Tata Nano: modernizace pro přežití

Nejlevější automobil světa projde pro modelový rok 2012 řadou dílčích modifikací. Prodeje totiž stále váznou.

Indický magnát Ratan Tata byl nucen přikročit k modernizaci svého minivozu Nano. Zatímco ještě před dvěmi lety model Tata Nano lámal rekordy, již na konci následujícího roku bylo jasné, že prodeje Nana poněkud váznou. Dvouválcový zážehový motor s objemem 0,624 l byl vylepšen pro omezení spotřeby paliva a emisí CO2. Nyní posílil o 3 koně, takže dosahuje výkonu 38 koní (28 kW) a točivého momentu 51 Nm, nejvyšší rychlost zůstala zachována na 105 km/h.

Přepracovány byly závěsy kol pro zlepšení komfortu a stability, přední náprava dostala zkrutný stabilizátor a vylepšené řízení. Nejdůležitější změnou se ale podle všeho stává standardní aplikace posilovače brzd napříč nabízenými verzemi. Interiér je opatřen novými obkladovými materiály v barvách šedá, béžová a černá a karoserie může být lakována jedním z desítky nových odstínů.

Vyšší výbavy CX a LX dostaly vnější zpětná zrcátka na obou stranách, Nano Standard se musí spokojit pouze s tím na dveřích u řidiče. Za příplatek je k dostání také klimatizace. Dílčí modifikace mají jediný úkol: zlepšit prodeje. Ratan Tata původně počítal s měsíčním odbytem nad hranicí 20 000, ale například za letošní září nalezlo své majitele jen 1 200 vozů typu Tata Nano.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků