Tata Nano diesel: sen superšetřílků se stane realitou

Tata Nano nepřestává překvapovat. Sotva s odřenými zrcátky (známá též jako uši...) přestála podzimní prodejní krizi, chystá se znovu zaútočit. Její novou zbraní bude Dieselův motor, který se má pod kapotou vozu objevit již letos na podzim.

Detailů zatím mnoho neznáme, podle dostupných informací má ale Nano přijít s dieselem o objemu 0,6 až 0,7 litru, který bude vybaven vstřikováním common-rail od Bosche a malým turbodmychadlem od Honeywellu. Výkonové či jiné parametry zatím nebyly ani naznačeny.

Důvody k tomuto kroku jsou celkem racionální - nejde ani tak o snahu konečně prorazit na evropském trhu (jakkoli tuto možnost Tata stále nevylučuje), ale spíše o snahu dále podpořit prodeje vozu v domácí Indii. Tam momentálně naftové motory zažívají menší boom, když s nimi hlavně konkurenční Ford a Suzuki slaví i v malých vozech úspěchy. A Tata chce chytit vlnu co nejdříve.

Uvidíme, s čím Nano nakonec vyrazí do boje. Definitivně jasno by mělo být v září nebo říjnu, kdy by se nový mininafťák měl dostat do výroby. Až se tak skutečně stane, půjde jistě o ztělesnění snu šetřivých řidičů - auto za pár desítek tisíc korun, které spotřebuje do dvou litrů nafty na 100 kilometrů (náš skromný odhad při velikosti a hmotosti Nana), to už bude pomalu levnější svezení než na kole...

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano Europa zatím do Európy nedorazila. Dieselova motoru by se ale dočkat měla...
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků