Tata Nano EV: evropská budoucnost automobilky?

Indická automobilka Tata se opět uchází o pozornost na světovém autosalonu v Ženevě, samozřejmě nijak jinak než s modelem Nano, který má prý prodejní potenciál i v Evropě. Trh starého kontinentu se však Tata chystá dobýt až za nějakou dobu a chystá se do tohoto vstupu investovat nemalé prostředky. Jako předkrm představila letos v Ženevě verzi svého modelu Nano s přívlastkem EV, což neznačí nic jiného než fakt, že pro svůj pohon nebude vůz potřebovat ani kapku paliva. Ano, je to plnohodnotný elektromobil.

Kromě změny vzhledu se svým způsobem změnil pouze systém pohonu, místo spalovacího motoru se zde objevuje sada li-polymerových baterií a elektromotor s výkonem 40 kW, který na jedno nabití zvládne ujet kolem 160 km. Akceleraci z nuly na 60 km/h pak zvládne zhruba do deseti vteřin, přičemž o maximální rychlosti činí dostaučujících 110 km/h. Připomeňme, že Tata Nano EV je odvozena od modelu Vista EV, který se představil vloni na autosalonu v Dillí, vývoj elektrického Nana ale probíhal převážně v evropském vývojovém centru.

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano EV
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků