Tatra obnovuje výrobu vozu Präsident. Edice Phoenixu vznikne 120 kusů

Na počest 120. výročí zkonstruování prvního automobilu se spalovacím motorem v Kopřivnici připravuje společnost Tatra Trucs limitovanou edici vozů Tatra Phoenix Euro 6 Präsident.

Přesně tolik, kolik let uplynulo od výroby prvního kopřivnického vozu se spalovacím motorem, vyrobí společnost Tatra Trucks exemplářů nákladního auta Tatra Phoenix Euro 6 Präsident.

"Tradice výroby aut v Kopřivnici je pro nás zavazující, a proto jsme se rozhodli navrhnout a vyrobit limitovanou edici vozů úspěšné obchodní řady Tatra Phoenix," sdělil generální ředitel firmy Radek Strouhal.

Zajímavosti | Retro | Fascinace | Nákladní auta | Užitková auta

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Odkaz prvního auta sestrojeného v tehdejším Rakousku-Uhersku připomíná například dřevěný dekor na palubní desce. Ten podle technického ředitele Radomíra Smolky upozorňuje na to, že před sto dvaceti lety se dřevo v konstrukci aut uplatňovalo ve velké míře. Od standardních Phoenixů se vůz odlišuje také zlatým nápisem Präsident v historizujícím fontu. Je umístěn na čelní masce a předních dveřích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Typickým znakem této limitované edice je ale dvoubarevné provedení kabiny. Červený lak je doplněn černou lesklou maskou chladiče.

Interiér kabiny je o poznání luxusnější. Například jsou zde kožené sedačky a volant, ve výbavě je klimatizace a rádio.

Auta této edice jsou k dispozici ve dvou, tří a čtyřnápravovém uspořádání podvozku s pohonem 4x4, 6x6 a 8x8. Kabina může být buď klasická nebo prodloužená s lůžkem.

Retro

První Tatru 603 dostal před 60 lety prezident Zápotocký k narozeninám

Auto pohání motory Paccar MX-11 s maximálním výkonem 291 nebo 320 kW, nebo MX-13 s výkony 300, 340 a 375 KW.

Až úsměvně dnes působí porovnání technických motorů původního presidenta a toho současného odvozeného z phoenixu. Zatímco stroj z roku 1897 měl motor Benz s výkonem 4,85 kW, moderní nákladní vůz disponuje téměř osmdesátinásobným přídělem kilowattů. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků