Poptávka po ultralevném modelu Tata Nano na indickém trhu ani několik měsíců po zahájení prodejů neklesá, naopak se zdá, že zájem o tento model ještě stále narůstá. K této situaci navíc pomohla „prodejní akcie“ společnosti, u které bylo prvních 100 000 majitelů tohoto vozu šťastně vylosováno s tím, že ti další si na svůj vysněný model budou muset počkat o něco déle. Lidový vůz, který se v krátkém čase stal v Indii absolutním hitem, symbolem a doslova modlou chce mít najednou každý a počet zájemců vzrostl jen za poslední čtyři měsíce až o 200 000. Zajímavé přitom je, že stranou nezůstávají ani lidé z vyšších vrstev, kteří jsou mnohokrát ochotní zaplatit za tuto novinku i několikanásobek běžné pořizovací ceny. Jen pro úplnost připomeňme, že ta byla stanovena na 2 500 dolarů.
Vzniká tak vskutku paradoxní situace, kdy nejlevnější vůz, který mel být spíš pro méně movité lidi a podle toho byly rozpracovány i plány na jeho konstrukci a výrobu, nabírá kvůli enormní poptávce a nižší nabídce na hodnotě. Již dnes jsou i běžní obyvatelé střední vrstvy ochotní zaplatit za tento model až o 30 procent více, což otevírá cestu různým spekulantům z řady prvních 100 000, kteří byli vylosováni. Někteří z nich totiž své, čerstvě dodané nebo sotva zajeté vozy, předčasně prodávají s patřičnou „přidanou hodnotou“. Modely z první dodávky slíbila automobilka dodat v průběhu příštího roku, takže lze předpokládat, že ta pravá nákupní horečka ještě ještě vypukne...
Tata Nano se zkrátka umí prodat