Tatra Phoenix: začátek nové éry

Včera (8. srpna) představila Tatra svou novou modelovou řadu civilních nákladních vozidel, která nese název Tatra Phoenix. Nový model vznikl díky spojení Tatry s výrobcem nákladních automobilů DAF a skupinou PACCAR. Jako základ je použit osvědčený a v mnoha ohledech unikátní podvozek kopřivnické automobilky, DAF k tomu poskytl kabinu CF 85 (krátkou nebo spací), převodovky pocházejí z dílny společnosti ZF a pohonnou jednotku dodal PACCAR.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Řada Phoenix využívá jednoduchou nebo spací kabinu DAF

Tatra Pheonix bude k dispozici s motory PACCAR MX o výkonu 265 kW, 300 kW, 340 kW nebo 375 kW. Maximální rychlost je omezena na 85 km/h. Zájemci mohou volit mezi manuální převodovkou ZF Ecospilt (16ti stupňová) nebo automatizovanou ZF AS-Tronic (16ti stupňová s elektronicky ovládanou spojkou). Nový model si ponechává koncepci pohonu všech kol s možností připojení či odpojení pohonu přední nápravy (náprav) během jízdy. K dispozici jsou verze 4x4, 6x6, 8x8 nebo 8x6. Novinkou je pneumatické odpružení přední nápravy (náprav), vylepšené řízení nebo menší poloměr otáčení.

Jednou z hlavních předností Tatry Phoenix má být robustnost a vysoká spolehlivost. Výrobce toto dokazuje zárukou na hnací trakt vozidla v délce tří let nebo 300 000 km, což je v daném segmentu nejvíce. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků