Stát je zadlužený a dluh každoročně brutálně stoupá. Přesto lidé pořád něco chtějí.
Otázka tedy zní - kde na ty opravy brát?

Standa
7. června • 11:45

Možná by stačilo nekrást.

Info
5. června • 17:41

Na opravy a stavbu cest je peněz víc než dost. Vybírají se ve formě spotřební daně, silniční daně, DPH a poplatků za používání silnic. A je to opravdu HODNĚ peněz.
Takže otázka "kde na to vzít" by měla směřovat do jiných výdajových množin.

Fantomas
5. června • 17:58

Podle mě je jedno do které kapsy si dáváme peníze a ze které je utrácíme, když si na konci měsíce musíme půjčit.
Takže ano, souhlasím, že než začneme křičet že je potřeba opravit silnice, že se musíme zeptat kam jsme všechny ty peníze dali.

Miyaki
1. ledna • 11:55

Mandatorni vydaje vesele stoupaji ...

Antiautomat
5. června • 15:19

''Samozřejmostí je důkladná balistická ochrana. Tak například by Titus neměla zastavit ani nálož 150 kg TNT''...hm, takze marketing je uz odbornik aj na TNT. Mam rozumiet tomu tak, ze ho nezastavi ani delostrelecky granat raze 203mm z tazkeho kriznika (a viac)? Pripominam ze granat do takej trebars kanonovej hufnice 152mm vazi cez 40kg: po zasahu takymto bol 2x tazsi tank na kusky, odrapilo mu vezu, pasy...resp pri zasahu pod, nebohy tank prehodilo hore dnom. Dalej, chcem vediet a dostat vysvetlene, co v tomto hlada a aku ulohu ma to slovicko ''balisticka''.
Co sa tyka toho velkeho cisla, tak pri kumulativnej nalozi staci kilogram a je koniec. Preto sa pytam, menovite zaiste nejakeho odbornika z marketingu, ktory vymyslel to *150kg* naloz a rad by som dostal jeho naslovovzatu a neskutocne odbornu a detailnu odpoved na ten zvratok, ktory vyprodukoval (normalny clovek takeho niecoho schopny nie je).Presnejsie, detaily usporiadania a tvaru onej 150kg naloze, ktorej exploziu by malo vozidlo vydrzat a pokracovat v plneni ulohy. A urcite bude jasne ze taka situacia je ta prava a typicka a jedina mozna v moznom nasadeni. Cakam na informaciu.

Info
5. června • 15:55

je to 150 kg TNT ve vzdálenosti 5m od vozidla. Účinek je samozřejmě jiný, než když vozidlo přímo trefí dělostřelecký projektil, nebo střepinový účinek blízkého výbuchu. Tady jde hlavně o tlakovou a rázovou vlnu.

Fantomas
5. června • 15:52

Nepochopil jsi účel marketingu. Marketing nemá za úkol říkat lidem pravdu, ani popisovat realitu, ale prodat. Nechápu že tebe to dokáže překvapit.

sinuhet
5. června • 15:58

Předpokládám, že typického zákazníka (armáda, bezpečnostní služby) marketing až tak zajímat nebude.Pevně doufám, že si typický zákazník vyzkouší odolnost takového vozu sám včetně detailního průzkumu a auditu konstrukce a techniky.
Snad na světě není nikdo, kdo by uvažoval o tomhle autě jenom na základě papírových údajů.Taky mě to překvapuje. Možná se Tatra snaží o popularitu mezi veřejností, nebo došla k tomu, že i v tomhle oboru už prodává marketing :-(

Fantomas
5. června • 16:18

Marketing byl vynalezen ve chvíli, kdy někdo vyrobil něco, co nikdo nepotřeboval.

puk123
6. června • 4:24

Ano, do té doby žil Adam v ráji spokojeně. :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
6. června • 8:53

Já tím jen chtěl říct, že marketing má za ukol prodat zbytečnost někomu, kdo ji nepotřebuje, nebo chce úplně jinou.

Zelí
5. června • 22:08

A u zbraní to je v podstatě to nejdůležitější. Stačí sledovat nákupy armády po roce 1989.

Noclaf
5. června • 11:21

Myslim ze naloz 150kg TNT to zastavi. Spis bych rekl ze je schopen ochranit posadku proti takove nalozi.

Mirek
8. června • 22:36

V žádném případě - z posádky by zbyla opečená kaše.

Spekulace
5. června • 12:01

Nikde není napsáno, že ta nálož vybuchne. Pokud to přejede 150kg nálož TNT, která nevybuchne, tak se posádce určitě nic nestane. Že by to bylo myšleno tak, že při přejetí výbušniny tímto vozidlem ani tak velká nálož nevybuchne?

dpcstb
5. června • 23:20

nie, tnt nebuchne ked ho prejde akekolvek velke auto :)niesom odbornik, ale testy sa robia skor s 15kg, napr pod kolesom... auto to znici samozrejme, ale posadka by mala z aut tohto typu vyviaznut bez vaznych zraneni.150kg aj z 5m je fakt vela... to okna nemozu prezit, tj ani posadka.

BUBUTOM
5. června • 11:35

Myslím, že bude chyba v desetinné čárce. 150kg TNT je neskutečná síla, ta by rozmetala i tank, natož toto.

Info
5. června • 15:53

Je to 150 kg TNT ve vzdálenosti 5m od vozidla. Tedy např. výbuch vedlestojící dodávky naládované výbušninou.

tip
5. června • 12:43

Třeba tam nemělo být kg, ale jen g?

oh.c
6. června • 3:56

Výrobcem uvedené parametry: "TITUS® disponuje špičkovou balistickou ochranou, které je rovněž modulární a může dosáhnout úrovně 2-4 podle normy STANAG 4569. Odolnost proti minám je na úrovni 4a-4b. Vozidlo odolá výbuchu IED až do 15 kg ekvivalentu TNT. K dispozici jsou sofistikované aktivní i pasivní ochranné systémy."
Norma STANAG 4569 říká:
"STANAG 4569 Annex A: Odolnost vůči munici z palných zbraní: 4:Těžké kulomety; Průbojná munice;Vzdálenost 200 m, úhel dopadu 0°;14,5mm×114 API/B32 (911 m/s)"
"STANAG 4569 Annex B: Odolnost vůči granátům a minám: 4; 4a (Pod kolem nebo pásem), 4b (Pod středem podvozku):Protitankové miny s náloží max. 10 kg TNT"
"STANAG 4569 Annex A/C: Odolnost vůči střepinám (Střepiny ze 155mm granátů), skupina 4:Vzdálenost 25 m, úhel dopadu 0° až 90°"
zdroj: výrobce vozidla, STANAG 4569

Doporučujeme

Články odjinud