Tata Magic Iris: motorová „tříkolka“ s originálním vzhledem

Indická automobilka Tata, která se svým modelem Nano postarala na domácím trhu o malou revoluci mezi osobními vozy, hodlá udeřit i na segment velice populárních městských tříkolek, které už k Indii neodmyslitelně patří. Novinka v podobě modelu Magic Iris má všechno to, co bychom od náhrady tohoto přibližovadla očekávali, tedy až na to, že má o jedno kolo navíc...

Malý vůz, který je svými rozměry ještě o něco menší než na našem území oblíbené Multicary, má ale nahradit právě zmíněné tříkolové dopravní prostředky. Uvnitř si podle oficiálních údajů najde místo až pět (!) pasažerů, přičemž v relativní pohodě budou ti sedící na dvou předních sedadlech. Vzadu se už budou muset totiž vměsnat na jednoduchou, ale účelnou levici.

Tata Magic Iris je poháněna vodou chlazeným dieselovým agregátem o objemu 611 nabízejícím výkon 11 koní. Maximální rychlost nezataženého vozu se bude přitom pohybovat kolem 55 km/h, což do hustého městského provozu bude v Indii určitě stačit. Odhaduje se, že Tata Magic Iris nebude ani o moc dražší, než nejlevnější provedení modelu Nano, pořizovací cena se bude pohybovat kolem 2 000 dolarů, přičemž s prodeji se začne ještě letos.  

Klepněte pro větší obrázek
Tata Magic Iris
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků