Tata plánuje vrátit značku Daimler do nejvyšší společnosti

Pokud nemáte potíže s nedostatkem peněz a chcete exkluzivní, luxusní automobil, mnoho toho na výběr věru nemáte. Nabízí se snad jedině Bentley Arnage nebo Rolls-Royce Phantom, protože třeba značce Maybach se i přes velkolepé plány mateřské automobilky Mercedes-Benz nepodařilo prolomit nedůvěru zákazníků. O Audi, BMW nebo „lidovém“ Phaetonu není třeba diskutovat. Značka Daimler by měla automobilce Tata zaručit vstup do nejvyšší třídy a tím konečně i náležitou prestiž.

Značka Daimler byla od roku 1960 v majetku továrny Jaguar a záhy se začala specializovat na výrobu lépe vybavených jaguarů. Do té doby přitom vyráběla drahé limuzíny a sportovní auta a až do šedesátých let byla výhradním dodavatelem reprezentačních automobilů například pro britskou královskou rodinu. Indická společnost Tata Motors koupila značku Daimler v rámci akvizice Jaguar. Ačkoli název značky právem odkazuje na pionýra automobilizmu Gottlieba Daimlera, osudy německé a britské části se rozdělily ještě před koncem 19. století. Mercedes nyní smí jméno Daimler používat pouze v rámci licenčního ujednání. 

Ratan Tata to s vzestupem Daimleru jistě myslí dobře, ale nebude to mít nijak jednoduché. Předně bude muset důrazně odlišit jméno Daimler od německého příbuzenstva, ale především prosadit se mezi matadory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků