Tata Prima: sedan pro Evropu od Pininfariny

Indická společnost Tata boduje. Když ohlásila záměr vyrábět Nano za 2 500 dolarů, většina veřejnosti se smála, některým odborníkům ale pěkně zamrazilo v zádech. A historie dala zapravdu druhé skupině, protože Tata výrobu po řadě peripetií skutečně rozjela. Navíc oznámila přípravu varianty určené pro evropské trhy.

Aby Tata své jméno ve světovém automobilovém prostředí upevnila, připravila pro Ženevu řadu zajímavých studií, přičemž se sériovou výrobou řady z nich počítá od příštího roku. Jedním z nových vozů bude sedan nižší střední třídy, jenž se zde představil jako Tata Prima. Kabát mu ušil sám Pininfarina a tento elegantní čtyřdvéřový vůz stane na velmi slušném rozvoru 2 700 mm, čímž řadě konkurentů pěkně zatopí. Model Prima se bude vyrábět v Indii a v Evropě se představí v roce 2011, kdy se zde však již budou prodávat Nano a nový kompakt nižší třídy se jménem Indica a alternativním elektrickým pohonem. V tomto provedení údajně Indica zrychlí z 0 na 100 km/h pod 10 s a na jedno nabití ujede 200 km. Nejsou to hodnoty světoborné, ale na první rlektromibil značky ani nikterak ostudné.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Prima
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků