Tatra Phoenix: začátek nové éry

Včera (8. srpna) představila Tatra svou novou modelovou řadu civilních nákladních vozidel, která nese název Tatra Phoenix. Nový model vznikl díky spojení Tatry s výrobcem nákladních automobilů DAF a skupinou PACCAR. Jako základ je použit osvědčený a v mnoha ohledech unikátní podvozek kopřivnické automobilky, DAF k tomu poskytl kabinu CF 85 (krátkou nebo spací), převodovky pocházejí z dílny společnosti ZF a pohonnou jednotku dodal PACCAR.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Řada Phoenix využívá jednoduchou nebo spací kabinu DAF

Tatra Pheonix bude k dispozici s motory PACCAR MX o výkonu 265 kW, 300 kW, 340 kW nebo 375 kW. Maximální rychlost je omezena na 85 km/h. Zájemci mohou volit mezi manuální převodovkou ZF Ecospilt (16ti stupňová) nebo automatizovanou ZF AS-Tronic (16ti stupňová s elektronicky ovládanou spojkou). Nový model si ponechává koncepci pohonu všech kol s možností připojení či odpojení pohonu přední nápravy (náprav) během jízdy. K dispozici jsou verze 4x4, 6x6, 8x8 nebo 8x6. Novinkou je pneumatické odpružení přední nápravy (náprav), vylepšené řízení nebo menší poloměr otáčení.

Jednou z hlavních předností Tatry Phoenix má být robustnost a vysoká spolehlivost. Výrobce toto dokazuje zárukou na hnací trakt vozidla v délce tří let nebo 300 000 km, což je v daném segmentu nejvíce. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků