Tata Nano se dočká dieselového motoru

Jeden z nejdiskutovanějších vozů loňského roku se již brzy dostane na trh. Miniauto s délkou jen 3 100 mm, dvouválcovým motorem o objemu 0,6 l a výkonem 33 k, přenášeným přes čtyřstupňovou převodovku na zadní kola zní trochu jako špatný vtip, ale s cenou pouhých 2500 dolarů a spotřebou 4,3 l naturalu na 100 km má zaděláno na slušný úspěch.

Záměry indické automobilky s tímto modelem jsou ale mnohem větší. Již brzy by měl benzinové Nano následovat dieselový model s common-railovým, turbem přeplňovaným dvouválcem o objemu okolo 0,8 litru. Techniku by měli dodat FEV, Bosch a Honeywell, což nezní špatně, ale kvalitní naftová jednotka by cenu vozu mohla snadno vyšroubovat na násobky ceny její benzinové varianty... Přesnější datum uvedení této verze na trh zatím nebyl zveřejněn, stejně jako její bližší technické parametry či cena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano

 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků