Tata Zest a Bolt míří do Evropy, představí se už v Ženevě

Indická automobilka Tata hodlá na evropských trzích uvést novou generaci svých kompaktních vozů Zest/Bolt. Evropské verze se objeví už v Ženevě.
Seznam kapitol
  1. Tata Zest a Bolt
  2. Fotogalerie

Zcela nová generace malých vozů Tata Zest  a Bolt nabídne nově koncipované karoserie s kvalitněji provedeným interiérem i novými motory a míří především na trhy rozvojových zemí. Slavila svoji premiéru teprve před několika týdny na indickém autosalonu v Novém Dillí, ovšem už za několik dnů budou oba příbuzné vozy představeny v podobě, v níž se začnou prodávat v Evropě. Prvními trhy, na nichž si řadu Zest/Bolt Evropané pořídí, budou ty španělské a italské.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní verzí je sedan Tata Zest, jenž se svojí délkou vejde po 4 m

Modely Tata Zest i Bolt stojí na modifikované podlahové plošině Tata X1 (Tata Vista), pohotovostní hmotnost se má v obou případech pohybovat okolo 1 100 kg a do sériové výroby mají naběhnout v druhé polovině letošního roku. Základní verzí má být Tata Zest, kompaktní sedan s tříprostorovou, čtyřdveřovou karoserií, který se v délce vejde do čtyřmetrové kategorie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, přičemž pětidveřový hatchback Bolt je z něj odvozen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Odvozený hatchback Bolt sdílí se sedanem podvozek i motory

Vozy nabídnou pro zlepšení jízdních vlastností a stability nové závěsy předních kol, širší rozchod a zcela nový elektrický posilovač řízení vyvinutý společností ZF. Prostor před řidičem je podle snímků magazínu Autocar překvapivě slušně vybaven, těšit se můžete na vyspěle působící přístrojový štít, multifunkční volant, samočinnou klimatizaci nebo na multimediální soustavu Harman opatřenou pětipalcovým dotykovým monitorem a sdružující kromě ovládání audiosystému také Bluetooth a další druhy propojení s externími zařízeními.

Design | Video | Premiéry | Hatchbacky | Sedany | Ostatní značky

Tata míří výš, představuje modely Zest a Bolt s novými motory

Řada Zest/Bolt je opravdu nová, o čemž svědčí také zástavba nově připravených, výhradně přeplňovaných pohonných jednotek, jedné zážehové a jedné vznětové. Benzínový čtyřválec generace Revotron dosahuje při objemu 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min., přičemž 80 % této hodnoty má být díky nízkotlakému přeplňování k dispozici už od 1 000 ot./min. Doplněn bude tlačítkem Sport na palubní desce, jenž má zostřit reakce motoru na pokyny plynového pedálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska znamená oproti stávajícím vozům Tata výrazný krok vpřed

Vznětový agregát Quadrajet pochází od Fiatu a z objemu 1,3 l dosahuje výkonu 90 koní (66 kW) při 4 000 ot./min. a točivého momentu 200 Nm. Nová indická dvojice působí možná až příliš zaobleným a jednoduchým dojmem, nicméně právě tento přístup v kombinaci s kvalitněji působícím a bohatě vybaveným interiérem by mohl značce Tata Motors pomoci prorazit i na dalších exportních trzích.

Následující kapitola
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 49 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků