Tata Nano je stále prodejním hitem, ojetá stojí více než nová

Poptávka po ultralevném modelu Tata Nano na indickém trhu ani několik měsíců po zahájení prodejů neklesá, naopak se zdá, že zájem o tento model ještě stále narůstá. K této situaci navíc pomohla „prodejní akcie“ společnosti, u které bylo prvních 100 000 majitelů tohoto vozu šťastně vylosováno s tím, že ti další si na svůj vysněný model budou muset počkat o něco déle. Lidový vůz, který se v krátkém čase stal v Indii absolutním hitem, symbolem a doslova modlou chce mít najednou každý a počet zájemců vzrostl jen za poslední čtyři měsíce až o 200 000. Zajímavé přitom je, že stranou nezůstávají ani lidé z vyšších vrstev, kteří jsou mnohokrát ochotní zaplatit za tuto novinku i několikanásobek běžné pořizovací ceny. Jen pro úplnost připomeňme, že ta byla stanovena na 2 500 dolarů.

Vzniká tak vskutku paradoxní situace, kdy nejlevnější vůz, který mel být spíš pro méně movité lidi a podle toho byly rozpracovány i plány na jeho konstrukci a výrobu, nabírá kvůli enormní poptávce a nižší nabídce na hodnotě. Již dnes jsou i běžní obyvatelé střední vrstvy ochotní zaplatit za tento model až o 30 procent více, což otevírá cestu různým spekulantům z řady prvních 100 000, kteří byli vylosováni. Někteří z nich totiž své, čerstvě dodané nebo sotva zajeté vozy, předčasně prodávají s patřičnou „přidanou hodnotou“. Modely z první dodávky slíbila automobilka dodat v průběhu příštího roku, takže lze předpokládat, že ta pravá nákupní horečka ještě ještě vypukne...
Klepněte pro větší obrázek 
Tata Nano se zkrátka umí prodat
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků