Tata Prima: sedan pro Evropu od Pininfariny

Indická společnost Tata boduje. Když ohlásila záměr vyrábět Nano za 2 500 dolarů, většina veřejnosti se smála, některým odborníkům ale pěkně zamrazilo v zádech. A historie dala zapravdu druhé skupině, protože Tata výrobu po řadě peripetií skutečně rozjela. Navíc oznámila přípravu varianty určené pro evropské trhy.

Aby Tata své jméno ve světovém automobilovém prostředí upevnila, připravila pro Ženevu řadu zajímavých studií, přičemž se sériovou výrobou řady z nich počítá od příštího roku. Jedním z nových vozů bude sedan nižší střední třídy, jenž se zde představil jako Tata Prima. Kabát mu ušil sám Pininfarina a tento elegantní čtyřdvéřový vůz stane na velmi slušném rozvoru 2 700 mm, čímž řadě konkurentů pěkně zatopí. Model Prima se bude vyrábět v Indii a v Evropě se představí v roce 2011, kdy se zde však již budou prodávat Nano a nový kompakt nižší třídy se jménem Indica a alternativním elektrickým pohonem. V tomto provedení údajně Indica zrychlí z 0 na 100 km/h pod 10 s a na jedno nabití ujede 200 km. Nejsou to hodnoty světoborné, ale na první rlektromibil značky ani nikterak ostudné.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Prima
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků