Tata Nano: modernizace pro přežití

Nejlevější automobil světa projde pro modelový rok 2012 řadou dílčích modifikací. Prodeje totiž stále váznou.

Indický magnát Ratan Tata byl nucen přikročit k modernizaci svého minivozu Nano. Zatímco ještě před dvěmi lety model Tata Nano lámal rekordy, již na konci následujícího roku bylo jasné, že prodeje Nana poněkud váznou. Dvouválcový zážehový motor s objemem 0,624 l byl vylepšen pro omezení spotřeby paliva a emisí CO2. Nyní posílil o 3 koně, takže dosahuje výkonu 38 koní (28 kW) a točivého momentu 51 Nm, nejvyšší rychlost zůstala zachována na 105 km/h.

Přepracovány byly závěsy kol pro zlepšení komfortu a stability, přední náprava dostala zkrutný stabilizátor a vylepšené řízení. Nejdůležitější změnou se ale podle všeho stává standardní aplikace posilovače brzd napříč nabízenými verzemi. Interiér je opatřen novými obkladovými materiály v barvách šedá, béžová a černá a karoserie může být lakována jedním z desítky nových odstínů.

Vyšší výbavy CX a LX dostaly vnější zpětná zrcátka na obou stranách, Nano Standard se musí spokojit pouze s tím na dveřích u řidiče. Za příplatek je k dostání také klimatizace. Dílčí modifikace mají jediný úkol: zlepšit prodeje. Ratan Tata původně počítal s měsíčním odbytem nad hranicí 20 000, ale například za letošní září nalezlo své majitele jen 1 200 vozů typu Tata Nano.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků