Tata Nano diesel: sen superšetřílků se stane realitou

Tata Nano nepřestává překvapovat. Sotva s odřenými zrcátky (známá též jako uši...) přestála podzimní prodejní krizi, chystá se znovu zaútočit. Její novou zbraní bude Dieselův motor, který se má pod kapotou vozu objevit již letos na podzim.

Detailů zatím mnoho neznáme, podle dostupných informací má ale Nano přijít s dieselem o objemu 0,6 až 0,7 litru, který bude vybaven vstřikováním common-rail od Bosche a malým turbodmychadlem od Honeywellu. Výkonové či jiné parametry zatím nebyly ani naznačeny.

Důvody k tomuto kroku jsou celkem racionální - nejde ani tak o snahu konečně prorazit na evropském trhu (jakkoli tuto možnost Tata stále nevylučuje), ale spíše o snahu dále podpořit prodeje vozu v domácí Indii. Tam momentálně naftové motory zažívají menší boom, když s nimi hlavně konkurenční Ford a Suzuki slaví i v malých vozech úspěchy. A Tata chce chytit vlnu co nejdříve.

Uvidíme, s čím Nano nakonec vyrazí do boje. Definitivně jasno by mělo být v září nebo říjnu, kdy by se nový mininafťák měl dostat do výroby. Až se tak skutečně stane, půjde jistě o ztělesnění snu šetřivých řidičů - auto za pár desítek tisíc korun, které spotřebuje do dvou litrů nafty na 100 kilometrů (náš skromný odhad při velikosti a hmotosti Nana), to už bude pomalu levnější svezení než na kole...

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano Europa zatím do Európy nedorazila. Dieselova motoru by se ale dočkat měla...
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků