Tata Zest a Bolt míří do Evropy, představí se už v Ženevě

Indická automobilka Tata hodlá na evropských trzích uvést novou generaci svých kompaktních vozů Zest/Bolt. Evropské verze se objeví už v Ženevě.
Seznam kapitol
  1. Tata Zest a Bolt
  2. Fotogalerie

Zcela nová generace malých vozů Tata Zest  a Bolt nabídne nově koncipované karoserie s kvalitněji provedeným interiérem i novými motory a míří především na trhy rozvojových zemí. Slavila svoji premiéru teprve před několika týdny na indickém autosalonu v Novém Dillí, ovšem už za několik dnů budou oba příbuzné vozy představeny v podobě, v níž se začnou prodávat v Evropě. Prvními trhy, na nichž si řadu Zest/Bolt Evropané pořídí, budou ty španělské a italské.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní verzí je sedan Tata Zest, jenž se svojí délkou vejde po 4 m

Modely Tata Zest i Bolt stojí na modifikované podlahové plošině Tata X1 (Tata Vista), pohotovostní hmotnost se má v obou případech pohybovat okolo 1 100 kg a do sériové výroby mají naběhnout v druhé polovině letošního roku. Základní verzí má být Tata Zest, kompaktní sedan s tříprostorovou, čtyřdveřovou karoserií, který se v délce vejde do čtyřmetrové kategorie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, přičemž pětidveřový hatchback Bolt je z něj odvozen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Odvozený hatchback Bolt sdílí se sedanem podvozek i motory

Vozy nabídnou pro zlepšení jízdních vlastností a stability nové závěsy předních kol, širší rozchod a zcela nový elektrický posilovač řízení vyvinutý společností ZF. Prostor před řidičem je podle snímků magazínu Autocar překvapivě slušně vybaven, těšit se můžete na vyspěle působící přístrojový štít, multifunkční volant, samočinnou klimatizaci nebo na multimediální soustavu Harman opatřenou pětipalcovým dotykovým monitorem a sdružující kromě ovládání audiosystému také Bluetooth a další druhy propojení s externími zařízeními.

Video | Design | Hatchbacky | Premiéry | Sedany | Ostatní značky

Tata míří výš, představuje modely Zest a Bolt s novými motory

Řada Zest/Bolt je opravdu nová, o čemž svědčí také zástavba nově připravených, výhradně přeplňovaných pohonných jednotek, jedné zážehové a jedné vznětové. Benzínový čtyřválec generace Revotron dosahuje při objemu 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min., přičemž 80 % této hodnoty má být díky nízkotlakému přeplňování k dispozici už od 1 000 ot./min. Doplněn bude tlačítkem Sport na palubní desce, jenž má zostřit reakce motoru na pokyny plynového pedálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska znamená oproti stávajícím vozům Tata výrazný krok vpřed

Vznětový agregát Quadrajet pochází od Fiatu a z objemu 1,3 l dosahuje výkonu 90 koní (66 kW) při 4 000 ot./min. a točivého momentu 200 Nm. Nová indická dvojice působí možná až příliš zaobleným a jednoduchým dojmem, nicméně právě tento přístup v kombinaci s kvalitněji působícím a bohatě vybaveným interiérem by mohl značce Tata Motors pomoci prorazit i na dalších exportních trzích.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tata Zest a Bolt
  2. Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků