Tato auta budou bojovat o titul Auto roku 2015. Zkusí to i nová Fabia

Na jaře 2015 bude na autosalonu v Ženevě jmenován vítěz ankety Auto roku 2015. Nyní byl zveřejněn seznam jednatřiceti kandidátů, kteří si to rozdají v boji o přízeň poroty. Mezi nimi je i nová Škoda Fabia.

Kompletní oficiální seznam bude zveřejněn 1. prosince 2014, tohle je zatím jenom předběžný seznam kandidátů. Je možné, že se ještě někdo přidá, případně odstoupí. Podmínkou účasti je, aby vůz byl v prodeji minimálně v pěti evropských státech do konce tohoto roku a aby se ho do konce roku prodalo aspoň pět tisíc kusů.

15. prosince se dozvíme posledních sedm finalistů, ze kterých pak porota vybere vítěze. Ten bude představen 2. března na autosalonu v Ženevě. Jak si povede nová Škoda Fabia? Zatím můžeme jenom hádat. Jenom připomeneme, že loňskou cenu vyhrál trochu překvapivě Peugeot 308, který je sice schopný, ale ne nijak revoluční.

Předběžný seznam kandidátů

Audi TT Coupé
BMW řady 2 Active Tourer
BMW řady 2 Coupé
BMW i8
BMW X4
Citroën C1
Citroën C4 Cactus
Fiat 500X
Ford EcoSport
Ford Mondeo
Hyundai i20
Infiniti Q50
Jeep Renegade
Kia Soul
Lexus NX
Lexus RC
Mercedes-Benz třídy C
Mercedes-Benz GLA
Mercedes-Benz třídy S Coupé
Nissan Pulsar
Nissan Qashqai
Nissan X-Trail
Opel Corsa
Peugeot 108
Porsche Macan
Renault Twingo
Škoda Fabia
Smart ForTwo
Smart ForFour
Subaru WRX STI
Suzuki Celerio
Toyota Aygo
Volkswagen Passat

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků