Tata Nano je stále prodejním hitem, ojetá stojí více než nová

Poptávka po ultralevném modelu Tata Nano na indickém trhu ani několik měsíců po zahájení prodejů neklesá, naopak se zdá, že zájem o tento model ještě stále narůstá. K této situaci navíc pomohla „prodejní akcie“ společnosti, u které bylo prvních 100 000 majitelů tohoto vozu šťastně vylosováno s tím, že ti další si na svůj vysněný model budou muset počkat o něco déle. Lidový vůz, který se v krátkém čase stal v Indii absolutním hitem, symbolem a doslova modlou chce mít najednou každý a počet zájemců vzrostl jen za poslední čtyři měsíce až o 200 000. Zajímavé přitom je, že stranou nezůstávají ani lidé z vyšších vrstev, kteří jsou mnohokrát ochotní zaplatit za tuto novinku i několikanásobek běžné pořizovací ceny. Jen pro úplnost připomeňme, že ta byla stanovena na 2 500 dolarů.

Vzniká tak vskutku paradoxní situace, kdy nejlevnější vůz, který mel být spíš pro méně movité lidi a podle toho byly rozpracovány i plány na jeho konstrukci a výrobu, nabírá kvůli enormní poptávce a nižší nabídce na hodnotě. Již dnes jsou i běžní obyvatelé střední vrstvy ochotní zaplatit za tento model až o 30 procent více, což otevírá cestu různým spekulantům z řady prvních 100 000, kteří byli vylosováni. Někteří z nich totiž své, čerstvě dodané nebo sotva zajeté vozy, předčasně prodávají s patřičnou „přidanou hodnotou“. Modely z první dodávky slíbila automobilka dodat v průběhu příštího roku, takže lze předpokládat, že ta pravá nákupní horečka ještě ještě vypukne...
Klepněte pro větší obrázek 
Tata Nano se zkrátka umí prodat
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků