Tata Nano se dočká dieselového motoru

Jeden z nejdiskutovanějších vozů loňského roku se již brzy dostane na trh. Miniauto s délkou jen 3 100 mm, dvouválcovým motorem o objemu 0,6 l a výkonem 33 k, přenášeným přes čtyřstupňovou převodovku na zadní kola zní trochu jako špatný vtip, ale s cenou pouhých 2500 dolarů a spotřebou 4,3 l naturalu na 100 km má zaděláno na slušný úspěch.

Záměry indické automobilky s tímto modelem jsou ale mnohem větší. Již brzy by měl benzinové Nano následovat dieselový model s common-railovým, turbem přeplňovaným dvouválcem o objemu okolo 0,8 litru. Techniku by měli dodat FEV, Bosch a Honeywell, což nezní špatně, ale kvalitní naftová jednotka by cenu vozu mohla snadno vyšroubovat na násobky ceny její benzinové varianty... Přesnější datum uvedení této verze na trh zatím nebyl zveřejněn, stejně jako její bližší technické parametry či cena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano

 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků