Tata Nano Europa: víme více o evropské verzi bestselleru

Od chvíle, kdy „Indián“ Ratan Tata představil svůj model Nano, prohlašoval tento byznysman, že svůj „nejlevnější automobil světa“ hodlá v modifikované podobě prodávat i v Evropě a USA. Chlapci okolo britského magazínu Autocar nyní zjistili podrobnosti o evropském provedení, jež se má na naše silnice dostat v modelovém roce 2011.

Původní třiatřicetikoňový dvouválec má být nahrazen tříválcem o výkonu 60 koní (44 kW), jenž bude doplněn pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením a prodlouženými převody pro dosahování vyšších rychlostí, přičemž mají být zachovány nízká spotřeba i přijatelné emise. Nikoho zřejmě nepřekvapí, že evropské Nano poněkud „povyroste“ s ambicí dosáhnout uspokojivých výsledků v homologačních bezpečnostních testech. Na délku má nabýt zhruba o čtvrt metru, z čehož mají těžit deformační zóny i prostor pro posádku a její zavazadla. Podle Autocaru má evropské provedení Tata Nano stát 4 000 až 5 000 liber, což „změní cenovou politiku běžnou v britských showroomech“.

V našich zeměpisných šířkách by Tata Nano Europa měla být ještě levnější, pokud chce konkurovat aktuálním nabídkám zavedených automobilek, které své nejlevnější modely prodávají již za ceny okolo 150 tisíc Kč.

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano Europa: koncept evropské verze představený letos v Ženevě
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků