Tata Zest a Bolt míří do Evropy, představí se už v Ženevě

Indická automobilka Tata hodlá na evropských trzích uvést novou generaci svých kompaktních vozů Zest/Bolt. Evropské verze se objeví už v Ženevě.
Seznam kapitol
  1. Tata Zest a Bolt
  2. Fotogalerie

Zcela nová generace malých vozů Tata Zest  a Bolt nabídne nově koncipované karoserie s kvalitněji provedeným interiérem i novými motory a míří především na trhy rozvojových zemí. Slavila svoji premiéru teprve před několika týdny na indickém autosalonu v Novém Dillí, ovšem už za několik dnů budou oba příbuzné vozy představeny v podobě, v níž se začnou prodávat v Evropě. Prvními trhy, na nichž si řadu Zest/Bolt Evropané pořídí, budou ty španělské a italské.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní verzí je sedan Tata Zest, jenž se svojí délkou vejde po 4 m

Modely Tata Zest i Bolt stojí na modifikované podlahové plošině Tata X1 (Tata Vista), pohotovostní hmotnost se má v obou případech pohybovat okolo 1 100 kg a do sériové výroby mají naběhnout v druhé polovině letošního roku. Základní verzí má být Tata Zest, kompaktní sedan s tříprostorovou, čtyřdveřovou karoserií, který se v délce vejde do čtyřmetrové kategorie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, přičemž pětidveřový hatchback Bolt je z něj odvozen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Odvozený hatchback Bolt sdílí se sedanem podvozek i motory

Vozy nabídnou pro zlepšení jízdních vlastností a stability nové závěsy předních kol, širší rozchod a zcela nový elektrický posilovač řízení vyvinutý společností ZF. Prostor před řidičem je podle snímků magazínu Autocar překvapivě slušně vybaven, těšit se můžete na vyspěle působící přístrojový štít, multifunkční volant, samočinnou klimatizaci nebo na multimediální soustavu Harman opatřenou pětipalcovým dotykovým monitorem a sdružující kromě ovládání audiosystému také Bluetooth a další druhy propojení s externími zařízeními.

Design | Video | Hatchbacky | Premiéry | Ostatní značky | Sedany

Tata míří výš, představuje modely Zest a Bolt s novými motory

Řada Zest/Bolt je opravdu nová, o čemž svědčí také zástavba nově připravených, výhradně přeplňovaných pohonných jednotek, jedné zážehové a jedné vznětové. Benzínový čtyřválec generace Revotron dosahuje při objemu 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min., přičemž 80 % této hodnoty má být díky nízkotlakému přeplňování k dispozici už od 1 000 ot./min. Doplněn bude tlačítkem Sport na palubní desce, jenž má zostřit reakce motoru na pokyny plynového pedálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska znamená oproti stávajícím vozům Tata výrazný krok vpřed

Vznětový agregát Quadrajet pochází od Fiatu a z objemu 1,3 l dosahuje výkonu 90 koní (66 kW) při 4 000 ot./min. a točivého momentu 200 Nm. Nová indická dvojice působí možná až příliš zaobleným a jednoduchým dojmem, nicméně právě tento přístup v kombinaci s kvalitněji působícím a bohatě vybaveným interiérem by mohl značce Tata Motors pomoci prorazit i na dalších exportních trzích.

Následující kapitola
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 158 174 km
Cena: 388 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek