Tatra Phoenix: začátek nové éry

Včera (8. srpna) představila Tatra svou novou modelovou řadu civilních nákladních vozidel, která nese název Tatra Phoenix. Nový model vznikl díky spojení Tatry s výrobcem nákladních automobilů DAF a skupinou PACCAR. Jako základ je použit osvědčený a v mnoha ohledech unikátní podvozek kopřivnické automobilky, DAF k tomu poskytl kabinu CF 85 (krátkou nebo spací), převodovky pocházejí z dílny společnosti ZF a pohonnou jednotku dodal PACCAR.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Řada Phoenix využívá jednoduchou nebo spací kabinu DAF

Tatra Pheonix bude k dispozici s motory PACCAR MX o výkonu 265 kW, 300 kW, 340 kW nebo 375 kW. Maximální rychlost je omezena na 85 km/h. Zájemci mohou volit mezi manuální převodovkou ZF Ecospilt (16ti stupňová) nebo automatizovanou ZF AS-Tronic (16ti stupňová s elektronicky ovládanou spojkou). Nový model si ponechává koncepci pohonu všech kol s možností připojení či odpojení pohonu přední nápravy (náprav) během jízdy. K dispozici jsou verze 4x4, 6x6, 8x8 nebo 8x6. Novinkou je pneumatické odpružení přední nápravy (náprav), vylepšené řízení nebo menší poloměr otáčení.

Jednou z hlavních předností Tatry Phoenix má být robustnost a vysoká spolehlivost. Výrobce toto dokazuje zárukou na hnací trakt vozidla v délce tří let nebo 300 000 km, což je v daném segmentu nejvíce. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek